Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Toch opvallend hoe vaak er bij graafwerken een kabel doorgetrokken wordt... Je zou denken dat men wel voorzichtig is op plaatsen waarvan men weet dat er iets in de grond zit, maar blijkbaar niet.
Hier hebben ze bij het plaatsen van wat boompjes de hele wijk zonder elektriciteit gezet. Jawel, kabel overgetrokken bij het graven van het gat...
Tja, de ondergrond zit bomvol, + de nauwkeurigheid van de registratie van leidingen in KLIP is niet 100%. En het gebruiken van een leidingzoeker of manueel graven kost extra tijd = extra geld...

Toch opvallend hoe vaak er bij graafwerken een kabel doorgetrokken wordt... Je zou denken dat men wel voorzichtig is op plaatsen waarvan men weet dat er iets in de grond zit, maar blijkbaar niet.
Hier hebben ze bij het plaatsen van wat boompjes de hele wijk zonder elektriciteit gezet. Jawel, kabel overgetrokken bij het graven van het gat...
Ik vermoed dat ze ook gewoon minder voorzichtig zijn omdat de gevolgen toch niet voor hen zijn. Ergens iets openleggen en het vervolgens toeleggen zijn sowieso al vaak andere firma's dus die doen maar op. Da's ook wel het vergif van die verplichte uitgave van opdrachten en dan de goedkoopste moeten kiezen zeker?

Ik snap het langs een kant niet maar langs de andere wel. Een tijd geleden liep ik in Gent en daar waren ze de waterleidingen aan het vernieuwen. Er lag op de hoek van enkele straten een put en ik heb daar eens in gekeken. Er stond toevallig ook een werkman bij. Da's 1 spaghetti van leidingen en kabels, en die vent legde me uit dat de oude gewoon blijven zitten. Ik overdrijf niet als ik zeg dat daar 15 a 20 leidingen door elkaar liepen in die paar m². Je zou denken water, distributie, telefoon, een glasvezel, riool en gas maar dat klopt dus niet.

Ik vermoed dat ze ook gewoon minder voorzichtig zijn omdat de gevolgen toch niet voor hen zijn. Ergens iets openleggen en het vervolgens toeleggen zijn sowieso al vaak andere firma's dus die doen maar op. Da's ook wel het vergif van die verplichte uitgave van opdrachten en dan de goedkoopste moeten kiezen zeker?
In mijn geval waren dat ook twee random kerels in een witte camionette die 's morgens vroeg begonnen graven. Wanneer er effectief water afgesloten moest worden, dan kwam er nog iemand van De Watergroep bij, maar het meeste van de werkuren waren zo dan ook wel voor onderaanneming vermoed ik.

En ja, die mannen "zijn aan niets aangeweest", er is dus geen melding van iets gemaakt. Had ik niet thuis geweest kwam ik gewoon om 18u terug om te merken dat er geen internet was, en zag ik een stuk stoep dat opgebroken was.

Ik zal vast niet de eerste of de laatste zijn die erover klaagt, maar: influencers.

En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld YouTubers die entertainment brengen en moeten nadenken over hun video's en scripts of streamers die veel tijd steken in hun productie etc., maar over die Instagram en TikTok influencers die werkelijk niets doen behalve foto's nemen en plaatsen van hun leven, uiteraard doorspekt met (al dan niet) verdoken reclame voor rommel.

Die verdienen dan sloten geld om te fungeren als levend reclamebord, en blijkbaar is daar dan nog een grote markt voor ook. Nu plaatsten er een aantal in Dubai (de kathedraal voor het lege vazen leven dat die influencers hebben) quasi exact dezelfde video dat alles daar OK is; duidelijk gesponsord door de staat dus. Die hebben geen eigen mening, brengen geen interessante content, hebben geen principes (de hoogste bieder wint) en posten allemaal dezelfde enorm oppervlakkige "content".

Ik kan het echt krijgen van zulke leegheid.

Ik had een ring die ik van mijn moeder gekregen had enkele jaren geleden. Waren de trouwringen van mijn grootvader langs vaders kant en grootmoeder langs moederskant samengesmolten.
Daar zijn twee ringen van gemaakt, eentje voor mij en eentje voor mijn zus

Mijn vriendin vond die mooi en is die een paar jaar geleden beginnen dragen. Sindsdien zegt ze al dat die te los zit en ze die es moet gaan verkleinen.
Et voila, gisteren is ze hem dan uiteindelijk kwijtgespeeld.

Ik zou zeggen: ze kan er niets aan doen, maar als ge al 2 jaar weet dat die veel te groot is en ik al een paar keer gezegd heb die te laten verkleinen dan kunt ge er natuurlijk wel iets aan doen.
Ze voelt haar echt schuldig dus kan niet boos zijn, maar het is echt wel door uitstelgedrag ("ik zal dat wel es doen") dat dit de rechtstreekse gevolgen zijn. Echt jammer.

Ik zal vast niet de eerste of de laatste zijn die erover klaagt, maar: influencers.

En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld YouTubers die entertainment brengen en moeten nadenken over hun video's en scripts of streamers die veel tijd steken in hun productie etc., maar over die Instagram en TikTok influencers die werkelijk niets doen behalve foto's nemen en plaatsen van hun leven, uiteraard doorspekt met (al dan niet) verdoken reclame voor rommel.

Die verdienen dan sloten geld om te fungeren als levend reclamebord, en blijkbaar is daar dan nog een grote markt voor ook. Nu plaatsten er een aantal in Dubai (de kathedraal voor het lege vazen leven dat die influencers hebben) quasi exact dezelfde video dat alles daar OK is; duidelijk gesponsord door de staat dus. Die hebben geen eigen mening, brengen geen interessante content, hebben geen principes (de hoogste bieder wint) en posten allemaal dezelfde enorm oppervlakkige "content".

Ik kan het echt krijgen van zulke leegheid.

Doet me hier aan denken :')

Ik had een ring die ik van mijn moeder gekregen had enkele jaren geleden. Waren de trouwringen van mijn grootvader langs vaders kant en grootmoeder langs moederskant samengesmolten.

Mijn vriendin vond die mooi en is die een paar jaar geleden beginnen dragen. Sindsdien zegt ze al dat die te los zit en ze die es moet gaan verkleinen.

Ik zou zeggen: ze kan er niets aan doen, maar als ge al 2 jaar weet dat die veel te groot is en ik al een paar keer gezegd heb die te laten verkleinen dan kunt ge er natuurlijk wel iets aan doen.
Ze voelt haar echt schuldig dus kan niet boos zijn, maar het is echt wel door uitstelgedrag ("ik zal dat wel es doen") dat dit de rechtstreekse gevolgen zijn. Echt jammer.
Naar de toekomst toe: mijn trouwring is sinds een goed jaar ook ietwat te groot (na nog geen 8 kg te vermageren - geen idee hoe mijn vingers plots significant dunner zijn geworden maar bon). Geen zin om die ring permanent te laten verkleinen, dus ik heb er van die zelfklevende ringverkleiners van op Amazon ingekleefd. Dat zit er nu al een goed jaar op en eigenlijk totaal geen klachten over.

Doet me hier aan denken :')

Ja, die video vat het zo wel wat samen ja. Je zou dan nog kunnen zeggen dat die vrouw in dat filmpje toch nog iets doet van "acteren" (heel losse interpretatie van acteren, natuurlijk) maar dan posten ze inderdaad meer dan een dozijn filmpjes die eigenlijk exact hetzelfde zijn om maar te blijven cashen op dat ene moment waarin ze viraal zijn gegaan. Het is lui, totaal niet creatief, en heeft niets van toegevoegde waarde. "Kunst" of content moet niet altijd iets vernieuwend brengen natuurlijk, maar heel TikTok en Instagram staat vol met datzelfde soort bodemloze leegheid.

Mijn nichtje volgt bijvoorbeeld talloze accounts van die influencers die gewoon hetzelfde doen als al die andere miljoenen (wannabe) influencers. Dan zie je daar een foto in een restaurant aan het strand met zeven filters op, en dat is het dan. Geen mini-recensie van het restaurant, geen weetjes over het land, geen ... Gewoon dezelfde, lege influencerblik. Op een gezicht dat zo hevig bewerkt is door filters dat mijn nichtje die persoon waarschijnlijk niet eens zou herkennen in het echte leven. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat daar interessant aan is.

De schoonmoeder zal die recyclage ring wel vervangen door een beter, exclusiever en veel duurder exemplaar. Don't worry!

De gedachte dat mijn appartement nooit meer proper gaat zijn zolang ik mijn hond heb, is soms zo depressing.
Ik zie dat beest doodgraag maar goddamn, dat brengt zoveel vuiligheid met zich mee.
Wie heeft er ook tijd om constant te poetsen en full-time te werken. Echt mijn minst favoriete bezigheid ooit denk ik.

2 jaar geleden zo'n Miele Cat & Dog stofzuiger gekocht die constant verstopt zit door... hondenhaar :sop:

Gevraagd aan het werk om de laadpaal aan te passen van 20kW naar 5 kW... pipo's hebben het aangepast naar 1 kW -> gaat nu 3 dagen duren op auto vol te laden :S

De gedachte dat mijn appartement nooit meer proper gaat zijn zolang ik mijn hond heb, is soms zo depressing.
Ik zie dat beest doodgraag maar goddamn, dat brengt zoveel vuiligheid met zich mee.
Wie heeft er ook tijd om constant te poetsen en full-time te werken. Echt mijn minst favoriete bezigheid ooit denk ik.

2 jaar geleden zo'n Miele Cat & Dog stofzuiger gekocht die constant verstopt zit door... hondenhaar :sop:

Herkenbaar, wij hebben 2 (grote) honden, witharig, en we hebben een zwarte vloer.
15 minuten nadat we gestofzuigd hebben lijkt het alsof het al 3 weken geleden is.

We hebben een robotstofzuiger, specifiek voor hondenhaar. Als die rondgaat zit die halverwege al vol.
Ook een (veel te dure) Dyson steelstofzuiger, die moet ook halverwege telkens geleegd worden.

Nu, we zijn hier voorstander van kinderarbeid, en stofzuigen is 1 van de "klusjes" die onze kinderen dagelijks moeten doen. (Stofzuigen, vaatwas legen, tafel afruimen/afwassen).

Herkenbaar, wij hebben 2 (grote) honden, witharig, en we hebben een zwarte vloer.
15 minuten nadat we gestofzuigd hebben lijkt het alsof het al 3 weken geleden is.

We hebben een robotstofzuiger, specifiek voor hondenhaar. Als die rondgaat zit die halverwege al vol.
Ook een (veel te dure) Dyson steelstofzuiger, die moet ook halverwege telkens geleegd worden.

Nu, we zijn hier voorstander van kinderarbeid, en stofzuigen is 1 van de "klusjes" die onze kinderen dagelijks moeten doen. (Stofzuigen, vaatwas legen, tafel afruimen/afwassen).
Hier echt hetzelfde, verschrikkelijk. De mijne slaapt bvb graag op mijn donkerblauwe mat. Constant vol haar, dan ergens op zijn bot liggen knagen, overal stukjes. Als hij iets van restjes krijgt wil hij dat ook soms op de mat sleuren. Zijn brokken uit zijn bak neemt hij ook mee naar mijn andere mat om ze daar dan op te eten :sop:

Ik zou zeggen, ik smijt die matten weg maar er ligt hier ook zo'n lelijke vloer :(

Ik vermoed dat daarvoor nu speciaal kinderen adopteren nogal extreem zal zijn voor @Dr. Sheldon Cooper.

Hier echt hetzelfde, verschrikkelijk. De mijne slaapt bvb graag op mijn donkerblauwe mat. Constant vol haar, dan ergens op zijn bot liggen knagen, overal stukjes. Als hij iets van restjes krijgt wil hij dat ook soms op de mat sleuren. Zijn brokken uit zijn bak neemt hij ook mee naar mijn andere mat om ze daar dan op te eten :sop:

Ik zou zeggen, ik smijt die matten weg maar er ligt hier ook zo'n lelijke vloer :(

De onze slapen graag in onze stoffen zetel. Dus moet ik eigenlijk elke keer ik me in de zetel wil zetten die eerst ontharen, maar dat is te veel werk uiteraard, en ik vergeet dat altijd. Daarom hangen mijn kleren ook constant vol met hondenhaar.
Ik heb dus steeds een set binnen- en buitenkleren.

En ze het afleren is onbegonnen werk. Beide zijn geadopteerd en de oudste was al 4j toen die bij ons kwam.

Ik vermoed dat daarvoor nu speciaal kinderen adopteren nogal extreem zal zijn voor @Dr. Sheldon Cooper.
Gezien mijn grote afkeer voor kinderen is dat inderdaad geen optie :(
Je mag ze gerust inhuren om te komen stofzuigen, als een soort vakantiejob ;)

De onze slapen graag in onze stoffen zetel. Dus moet ik eigenlijk elke keer ik me in de zetel wil zetten die eerst ontharen, maar dat is te veel werk uiteraard, en ik vergeet dat altijd. Daarom hangen mijn kleren ook constant vol met hondenhaar.
Ik heb dus steeds een set binnen- en buitenkleren.

En ze het afleren is onbegonnen werk. Beide zijn geadopteerd en de oudste was al 4j toen die bij ons kwam.
De mijne sliep vroeger ook graag in mijn lederen zetel maar sinds ik een nieuwe stoffen zetel heb is hij er met geen stokken in te krijgen.

Duidelijk een leather fetish :unsure:

Wij hebben een bouvier en echt zalig, dat beest verliest dus niks van haar. Soms eens per week ofzo 1 grote haarpluk die op de vloer ligt, maar dat is het dan.
Vorige zomer is onze roemeen gestorven, ik heb nog nooit een hond geweten die zo hard verhaarde, heel het jaar door. Als die een kwartier ergens binnen was dan was het een tapijt van haar, ook op je kleren. Als die passeerde zag je gewoon het haar boven hem vliegen.

Terug
Bovenaan