Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Van de 7 miljoen belastingbetalers in België hebben er 900 000 een tweede woning .....
Net als 900.000 andere Belgen heeft Valerie (36) meer dan één woning: “Onze tweede woning kostte amper 100.000 euro”

Echt hoevaak ik wil dat HLN eens voor een lange tijd offline gaat. Ze hebben echt de kunst van clickbait onder hun knieën

Laatst bewerkt:
Van de 7 miljoen belastingbetalers in België hebben er 900 000 een tweede woning .....

Echt hoevaak ik wil dat dat HLN eens voor een lange tijd offline gaat. Ze hebben echt de kunst van clickbait onder hun knieën

Na het overlijden van mijn papa heb ik ook gedeeltelijk een tweede woonst op mijn naam. Wij zitten wss ook in die cijfers, samen met @zwarten en mijn zus. Mijn madam zit ook in die situatie na het overlijden van hare pa.

Na het overlijden van mijn papa heb ik ook gedeeltelijk een tweede woonst op mijn naam. Wij zitten wss ook in die cijfers, samen met @zwarten en mijn zus. Mijn madam zit ook in die situatie na het overlijden van hare pa.
Ik zit er zelf niet bij maar als ons moeder ooit sterft erf ik 2/3de van haar bezittingen inclusief haar woonst. (Testament)

Laatst bewerkt:
Huis gekocht en nog problemen met ventilatie C+. Nooit geregeld volgend EPB man. Loodgieter komt langs, moet nog een ontbrekend stuk bestellen.
3 weken later vragen we wanneer hij zou komen.
'ik stond al 2x voor de deur maar er was niemand thuis'.
Euhm, misschien handig om eens te laten weten? 🫣

Huis gekocht en nog problemen met ventilatie C+. Nooit geregeld volgend EPB man. Loodgieter komt langs, moet nog een ontbrekend stuk bestellen.
3 weken later vragen we wanneer hij zou komen.
'ik stond al 2x voor de deur maar er was niemand thuis'.
Euhm, misschien handig om eens te laten weten? 🫣
Herkenbaar. Na veel uitstellen en beloftes maken door onze dakwerker, zat ik op een random donderdag thuis te werken toen ik een hoop lawaai op straat hoorde. Was hij zijn kraan aan het parkeren om de maandag erop te kunnen beginnen. Ook zonder te verwittigen.

Laatst bewerkt:
Zot é. Ik had er een gratis microgolf opgezet. Perfect werkend, weinig gebruikt. Heeft er een maand opgestaan.
Dan de prijs gewijzigd naar €50 euro. Dag zelf een bod van 25 gehad en weg was hij.

Heeft volgens mij te maken met dat de meesten niet filteren op 'gratis'.
Ik probeer nu al sinds november '25 een elektrische step te verkopen, een topmodel t.w.v. nieuw 350 euro, dus rond de 200 euro tweedehands, en wordt er nog voor uitgescholden door ene die 200 euro bood en dan plots naar 50 euro gaat en ik zeg dat dit niet genoeg is... Meteen die pipo geblokkeerd.

Zal ook maar eens de prijs wat hoger zetten. Staat al sinds het begin aan 0 euro met biedingen actief.
Plots had ik een 4-tal biedingen, maar allemaal funbieders, want de 2 hoogste bieders haakten af.
Conclusie, biedingen op 2dehands.be werkt dus voor geen meter. Het zal artikelspecifiek zijn zeker...?

Het is gebeurd. Na zoveel jaar nog es op mijn muil gegaan tijdens het skiën.

aan de lift toen ik mijn jongste zoon naar voor wou trekken met mijn skistok en die pipo losliet :lol: weg evenwicht!

De kringwinkel die jaar na jaar meer en meer z´n eigen ruiten uitgooit.

Ik heb nog, 10 jaar geleden, de tijd gekend dat je mits veel geluk in de platenbakken iets kon vinden. Die tijd is gepasseerd na de opkopers, en nog meer nadat ze hun eigen veilingsite hebben opgericht. Voor platen moet je daar al een jaar of 5 niet meer zijn.

Dan kocht ik maar cd´s, die waren 2 euro per stuk en zo kocht ik cd´s die ik goed vond maar niet goed genoeg om op vinyl te kopen. Ging lang goed. Laatste jaar zijn de prijzen traag maar zeker aan het stijgen.

Vandaag nog is binnen geweest, 8 cd´s meegenomen en ik had voor €45. Lag zelfs een cd in de rekken waarop het ticket van de oorspronkelijke winkel nog plakte aan €5, en hier wordt verkocht aan €9.

Tv´s bekeken, waarom zou ik €180 betalen voor een tv die je nieuw voor €250 kunt kopen?
Wasmachines bekeken, waarom zou ik een tweedehands wasmachine kopen voor €350 als ik er voor €450 een nieuwe kan kopen met garantie?

Het is tof dat ze qua arbeidsplaatsen bepaalde groepen ondersteunen, maar de tijd dat je koopjes kon doen is wel écht voorbij.

Paar dagen verlof genomen.
Mijn vrouw komt thuis van het werk en de 1e vraag is "Wat heb jij gedaan?"

Soms wil ik gewoon eens een dag niks doen.
Waarom moet elke dag altijd vol staan met afspraken, to do's, etc

Paar dagen verlof genomen.
Mijn vrouw komt thuis van het werk en de 1e vraag is "Wat heb jij gedaan?"

Soms wil ik gewoon eens een dag niks doen.
Waarom moet elke dag altijd vol staan met afspraken, to do's, etc
en was het effectief zo bedoeld: "wat heb jij gedaan in huis?" of was het misschien eerder algemeen om te weten of je een leuke dag hebt gehad.

Indien het eerste, dan zou ik ze toch een paar kletsen geven :biglaugh:

en was het effectief zo bedoeld: "wat heb jij gedaan in huis?" of was het misschien eerder algemeen om te weten of je een leuke dag hebt gehad.

Ja je zou nog kunnen twijfelen. Aangezien vraag 2 was "Aah je hebt dus niet gebeld naar.." 😂

Silence: "Niets"
Vrouw: "gisteren heb je ook niets gedaan"
Silence: "Klopt, ik was er nog niet met klaar"

Howhow, ik heb niet niets gedaan hè.
Gewoon niet ten volle alle vrije uren van de dag nuttig ingevuld 😂

2,5h thuis blijven voor de installateur van de digitale watermeter... en die komt niet opdagen.

Als je zelf niet thuis bent, dreigen ze je af met boetes... maar zelf géén enkele verwittiging dat ze zelf niet komen.

Ik probeer nu al sinds november '25 een elektrische step te verkopen, een topmodel t.w.v. nieuw 350 euro, dus rond de 200 euro tweedehands, en wordt er nog voor uitgescholden door ene die 200 euro bood en dan plots naar 50 euro gaat en ik zeg dat dit niet genoeg is... Meteen die pipo geblokkeerd.

Zal ook maar eens de prijs wat hoger zetten. Staat al sinds het begin aan 0 euro met biedingen actief.
Plots had ik een 4-tal biedingen, maar allemaal funbieders, want de 2 hoogste bieders haakten af.
Conclusie, biedingen op 2dehands.be werkt dus voor geen meter. Het zal artikelspecifiek zijn zeker...?
2dehands.be gebruik ik al lang niet meer. Helemaal om zeep. FB marketplace gaat precies nog met momenten. Elektrische bakfiets (nieuw: 2800 euro) erop gezet voor 2200. Bijna nooit gebruikt. Na 2 weken contact, die mensen zijn erom gekomen zonder te discussiëren over de prijs. Voor 1500 mochten ze hem hebben. Maar goed, 'k heb niets gezegd als zij er niet over beginnen.

Edit: en ik voelde mij er slecht bij. Een koppel met 2 kleine kinderen die precies wat op de sukkel waren. Zo wat vogels voor de kat. De dame had sinds kort enkele epilepsie aanvallen gehad waardoor ze niet meer met de wagen kon rijden. Héél lieve mensen wel.

In maart wil ik beginnen met mijn gewicht aan te pakken en nu dat ik de berekening maak is het echt duidelijk dat gezond eten duur is.

Ik kom ongeveer aan 475€ als alleenstaande persoon voor een ganse maand eten. En dit is voor 1500 calorieën.

Laatst bewerkt:
TL lamp kapot, niet erg gewoon een nieuwe halen in de Hubo.
Ja natuurlijk is dat alleen nog maar LED tegenwoordig, ik met een LED lamp en starter terug.
Natuurlijk niet compatibel dus kan heel die armatuur vervangen.
Hoe moeilijk worden zo de simpelste dingen tegenwoordig....

In maart wil ik beginnen met mijn gewicht aan te pakken en nu dat ik de berekening maak is het echt duidelijk dat gezond eten duur is.

Ik kom ongeveer aan 590€ als alleenstaande persoon voor een ganse maand eten. En dit is voor 1500 calorieën.
en ge gaat waarschijnlijk langer leven, wat het gewoon nog duurder maakt

Terug
Bovenaan