Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Alle kom beffer, al jaren komt de organisatie daarvan in slecht daglicht (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/27/darline-devos-de-afspraak-miss-belgie/ https://www.hln.be/celebrities/darl...belgie-ze-lokte-bepaalde-dingen-uit~a3125eef/), al even erg als Ignace Crombez met zijn miss verkiezing. Imo is miss belgie helemaal niet wat je er van maakt maar gewoon een commercieel circus waar men iemand zoekt die een jaar lang de moeite wil doen om Darline Devos haar levensstandaard op peil te houden. Moest je echt serieus willen genomen worden als organisatie leg je niet al de klachten naast je neer en stel je ook pseudo viespeuk Ruben Van Gucht niet aan als jurylid. Je weet wel, de man die gekend staat om zijn familiale waarden, moest Eddy Snelders niet in de bak zitten waren ze nog in staat om hem te vragen als jurylid.
Het gaat me om het platvloers racisme, de organisatie an sich laat me koud

Ik ga iedere zondagmiddag bij mijn ouders eten, ik blijf daar dan plakken en eet er ‘s avonds ook nog.

De laatste tijd echter, allebei vastgekleefd aan die smartphone….
Mijn pa gaat na het middageten mee een wandelingetje doen met de hond, ironisch genoeg klaagt hij dan soms tegen mij dat mijn ma gans de tijd op de smartphone bezig is.
Omgekeerd klaagt mijn ma ook over hem, terwijl ze het beiden even erg zitten hebben :tongue:

Meestal is het dan nog dat shit-algoritme van Facebook die maar brol blijft voorstellen (die ze dan terug blijven bekijken).
Regelmatig vertel je iets, is het precies alsof je tegen de muur aan’t spreken bent…

Ik heb tegenwoordig ook meer en meer de indruk dat de mensen in het algemeen gewoon dommer worden met al die smartphone en AI-toestanden :wallbash:

Ik ga iedere zondagmiddag bij mijn ouders eten, ik blijf daar dan plakken en eet er ‘s avonds ook nog.

Mijn pa gaat na het middageten mee een wandelingetje doen met de hond, ironisch genoeg klaagt hij dan soms tegen mij dat mijn ma gans de tijd op de smartphone bezig is.
Omgekeerd klaagt mijn ma ook over hem, terwijl ze het beiden even erg zitten hebben :tongue:

Meestal is het dan nog dat shit-algoritme van Facebook die maar brol blijft voorstellen (die ze dan terug blijven bekijken).
Regelmatig vertel je iets, is het precies alsof je tegen de muur aan’t spreken bent…

Ik heb tegenwoordig ook meer en meer de indruk dat de mensen in het algemeen gewoon dommer worden met al die smartphone en AI-toestanden :wallbash:
Zou het kunnen dat het niveau van uw conversatie niet meer is wat het ooit was?

Same shit here.

Ik ga regelmatig voetbal kijken bij mijn ouders en dan zitten die 90 minuten lang breinloos Facebook te scrollen op hun tablet :sop:

Voor de eerste keer de metro gebruikt in brussel. Verdomme wat is mij dat. Voor een moment dacht ik dat ik in Gothem city zat.
Met de metro is niets mis hoor, snel en efficiënt. Er rijden nog wat oude stellen rond, dat wel, maar ik heb destijds ca. 10 jaar dagelijks de metro genomen en vond dat met voorsprong het beste OV in België.

Met de metro is niets mis hoor, snel en efficiënt. Er rijden nog wat oude stellen rond, dat wel, maar ik heb destijds ca. 10 jaar dagelijks de metro genomen en vond dat met voorsprong het beste OV in België.

Met de metro was niets mis, het was het volk. Het voelde aan alsof ik in de underbelly van brussel zat. Alsof al het geluk van de mensen hun gezichten was gezogen. Enigste wat ontbrak was batman muziek en het was compleet.

Met de metro was niets mis, het was het volk. Het voelde aan alsof ik in de underbelly van brussel zat. Alsof al het geluk van de mensen hun gezichten was gezogen. Enigste wat ontbrak was batman muziek en het was compleet.
Als je 's morgens de trein neemt om te pendelen is dat nu ook niet bepaald buttercups and rainbows.

Als je 's morgens de trein neemt om te pendelen is dat nu ook niet bepaald buttercups and rainbows.
Moeilijk om uit te leggen maar je kon het echt vergelijken met je gaat kleur naar ineens zwart wit. De sfeer voelde echt aan zoals bv de film sin city. En dit was tijdens mijn middag pauze.

Er zit meer leven in mijn trein naar brussel om 6 uur 's morgens dan in de metro tijdens de middag.

Gisteren stapte ik de auto in en de radio stond op Radio 2 Oost-Vlaanderen.

En ik heb hem niet verzet 🥲

Het was de préhistorie met Guy Depre.

Ik ben officieel oud. Hoeveel keer ik vroeger mijn ma niet onder haar voeten gaf voor die stomme zender...

Niet dat Radio 1 helemaal zaligmakend is maar telkens ik Studio Brussel opzet weet ik weer waarom ik de overstap gemaakt heb: die doen nu werkelijk niks anders dan mensen opbellen. Is dat radio maken?

Niet dat Radio 1 helemaal zaligmakend is maar telkens ik Studio Brussel opzet weet ik weer waarom ik de overstap gemaakt heb: die doen nu werkelijk niks anders dan mensen opbellen. Is dat radio maken?
Ik heb jaren terug exact hetzelfde gedaan. Als ze dan toch geen muziek spelen, dat ze dan over de actualiteit praten met een expert, maar altijd die onnozele belspelletjes en dergelijke was ik wel wat beu.

Die radio hier op het werk die op Q music staat met die irritante ADHDer van een James Cook. Om zot van te komen.
Op kantoor is het ook van dat. En dan elke ochtend 'PROUD TO BE FOUT' met dat foute uur. En plezant dat is, ze zetten dan de radio nog wat luider op ons landscape bureau waar het al een uitdaging op zich is om u te kunnen concentreren.

Ik heb voor bepaalde collega's een kapstok gemaakt met elk hun eigen symbooltje, voorzien van een fluo hesje met stickers van Qmusic en VTM op voor als ze naar huis gaan. Per week kies ik 1 winnaar uit die naar huis mag met een foute hoed op.

Een beschutte werkplaats heeft er met momenten geen lap aan.

Gisteren stapte ik de auto in en de radio stond op Radio 2 Oost-Vlaanderen.

En ik heb hem niet verzet 🥲

Het was de préhistorie met Guy Depre.

Ik ben officieel oud. Hoeveel keer ik vroeger mijn ma niet onder haar voeten gaf voor die stomme zender...
Idem hier. Al een paar keer naar geluisterd en wel van genoten.

Radio 1 is by far the beste radio.
Maar ik vind hun muziekkeuze toch meestal niet helemaal mijn ding, elke keer die muziek draaien zet ik automatisch ff mijne spotify op.

Terug
Bovenaan