Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik word (allé ja ik moet met twee woorden spreken) volgende week 51 jaar oud.
Als ik dan lees wie allemaal al dood is voor die leeftijd (OK dat is < 10% maar toch) ja dan denk ik: Waarom zij wel en ik niet? :frown:

Het leven is oneerlijk.
en uit ons zicht is dat natuurlijk nog oneerlijker... :evil:

Iets willen weg geven op FB marketplace.

Weg gooien is sneller denk ik zo :thinking:
Zot é. Ik had er een gratis microgolf opgezet. Perfect werkend, weinig gebruikt. Heeft er een maand opgestaan.
Dan de prijs gewijzigd naar €50 euro. Dag zelf een bod van 25 gehad en weg was hij.

Heeft volgens mij te maken met dat de meesten niet filteren op 'gratis'.

Ik begrijp Makila wel hoor: ik word volgende maand 50 (hopelijk). Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik zo oud ging worden (ben altijd al een doemdenker ben geweest), maar er zijn er dus genoeg die het ook werkelijk niet halen. Ik kan daar ook echt triest van worden. Ook met oorlogen bijv. Hoeveel jongeren zijn daar al niet in gestorven en voor wat eigenlijk? Ne lap grond en imaginaire grenzen. Dat is gewoon zo intriest.
Dood hoort bij het leven en dat het niet altijd door natuurlijk sterven is ook; rationeel begrijp ik dat, maar emotioneel vind ik dat heel moeilijk om te verwerken.

"We zien internationaal een trend wat betreft de verjonging van mensen met darmkanker.

"Onze overheid ziet de stijging misschien nog niet in de cijfers, maar wij zien inmiddels wel de patiënten", vertelt hij in gesprek met VRT NWS. "Gaan we echt nog een paar jaar wachten tot we die mensen ook in de statistieken zien opduiken?"

Niet specifiek op u gericht, maar: zelfs als er een stijging zit in de cijfers kwa gevallen/100k inwoners dan nog is de vraag wat uiteindelijk de drijver zou zijn. Daar direct dan covid vaccinaties bijsleuren zoals sommigen is toch een beetje van de pot gerukt om eerlijk te zijn.
Er zijn nog wel zaken kwa leefgewoonten die sterk veranderd zijn de laatste 10 jaar. Het aandeel bewerkt en vooral super-bewerkt voedsel in onze voeding bijvoorbeeld waarvoor wetenschappers al meer dan eens gewaarschuwd hebben. Zit het gebruik van synthetische drugs ook niet stevig in de lift het laatste decennium? Shady supplementen die een rando influencer promoot. Mensen proppen vanalles en nog wat in hun lijf tegenwoordig. Maar neen, het is dat ene ding dat via de overheid komt natuurlijk! :laugh:

Zoals deze:

En al die pfas-troep, en zoveel meer. In alles zitten microplastics.

Je moet al serieus moeite doen om geen gifitige troep binnen te krijgen.

Niet specifiek op u gericht, maar: zelfs als er een stijging zit in de cijfers kwa gevallen/100k inwoners dan nog is de vraag wat uiteindelijk de drijver zou zijn. Daar direct dan covid vaccinaties bijsleuren zoals sommigen is toch een beetje van de pot gerukt om eerlijk te zijn.
Er zijn nog wel zaken kwa leefgewoonten die sterk veranderd zijn de laatste 10 jaar. Het aandeel bewerkt en vooral super-bewerkt voedsel in onze voeding bijvoorbeeld waarvoor wetenschappers al meer dan eens gewaarschuwd hebben. Zit het gebruik van synthetische drugs ook niet stevig in de lift het laatste decennium? Shady supplementen die een rando influencer promoot. Mensen proppen vanalles en nog wat in hun lijf tegenwoordig. Maar neen, het is dat ene ding dat via de overheid komt natuurlijk! :laugh:
Inderdaad. Uiteraard is er zoiets als genetische aanleg, maar als je kijkt naar risicofactoren die je zelf kan beïnvloeden moet je het toch vooral zoeken bij roken, alcohol, en voedingspatroon. Dat laatste: voldoende voedingsvezels, beperken van rood en vooral bewerkt vlees, niet teveel verzadigd vet, ... En dan moet je eens kijken naar het huidige fast food maar ook huidige "modieuze" eetpatronen zoals allerhande variaties op "carnivoornonsens". Allez, in de overgewichtthread viel ik recent ook eens net niet van mijn stoel als daar mensen kwamen zeggen zo goed als geen groenten te eten.

Zoals deze:

En al die pfas-troep, en zoveel meer. In alles zitten microplastics.

Je moet al serieus moeite doen om geen gifitige troep binnen te krijgen.
Bij verschillende van die zaken is de uiteindelijke invloed nog niet gekend. Ik snap die verontwaardiging en angst, maar het is niet echt rationeel om dan niet stil te staan bij zaken die wel onder controle hebt.

Voor mij zijn woorden zoals die van Makila als het Bat-signal.
Mijn oudste zus heeft door een overdosis drugs de 50 niet gehaald.
Mijn biologische broer door zelfmoord ook niet.

Ik heb (voorlopig) wel geen naasten die overleden zijn door ziekte (waaronder kanker) op een jonge leeftijd maar er zijn aldus ook andere redenen waarom iemand komt te overlijden.

Dus ja het raakt mij wel. Ik ben serieus en ik lach er niet echt mee. Maar weet je: het is wat het is. Je hebt er zelf niet of weinig controle op. Ik heb het een plaats gegeven en we gaan door met het leven.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp Makila wel hoor: ik word volgende maand 50 (hopelijk). Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik zo oud ging worden (ben altijd al een doemdenker ben geweest), maar er zijn er dus genoeg die het ook werkelijk niet halen. Ik kan daar ook echt triest van worden. Ook met oorlogen bijv. Hoeveel jongeren zijn daar al niet in gestorven en voor wat eigenlijk? Ne lap grond en imaginaire grenzen. Dat is gewoon zo intriest.
Dood hoort bij het leven en dat het niet altijd door natuurlijk sterven is ook; rationeel begrijp ik dat, maar emotioneel vind ik dat heel moeilijk om te verwerken.
Bekijk het zo.

Je bent een wonder voor de wetenschap.

Offerte opvragen bij leverancier en in de voormiddag horen dat er nog ruime voorraad van een bepaalde laptop is. In de namiddag terugbellen om offerte te bevestigen en plots horen dat er toch geen stock meer is en ze stellen een model voor van hetzelfde merk dat €300 per stuk meer kost. D :angry: In plaats van een budget/mid-end systeem direct willen upgraden naar een model met een RYZEN AI 7 445.

Allez, ik snap dat niet elke klantendienstmedewerker specs begrijpt/gebruikt voor hardware, maar is het zoveel moeite gevraagd om in een datasheet of een collega te checken of je niks vergelijkbaar in stock hebt...

Het mag bij elke gelegenheid herhaald worden: fuck AI.

Onder het motto "Wat je zelf doe,..."

Slaapkamer 3 gaan we bureau van maken. Komen ze volgende week leveren
De jassen/schoenen etc wat nu in de kast in slaapkamer 3 staan komen in een Ikea kast in slaapkamer 2 (en de oude kast containerpark)

Deze ikea kast ging mijn vrouw bestellen, zo gezegd zo gedaan.
Heel trots zegt ze "ze komen die maandag leveren"

Perfect, eerst de Ikea kast opzetten. Prul van kamer 3 naar kamer 2 verhuizen. Dan is kamer 3 leeg en opgeruimd voor ze met de bureau komen. Dus ik volgende week weekske verlof ingezet

Nu zegt ze dat het maandag de 23e pas is 🙁

Geen idee waar ik nu die spullen van uit kamer 3 moet gaan stockeren want in kamer 2 gaat niet lukken omdat net daar ruimte nodig is voor die Ikea kast in elkaar te zetten

En als ik dan iets durf zeggen is het nog "gij wou laten leveren, ge had ook zelf kunnen gaan halen, dan had ge het sneller" 🙄

Allee, ik had toch zeker al 36 uur niks vernomen over het liefdesleven van Ruben Van Gucht.
Gelukkig staat het op de voorpagina van hln.be!

Ik dacht al dat ze even vergeten waren dat de Vlaamse bevolking niet door het leven kan zonder te weten waar Ruben zijn fluit aan het steken is.

Allee, ik had toch zeker al 36 uur niks vernomen over het liefdesleven van Ruben Van Gucht.

Ik dacht al dat ze even vergeten waren dat de Vlaamse bevolking niet door het leven kan zonder te weten waar Ruben zijn fluit aan het steken is.
Ik kwam naar hier om er iets soortgelijk over te posten, maar ge waart me voor. :D

Gelukkig stond zijn haargel vorige keer in de krant. Stel je voor dat ik zonder het RVG kapsel de meisjes ga versieren. Als ik de krant mag gelvoen is hij ze nergens aant steken.

Onder het motto "Wat je zelf doe,..."

Slaapkamer 3 gaan we bureau van maken. Komen ze volgende week leveren
De jassen/schoenen etc wat nu in de kast in slaapkamer 3 staan komen in een Ikea kast in slaapkamer 2 (en de oude kast containerpark)

Deze ikea kast ging mijn vrouw bestellen, zo gezegd zo gedaan.
Heel trots zegt ze "ze komen die maandag leveren"

Perfect, eerst de Ikea kast opzetten. Prul van kamer 3 naar kamer 2 verhuizen. Dan is kamer 3 leeg en opgeruimd voor ze met de bureau komen. Dus ik volgende week weekske verlof ingezet

Nu zegt ze dat het maandag de 23e pas is 🙁

Geen idee waar ik nu die spullen van uit kamer 3 moet gaan stockeren want in kamer 2 gaat niet lukken omdat net daar ruimte nodig is voor die Ikea kast in elkaar te zetten

En als ik dan iets durf zeggen is het nog "gij wou laten leveren, ge had ook zelf kunnen gaan halen, dan had ge het sneller" 🙄
Als het een nieuwe pax kast is, die kunt ge zoals een vouwtent opengooien en die staat recht.

Veel ruimte hebt ge echt niet meer nodig om die op te zetten. Rechtsstreeks rechtop zetten.

Op reis in Dubai en toch erg wat het nieuwe schoonheidsideaal is bij vrouwen tegenwoordig. Zeer weinig naturelle gezichten te zien nog, overal aan gewerkt of opgespoten.

Ook: waarom kan het hier overal zo proper zijn en bij ons in België niet? Combinatie van boetes, mentaliteit en goedkope werkkrachten waarschijnlijk.

Terug
Bovenaan