Je ergernissen van vandaag - Deel 2

In maart wil ik beginnen met mijn gewicht aan te pakken en nu dat ik de berekening maak is het echt duidelijk dat gezond eten duur is.

Ik kom ongeveer aan 590€ als alleenstaande persoon voor een ganse maand eten. En dit is voor 1500 calorieën.
Dat lijkt me toch straf hoor. Volgens mij zit je dan toch ergens met extra kosten door ofwel niet te koken, of door veel "modieuze" ingrediënten gebruiken genre avocado's. Wij komen voor een gezin van 3 max aan 800 EUR per maand en ik alleen eet een pak meer dan 1500 kcal.

TL lamp kapot, niet erg gewoon een nieuwe halen in de Hubo.
Ja natuurlijk is dat alleen nog maar LED tegenwoordig, ik met een LED lamp en starter terug.
Natuurlijk niet compatibel dus kan heel die armatuur vervangen.
Hoe moeilijk worden zo de simpelste dingen tegenwoordig....
Dat hadden we hier ook enkele jaren terug, ik heb toen ook een nieuwe lamp moeten hangen

Ja natuurlijk is dat alleen nog maar LED tegenwoordig, ik met een LED lamp en starter terug.

Ja, dat is wel wat gedoe. Waarschijnlijk te laat maar deze link heeft mij een paar jaar geleden wel geholpen (bv. om te weten of ik een ballast moest overbruggen o.i.d.):
https://www.into-led.com/nl/blogs/led-blog/tl-verlichting-vervangen-voor-led-buizen/

Als syndicus zijt gij toch ook verantwoordelijk voor kleine herstellingen in gemeenschappelijke delen niet? Dan ben ik (oprecht, niet sarcastisch ofzo) eigenlijk verbaasd dat er u nog nooit iemand heeft op gewezen dat de verkoop van TL (en PL en nog een paar) sinds 2023 (ofzo) verboden is in EU. Uitfasering van zowat alle gasdamplampen.
Lamp herstellen is tegenwoordig lamp vervangen of ombouwen. Meestal vervangen dan want ombouwen brengt eigenlijk ook een heel andere zooi naar aansprakelijkheid, toestelkeuring,.... met zich mee.

Als syndicus zijt gij toch ook verantwoordelijk voor kleine herstellingen in gemeenschappelijke delen niet? Dan ben ik (oprecht, niet sarcastisch ofzo) eigenlijk verbaasd dat er u nog nooit iemand heeft op gewezen dat de verkoop van TL (en PL en nog een paar) sinds 2023 (ofzo) verboden is in EU. Uitfasering van zowat alle gasdamplampen.
Lamp herstellen is tegenwoordig lamp vervangen of ombouwen. Meestal vervangen dan want ombouwen brengt eigenlijk ook een heel andere zooi naar aansprakelijkheid, toestelkeuring,.... met zich mee.

Die TL buizen gaan ook wel duizenden uren mee wat zeker in gemeenschappelijke delen zoals kelder of garage meestal jaaaren betekent. En als je geluk hebt, kan je zo'n TL 1-op-1 vervangen door een LED model met starter wat heel vlot gaat; als je pech hebt, is het prutsen met draden, ballasten,...

Trouwens nog recent bijgeleerd dat er EM en HF starters zijn, daar had ik geen idee van toen ik zelf een TL-buis moest vervangen.

Laatst bewerkt:
Basic Fit tijdens een schoolvakantie. Kill me now.

Tientallen kleine mannen, allemaal onnozel staan doen rond de gewichten, 45 minuten per toestel want ja, staan babbelen, lachen en de hele tijd op hun gsm tokkelen is natuurlijk veel belangrijker. De helft in een jeansbroek en Timberlands met een vest aan.

Dan nog Chantal en Martine die denken dat ze kilo's gaan verliezen door 2kg te heffen en ook uren doen over elk toestel.

Iedereen heeft het recht om daar te zijn maar toch, frustratie.

Ah maar ik wist dat wel se.
Mja mijne frank viel echt laat.
Das den eerste keer in m'n leven dak zelf een TL-lamp moet vervangen.

Ik had het gewoon niet direct door en nu ben ik het es zelf die een herstelling moet doen 😂

Camionette gehuurd, rijd door file naar locatie voor pickup 2dehands zetel bij Kroatisch gezin. Doek gaat er af en er staat een grote zigzag stylokrabbel op het leer die niet op de foto's stonden. Mannetje ter plekke geeft geen krimp, frotten met een spons en het leer verkleurt. Ik zeg gratis of niets, hij zegt we zoeken wel een andere koper. Om dood te vallen.

Nee het is echt voor web. Op Android gebruik ik gewoon ... messenger?
Klopt. Maar daarmee repliceer je je toestel zonder dat het scherm aan moet en heb je ook een semi-webinterface. Het is niet dat natuurlijk om continu te gebruiken, maar het zou een hulp kunnen zijn. Geen idee waarom die webversie ineens de schop op moet.

Klopt. Maar daarmee repliceer je je toestel zonder dat het scherm aanmoet en heb je ook een semi web-interface. Het is niet dat natuurlijk om continue te gebruiken, maar het zou een hulp kunnen zijn. Geen idee waarom die web versie ineens de schop op moet.
Ja ik vind het ook raar, en jammer want dat was zo makkelijk, die ingebouwde messenger van facebook web vind ik verschrikkelijk.

Het is half 8 's morgens en ik ga nog vlug iets halen in de carrefour hier en voor mij staan een paar werkmannen aan te schuiven. Geen eten, gewoon halve liters biers 🤨

Ik weet niet maar ik denk dat je dan toch wel een probleem hebt als je om half 8 al halve liters ligt te kopen.

Het is half 8 's morgens en ik ga nog vlug iets halen in de carrefour hier en voor mij staan een paar werkmannen aan te schuiven. Geen eten, gewoon halve liters biers 🤨

Ik weet niet maar ik denk dat je dan toch wel een probleem hebt als je om half 8 al halve liters ligt te kopen.
Mss hebben ze een afterwork gepland om 17u?

Mss hebben ze een afterwork gepland om 17u?

Misschien hebben ze gewoon een alcoholprobleem en begint het al vroeg in de dag?

Tip: je hoeft die niet onmiddellijk binnen te kappen.

Nog een betere tip je kan je alcohol ook na de werkuren kopen.

Tandarts die nu al voor de 2x keer mijn afspraak verzet :wallbash:.

Gisteren was de eerste keer dat ze het verplaatste en de reden was: "ahja het is de eerste dag van ramadam en wij werken niet later dan 15 uur."

Okay maar op uw website staan nog altijd uren later als 15 uur beschikbaar... En nu moet ik vroeger stoppen op mijn werk om langs te kunnen gaan.

VANDAAG WEERAL. :wallbash:

Misschien hebben die de nacht gehad en is dat voor hun een pintje na het werk, zoals mensen met normale uren om 17u zouden doen.

Terug
Bovenaan