Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als het een nieuwe pax kast is, die kunt ge zoals een vouwtent opengooien en die staat recht.

Veel ruimte hebt ge echt niet meer nodig om die op te zetten. Rechtsstreeks rechtop zetten.

Klopt nieuwe pax kast. De andere geen idee van, is een laag model

Ik ga toch nie zeggen dat ze ermee mag gooien 😂

'k Heb net gebeld naar de klantendienst van bPost en toch aangenaam verrast. Geen wachttijd gehad en vriendelijke madam die duidelijke uitleg gaf over wat ze nu gaan doen en wat ze gaan doen als het in het vervolg toch nog zou voorvallen. Wel er bij gezegd dat ze die mens nu ook niet per se onder zijn voeten moeten geven, de straatnamen lopen hier niet altijd even logisch, dus 't is eerder informatief zodat hij zich kan herpakken.
Twee weken later. Geen foute post meer ontvangen, ook geen correcte meer. De brievenbus is al 14 dagen leeg terwijl er sowieso post ging komen. Nog eens bellen en hopen dat er een oplossing komt zeker? Denk van morgen eens een brief in een rode bus te gooien met mijn adres er op als test.

Op reis in Dubai en toch erg wat het nieuwe schoonheidsideaal is bij vrouwen tegenwoordig. Zeer weinig naturelle gezichten te zien nog, overal aan gewerkt of opgespoten.

Ook: waarom kan het hier overal zo proper zijn en bij ons in België niet? Combinatie van boetes, mentaliteit en goedkope werkkrachten waarschijnlijk.
Het geheime ingrediënt is uitbuiting.

- 19h45; Ding-Dong.
* Hmm Ik verwacht geen volk.
- Hallo. Het is Mo van Fiber.
* Bol het af Mo, Het is vrijdagavond, koud buiten en ik ga hier nu niet vrijwillig staan om met u te praten over iets dak niet moet hebben. Voort zelfde geld had ge mijn klein wakker kunnen bellen met uwe lulkoek. Als ik iets moet hebben, vraag ik het wel zelf aan.

- 19h45; Ding-Dong.
* Hmm Ik verwacht geen volk.
- Hallo. Het is Mo van Fiber.
* Bol het af Mo, Het is vrijdagavond, koud buiten en ik ga hier nu niet vrijwillig staan om met u te praten over iets dak niet moet hebben. Voort zelfde geld had ge mijn klein wakker kunnen bellen met uwe lulkoek. Als ik iets moet hebben, vraag ik het wel zelf aan.
Bij mij staan er zo ook vaak aan de deur. Ik begin dan over het koninkrijk van God en stel vragen als "Wat vindt u het mooiste Bijbelverhaal?", "Denkt u dat we in de Laatste dagen" leven?" en "Wat betekent Armageddon voor u?". Moet je zien hoe snel ze zich uit de voeten maken.

In Dubai misschien. Hier in België toch niet.

In Dubai is er buitensporig veel uitbuiting.

Niet dat het in België allemaal zo positief is, zie bv. dat schandaal met die werf van Borealis, of van tijd tot tijd illegaal tewerkgestelde mensen in de horeca die uitgebuit worden. Het gebeurt helaas nog, ook al zijn het gelukkig de zeldzame uitzonderingen. Shocking but true.

Het geheime ingrediënt is uitbuiting.
Elk bedrijf/overheid in België kan er ook voor kiezen om aan minimumloon een deftige kuisploeg in dienst te nemen om wc's en openbare plaatsen netjes te houden.
Uiteraard is het makkelijker of goedkoper om personeel zonder enige bescherming uit te buiten maar dat verklaard nog niet de onwil om er zoals bij ons in te willen investeren.

Op reis in Dubai en toch erg wat het nieuwe schoonheidsideaal is bij vrouwen tegenwoordig. Zeer weinig naturelle gezichten te zien nog, overal aan gewerkt of opgespoten.

Ook: waarom kan het hier overal zo proper zijn en bij ons in België niet? Combinatie van boetes, mentaliteit en goedkope werkkrachten waarschijnlijk.

Als je Dubai proper vond, kan ik enkel aanraden om Singapore eens te bezoeken

Elk bedrijf/overheid in België kan er ook voor kiezen om aan minimumloon een deftige kuisploeg in dienst te nemen om wc's en openbare plaatsen netjes te houden.
Uiteraard is het makkelijker of goedkoper om personeel zonder enige bescherming uit te buiten maar dat verklaard nog niet de onwil om er zoals bij ons in te willen investeren.
Loonkost ligt hier toch gewoon veel hoger, zelfs voor minimumlonen? Welke overheid krijgt verkocht dat ze daar zwaar in gaan investeren? Welk bedrijf?Volgens mij was dat historisch wel zo, en is zowat iedereen nu klant bij een onderaannemer die goedkoper werkt.

Wat is tegenwoordig het voltijds bruto minimumloon per maand zo? Iets meer dan 2000 EUR, maar dat rekent makkelijker. Hoeveel mensen verdienen 5 keer zoveel? Weinig. In landen waar het "overal" (=waar je als toerist komt) proper ligt kost personeel een pak minder, althans toch waar mij dat opviel (Rusland, Mexico, VS). Daar is de kloof tussen een minimumloon en een standaardloon, laat staan een toploon, een pak groter hoor.

Jij gaat dan nog vergelijken met een land dat een wereldwijde reputatie heeft voor uitbuiting en moderne slavernij, war tegelijkertijd de rijkdom uit de grond komt.

Loonkost ligt hier toch gewoon veel hoger, zelfs voor minimumlonen? Welke overheid krijgt verkocht dat ze daar zwaar in gaan investeren? Welk bedrijf?Volgens mij was dat historisch wel zo, en is zowat iedereen nu klant bij een onderaannemer die goedkoper werkt.

Wat is tegenwoordig het voltijds bruto minimumloon per maand zo? Iets meer dan 2000 EUR, maar dat rekent makkelijker. Hoeveel mensen verdienen 5 keer zoveel? Weinig.
Ter info:

Dat ik weer een periode heb waar ik alles en iedereen haat. Randdebielen op het werk, mensen die gelukkig zijn, mensen met hobby’s, mensen met passies, mensen die plezier maken.

Bij mij staan er zo ook vaak aan de deur. Ik begin dan over het koninkrijk van God en stel vragen als "Wat vindt u het mooiste Bijbelverhaal?", "Denkt u dat we in de Laatste dagen" leven?" en "Wat betekent Armageddon voor u?". Moet je zien hoe snel ze zich uit de voeten maken.
Wel opassen, als het getuigen van Jehova zijn dan kan deze tactiek tegenvallen.

De niet-aflatende stroom aan fake news met politieke agenda die mijn schoonzus deelt op fb. Zoals dit hier.

Een of ander random account dat een verhaaltje uitvindt rond een klein nieuwsfeit. Als je het dan opzoekt is de uitleg dat de influencer zegt dat ze het slachtoffer was wegens het trans zijn, maar wordt als alternatieve verklaringen gegeven dat beide partijen goed gedronken hadden en er ruzie ontstond. Tegenpartij wordt omschreven als "spraken een Marokkaans dialect" maar die link met islamisten of Palestina lijkt er vooral bijgegooid voor clicks.

Toch een contrast:

Bijlagen

• Screenshot_2026-02-14-08-08-32-70_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2026-02-14-08-08-32-70_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    678,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Normaal stream ik HBO max op de laptop maar met de OS wilde ik het graag op een groot TV scherm bekijken en lekker in de zetel liggen.

Helaas: Chronisch na elke minuut 'sorry uw geheugen is vol!'. :frown: Het geheugen wissen / resetten / De TV een uurtje aan en uitzetten helpt helemaal niks. TV's hebben standaard vrij weinig geheugen en neen ik heb -toen ik het toestel gekocht heb- er niet specifiek naar gekeken, maar mijne TV is amper 2 jaar oud dus dat streamen zelfs gene minuut (meer) lukt valt mij zwaar tegen. Elke TV zou dat toch standaard moeten kunnen? Maar blijkbaar dus NIET. 😩

Ik heb dan ne Amazon Firestick gekocht. We zijn 3 dagen verder en 24+ uur lang streamen? --> Geen enkel probleem voor dit stickje.

Toch wel triestig. Mijn megagrote relatief jonge TV kan geen enkele minuut streamen en dat miniscuul klein stickje kan alles wél vlotjes streamen. Ik zou zeggen: Size doesnt matter maar in dit geval? :unsure:

Terug
Bovenaan