Je ergernissen van vandaag - Deel 2

=> Not sure if serious? Gast, je vliegt naar het Midden-Oosten...
Goh, ik vind het ook wel correct dat die zelf moeten instaan voor (tenminste een deel van) de kosten.

Maar ik vind dat nu wel dubbel als een soort van "zie je wel", ik denk niet dat Buitenlandse Zaken het reizen afraadde tot vorige vrijdag? Deze algemene info staat er sinds december:

Voor hetzelfde geld had enkele weken terug Venezuela vluchten uit Curaçao bedreigd tijdens de vorige stunt van de VS, en zaten daar mensen vast, denk ik dan.

Ik dacht altijd mensen die op mounjaro of ozempic springen hebben geen wilskracht om het zelf te doen zonder hulpmiddelen.

Ik heb het zelf gedaan met "wilskracht" maar het was altijd een dagelijks gevecht tegen de drang om te overeten. Maar nu dat ik er zelf op zit .. wholy shit....

Gvd, ik had dit veel vroeger moeten doen :wallbash:

Ik dacht altijd mensen die op mounjaro of ozempic springen hebben geen wilskracht om het zelf te doen zonder hulpmiddelen.

Ik heb het zelf gedaan met "wilskracht" maar het was altijd een dagelijks gevecht tegen de drang om te overeten. Maar nu dat ik er zelf op zit .. wholy shit....

Nog altijd geen wilskracht hoor :rofl: Ik ben benieuwd hoe het gaat vlotten als je ermee stopt.

Van plan om levenslang te blijven nemen of niet?

Wij betalen al belastingen in België. Dat we nu ook nog eens moeten opdraaien voor de inzet van ons eigen leger, vind ik absurd. Voor mensen zonder financiële buffer is dit gewoon onmogelijk: die raken nooit thuis.”

=>De grote Jan gaan uithangen in Dubai, geen probleem, maar een 'financiële buffer', ho maar...
Herkenbaar.
3 weken 5-sterren in Dubai. Thuiskomen met 1000'en euro's aan Louis Vuitton en Chanel.

En dan bij ons: betalen? Maar meneer, we hebben geen geld.

Voor hetzelfde geld had enkele weken terug Venezuela vluchten uit Curaçao bedreigd tijdens de vorige stunt van de VS, en zaten daar mensen vast, denk ik dan.
Hierin geef ik je gelijk, dat was inderdaad een tail risk, zij het een veel kleiner dan naar M-O vliegen want de Venezolaanse militaire macht is niet meteen vergelijkbaar met die van Iran en bovendien is het daar de achtertuin van de VS zodat ze wel 2 keer gingen nadenken vooraleer zoiets te doen.

Ik denk ook niet dat er veel Dubai-gangers ooit al het reisadvies van BuZa hebben geraadpleegd. Dat zal nu misschien wel veranderen...

Fluvius aan het werk in de straat: geen electriciteit ineens.
Het enige dat werkt is de brandinstallatie die constant biept omdat er een storing op de netstroom is.

Nog altijd geen wilskracht hoor :rofl: Ik ben benieuwd hoe het gaat vlotten als je ermee stopt.

We zullen zien. Voor mij is het gewoon de food noise die weg is. Op dit moment denk ik gewoon niet meer aan eten wat een mooie verandering is.

Van plan om levenslang te blijven nemen of niet?

Ik wil eerst mijn doel gewicht bereiken en dan zal ik zien of ik eraf ga of gewoon een onderhoudsdosis pak

We zullen zien. Voor mij is het gewoon de food noise die weg is. Op dit moment denk ik gewoon niet meer aan eten wat een mooie verandering is.

Ik wil eerst mijn doel gewicht bereiken en dan zal ik zien of ik eraf ga of gewoon een onderhoudsdosis pak
Ge doet ermee wat ge wilt natuurlijk:
People who stop taking prescription weight loss medications often regain weight and lose many of the health improvements they achieved, according to a study published by The BMJ. The analysis found that benefits tied to heart and metabolic health, including improvements in cholesterol levels and blood pressure, tend to fade after treatment ends.

In ieder geval succes met het afvallen.

Zou dat een soort van gamification zijn. We zijn games en films gewoon waar we bijv. satelietshots van ontploffingen zien en nu kunnen we dat ook IRL zien. Waar vroeger met afgrijzen naar beelden van vliegtuigen die in gebouwen vlogen werd gekeken zijn drones die hetzelfde doen nu cool en spectaculair. Oorlog is entertainment geworden.
More modern horrors...

Zeventig procent jongeren die uitkering dreigen te verliezen dagen niet op bij VDAB
"Maar ik heb de VDAB opdracht gegeven om deze veelal kwetsbare jongeren toch nog proberen te bereiken. in de hoop hen toch naar een job te kunnen toeleiden. Anders moeten ze overschakelen op een leefloon."

"Kwetsbare jongeren" Die bepampering, niet te schatten. In mijn ogen, als ze niet komen opdagen hebben ze pech. Geen uitkering, geen leefloon. Hoe wij als land geld langs ramen en deuren naar buiten gooien met die bepampering van "kwetsbare personen". Niet te geloven.

Laatst bewerkt:
Nog eens naar bos vandaag, loop net in smal gangpad en ik hoor iemand roepen, 2 jongere mannen, plots zie ik een hond loslopen en wacht wat.

Komt ie plots naar mij gestormt en blaft en gromt en ging niet opzij om me door te laten. Was smal padje dus van 0.5m, maar de hond kon er net langs, maar koos dus conflict. En het beest maar blaffen grommen pal voor mij, en tanden laten zien en zelfs aanstalten maken naar mijn lichaam te komen met heel agressieve lichaamstaal, ik zei streng “DURF niet te bijten zulle, achteruit gij”! En toen aarzelde hij.

Ergste vanal, de eigenaars riepen hem niet eens terug en zeiden letterlijk niets en bleven van 20m ver toezien. Ik ben terug gekeerd vanwaar ik kwam, geen excusus gehad… niets... wou ook niet gaan escalaren want stond even onder adrenaline.
Ze zijn ook de ander richitng uitgegaan na aanlijnen hond, die dan even jankte als hij halsband aankreeg. Mijn blik zei genoeg denk ik, fukin pissed en klaar dat beest te verweren als hij me ook beet, was zo'n halfgroot bastaard mormel en gelukkig geen gevaarlijk ras ofzo.
Toch blij dat ik geen beet heb, want anders is het dokter en kloterij ... dan had ik fotos genomen hoor, en klacht via politie neergelegd.

Is elk lente zomer van dat wel, 1 tot 2 keer dat zo'n hond op je afstormt, en dan gaat grommen en zijn tanden laten zien op 1m van u.
Natuurgebeid en bos of openbaar = hond aan de lijn. En het loopt daar de spuigaten uit met loslopende honden ondanks duidelijke verbodsborden.

Mail naar boswachter of bosbeheer volgt nu, tis me echt beu …

Mijn oorsuizen is maandag bonkers gegaan in extremis, leek me flauwte en oververmoeid, bloeddruk …
Twas net wat aan het beteren, en weeral kreeg ik de volle lading, dat beest blafte constant pal voor mij eigenlijk en wou niet afgeven voor kweetniet 30sec 1 minuut. Had gelukkig oordoppen in.

GRRRRR (aaarj)

Hyperacusis+ mooi weer = altijd fun soms :( . Twas al paar dagen vrij kalm in dat bos, en je verwacht ook geen hond die je belaagd.
Zeer close bijna bijtincident dus. Stel dat je daar met een bange kleuter loopt bij zon voorval (die lopen daar ook, ja, net peuters en kleuters vooral) Dan had ik die mannen zeker aangesproken.

Laatst bewerkt:
Ergste vanal, de eigenaars riepen hem niet eens terug en zeiden letterlijk niets en bleven van 20m ver toezien. I
In deze situatie had die hond 100% zeker kennis gemaakt met mijn maat 47. Eens zien of de eigenaars dan iets gingen zeggen.

In deze situatie had die hond 100% zeker kennis gemaakt met mijn maat 47. Eens zien of de eigenaars dan iets gingen zeggen.
Maar maat 43 hier , maar ik was er ook klaar voor. Ik ben geen vechter, maar leerde ardenaline controleren en gebruiken om zeer alert te zijn en toch (proberen) kalm te blijven in zo'n situaties.

Zo'n half groot mormel kan u ook al diep genoeg bijten als je pech hebt.
En die eigenaars of wat dan ook, lamers gewoon. Te traag of stoned of wtf eigenlijk? Je ziet het gebeuren op 10-20m van u in directe zichtslijn... Bijna iederen roept direct op zijn hond in zo'n geval, of komt er snel bij, maar deze gasten deden niets, pfff ... Niet geschikte baasjes dus of traag en lax gereageerd. Er zitten er hier een paar die zeker ontploft zouden zijn moest hun kind er bij lopen en even in bijtgevaar kwam.
Ben ik als single brave invalide nu daar ook al easy target? Afijn, doggy zou wel geweten hebben dat het niet easy was.
Nr1 rule in a fight blijft wel, better no fight ;)

Laatst bewerkt:
Is elk lente zomer van dat wel, 1 tot 2 keer dat zo'n hond op je afstormt, en dan gaat grommen en zijn tanden laten zien op 1m van u.
Ik heb dit ook vrij dikwijls voor dat ik plots ne honden face voor mij zie verschijnen. Maar elke hond begint dan te kwispelen, ik zeg dan 'hey lieverd!' en dan word ik nét niet besprongen of afgelikt. Honden ruiken dat precies altijd bij mij, dat ik een extreme dierenvriend bent en ik niks van angst heb.

MAAR daar gaat het niet om. Een hond moet aangelijnd zijn en / of de eigenaar moet de hond altijd onder controle hebben.
Wat dus niet het geval is. Ik erger mij daar ook aan.

Ik heb dit ook vrij dikwijls voor maar elke hond begint dan te kwispelen, ik zeg dan 'hey lieverd!' en dan word ik nét niet besprongen of afgelikt.
Honden ruiken dat precies altijd bij mij, dat ik een extreme dierenvriend bent en ik niks van angst heb.

MAAR daar gaat het niet om. Een hond moet aangelijnd zijn en / of de eigenaar moet de hond altijd onder controle hebben.
Wat dus niet het geval is. Ik erger mij daar ook aan.
Ja, dan denk ik ook (achteraf) ... Had ik niet gewoon beter een stap opzij gezet in het struikgewas en dan zo'n politiearm van, passeer maar hond (met een smile). Meestal gaat het zo ook hoor bij me.

Als er iemand bij eerste oogcontact direct met veel agressie naar jou komt gestormt, ga je wel anders reageren.
De hond voelde zich waarschijnlijk versperd of geblokkeerd. Maar ik ben geen hond en ruik dat niet en moet op lichaamstaal afgaan.... en mijn benen bijtvrij houden in dit geval.

Het ding is, zo'n voorval had niet gebeurd met de hond aan de leiband, idd. Een aangeleide nerveuze, of bange of onzekere hond geef ik ook wat meer plaats of een glimlach en dat gaat meestal heel goed op smallere paden, meestal ... :S

ps. vorige zomer gelijkaardige post gemaakt denk ik (deja vu's hier), maar dit was nu wel even heel klote en borderline
Grootste ergernis is effect op tinnitus, en eigenaars met nul controle over hun hond (en hem los laten lopen in wandelbossen ondanks vele verbodsborden)

Rest van de week meer proberen chillen in de tuin en proberen genieten van de zon dus, ook al ben ik half ziekjes en zijn de oorsuizngen soms ferm grillig
+ de wandeling daar geef ik niet op hoor, f*k em.

Laatst bewerkt:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mensen die geen beperkte mobiliteit, geen fiets of step of geen zware bagage hebben en zich toch in de fietswagon gaan zetten.

tjah, als ge ziet hoe ze die dubbeldek treinen tegenwoordig invullen:

5 wagons.
2 met eerste klasse
2 met fietsgedeelte
1 waar ze eigenlijk nog een beetje plaats over hadden in de locomotief om wat plaatsen in te steken

en dan mag de modale reiziger in 2 van die compartimenten niet gaan zitten omdat ze niet genoeg betalen, en zouden ze in nog 2 niet gaan zitten omdat ze geen fiets oid mee hebben. blijf maar recht staan, want ge zijt niet de juiste soort passagier.

en weet ge waar ik mij aan erger: veel van die fietsers nemen gewoon de roltrap ipv de lift. en gij staat daar dan achter, kunt niet door, en komt nog net op tijd om de achterkant van uw tram kleiner te zien worden.

Terug
Bovenaan