Nog eens naar bos vandaag, loop net in smal gangpad en ik hoor iemand roepen, 2 jongere mannen, plots zie ik een hond loslopen en wacht wat.
Komt ie plots naar mij gestormt en blaft en gromt en ging niet opzij om me door te laten. Was smal padje dus van 0.5m, maar de hond kon er net langs, maar koos dus conflict. En het beest maar blaffen grommen pal voor mij, en tanden laten zien en zelfs aanstalten maken naar mijn lichaam te komen met heel agressieve lichaamstaal, ik zei streng “DURF niet te bijten zulle, achteruit gij”! En toen aarzelde hij.
Ergste vanal, de eigenaars riepen hem niet eens terug en zeiden letterlijk niets en bleven van 20m ver toezien. Ik ben terug gekeerd vanwaar ik kwam, geen excusus gehad… niets... wou ook niet gaan escalaren want stond even onder adrenaline.
Ze zijn ook de ander richitng uitgegaan na aanlijnen hond, die dan even jankte als hij halsband aankreeg. Mijn blik zei genoeg denk ik, fukin pissed en klaar dat beest te verweren als hij me ook beet, was zo'n halfgroot bastaard mormel en gelukkig geen gevaarlijk ras ofzo.
Toch blij dat ik geen beet heb, want anders is het dokter en kloterij ... dan had ik fotos genomen hoor, en klacht via politie neergelegd.
Is elk lente zomer van dat wel, 1 tot 2 keer dat zo'n hond op je afstormt, en dan gaat grommen en zijn tanden laten zien op 1m van u.
Natuurgebeid en bos of openbaar = hond aan de lijn. En het loopt daar de spuigaten uit met loslopende honden ondanks duidelijke verbodsborden.
Mail naar boswachter of bosbeheer volgt nu, tis me echt beu …
Mijn oorsuizen is maandag bonkers gegaan in extremis, leek me flauwte en oververmoeid, bloeddruk …
Twas net wat aan het beteren, en weeral kreeg ik de volle lading, dat beest blafte constant pal voor mij eigenlijk en wou niet afgeven voor kweetniet 30sec 1 minuut. Had gelukkig oordoppen in.
GRRRRR (aaarj)
Hyperacusis+ mooi weer = altijd fun soms

. Twas al paar dagen vrij kalm in dat bos, en je verwacht ook geen hond die je belaagd.
Zeer close bijna bijtincident dus. Stel dat je daar met een bange kleuter loopt bij zon voorval (die lopen daar ook, ja, net peuters en kleuters vooral) Dan had ik die mannen zeker aangesproken.