Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nooit echt klachten gehad over Bpost maar vandaag doen ze toch niet heel erg logisch hoor.

Pakje besteld --> website stelt zelf voor om het naar een pakjesautomaat te sturen, blijkbaar staat er een nieuwe in mijn straat.
Deze ochtend mail dat het pak niet geleverd kan worden in het pakjesautomaat, dus het gaat naar het lokale postkantoor. Iets lastiger maar oké.

Blijkt dat mijn moeder ook een pak heeft besteld dat voor de deur stond. Dus heeft er een postbode eerst naar het pakjesautomaat hier 100 meter verderop gereden, daar gezien dat het volstak, om daarna een ander pakje voor mijn deur te droppen, om daarna, met mijn pakje, terug te rijden naar een postkantoor.

Ik weet het, de chauffeur kan niet ruiken dat ik hier woon. Maar toch vreemd dat er dan niks in dat systeem zegt 'ahh, maar die zijn oorspronkelijk adres is hier 100 meter verder en je moet er zowiezo stoppen voor een ander pakje, drop ook ineens dit pakje af i.p.v. 10 km rond te rijden om naar het postkantoor te gaan. Zo zijn er vandaag toch weer 20 nutteloze kilometers rondgereden :woohoo:

Dus heeft er een postbode eerst naar het pakjesautomaat hier 100 meter verderop gereden, daar gezien dat het volstak, om daarna een ander pakje voor mijn deur te droppen, om daarna, met mijn pakje, terug te rijden naar een postkantoor.
Het is niet zeker dat dat voor de pakjesautomaat met dezelfde ronde is meegegaan hé.

Mijn ogen zijn de laatste tijd in de namiddag moe op het werk, vooral als ik de hele dag achter mijn bureau zit. Ik heb een afspraak met de oogarts maar da's pas april. Eigenlijk te laat geboekt want mijn brilglazen zijn al ff versleten maar soit, die 2 maanden overleef ik wel nog zeker...
Misschien toch eens vragen achter een schermbril of hoe heet dat.
Bij Kruidvat verkopen ze er voor €5

Er is vandaag een bijzondere ondernemingsraad bij Krëfel.

De keten stapelt al jaren de verliezen op. Dat belooft weinig goeds.
Weinig compassie mee. Ik ging er vroeger echt graag, maar de laatste 5 bezoeken werd er een garantie-contract opgedrongen na de aankoop. Ik was dit echt kotsbeu.

Oh ja, ik herinner mij ook de verkoper die op mijn vraag voor een stofzuiger onmiddellijk het duurste model voorstelde. Triestige winkel.

Weinig compassie mee. Ik ging er vroeger echt graag, maar de laatste 5 bezoeken werd er een garantie-contract opgedrongen na de aankoop. Ik was dit echt kotsbeu.

Oh ja, ik herinner mij ook de verkoper die op mijn vraag voor een stofzuiger onmiddellijk het duurste model voorstelde. Triestige winkel.
Ik heb die ervaring met Vanden Borre. Wel al een tijdje geleden dat ik er geweest ben.

Toen ik ging voor een vaatwas moesten we rond tafel gaan zitten alsof we een auto kochten. Accessoires, verlengde garantie periodes, enz. wouden ze ons aansmeren. 3x gezegd dat ik gewoon die vaatwas wou en klaar. Verkoopster werd wat aggressiever en zei dat we het dan maar moeten weten hé. 'Ge zult niet de enigen zijn waarvan de pomp na 2j, nét buiten garantie, kapotgaat en daar sta je dan.

KZEGGE MADAM, ALS DIE VAATWAS NA 2 JAAR KAPOT IS WILT DA ZEGGEN DAJ BROL VERKOOPT. BEGRIJP IK HET GOED ZO?

Dan kwam één of andere manager erbij om te vragen of er problemen waren. Dat kalf uitgelegd dat het een hele opgave is om een product uit de winkel aan te kopen met al hun onnozele verkoopszever.

Vaatwas meegekregen met schoon kortingske.

Die garantie contracten proberen ze toch al jaren in alle grote winkels/ketens aan te smeren, das niet alleen bij krefel.
Vandenborre, Mediamarkt, etc doen dat allemaal al heel lang.

Ik ben daar ook nog nooit op ingegaan.

Die garantie contracten proberen ze toch al jaren in alle grote winkels/ketens aan te smeren, das niet alleen bij krefel.

Het is dan ook een makkelijke manier om geld te verdienen. Klinkt aannemelijk en de kans dat ze iets gaan moeten uitbetalen is klein.

De verkopers hun bonussen zijn daar ook op gericht. Accesoires en verzekeringen brengen veel meer op dan de eigenlijke producten. Vandaar dat die mensen daar wat op aandringen.

Ik heb die ervaring met Vanden Borre. Wel al een tijdje geleden dat ik er geweest ben.

Toen ik ging voor een vaatwas moesten we rond tafel gaan zitten alsof we een auto kochten. Accessoires, verlengde garantie periodes, enz. wouden ze ons aansmeren. 3x gezegd dat ik gewoon die vaatwas wou en klaar. Verkoopster werd wat aggressiever en zei dat we het dan maar moeten weten hé. 'Ge zult niet de enigen zijn waarvan de pomp na 2j, nét buiten garantie, kapotgaat en daar sta je dan.

KZEGGE MADAM, ALS DIE VAATWAS NA 2 JAAR KAPOT IS WILT DA ZEGGEN DAJ BROL VERKOOPT. BEGRIJP IK HET GOED ZO?

Dan kwam één of andere manager erbij om te vragen of er problemen waren. Dat kalf uitgelegd dat het een hele opgave is om een product uit de winkel aan te kopen met al hun onnozele verkoopszever.

Maar draait de pomp nog? 🤓

Daarmee, gewoon naar Elektro Loeters gaan, geen last van verkopers daar :D

Mijn ogen zijn de laatste tijd in de namiddag moe op het werk, vooral als ik de hele dag achter mijn bureau zit. Ik heb een afspraak met de oogarts maar da's pas april. Eigenlijk te laat geboekt want mijn brilglazen zijn al ff versleten maar soit, die 2 maanden overleef ik wel nog zeker...
Misschien toch eens vragen achter een schermbril of hoe heet dat.

Je hebt talloze blue light filter apps, Windows heeft ook instellingen en meeste monitors hebben ook al blue light instellingen?
Ik vind het nut van een schermbril toch veel lager dan vroeger.

Dat die medewerker aggressief begint te doen is NIET de normale gang van zaken.

Als ik iets koop bij VDB beginnen ze ook altijd met die zever maar als ik dan 'neen' zeg, dan zijn ze wel steeds vriendelijk.
Dat een verkoper graag extraatjes aansmeert: Fair enough dat is hun job nu eenmaal (en ze krijgen ook ne bonus hiervoor) maar hij/zij moet wél vriendelijk blijven.

Ja, ik vermoed het wel. Al lijkt het me zo onnodig, een consumptiegoed met wettelijke garantie een langere garantie geven.
Ik heb een golden kredietkaart van Argenta = 1 jaar extra garantie aldus 3 jaar. Dat is genoeg voor mij.
Gaat er iets stuk na 3 jaar = Pech.

En ja onze vorige oven was amper 3 jaar en enkele maandjes oud en kaput ... :frown:

Laatst bewerkt:
Daarmee, gewoon naar Elektro Loeters gaan, geen last van verkopers daar :D
En ook niet van onnodige vriendelijkheid!

Krefel vind ik ook echt een kakwinkel, zowel die in Ieper als Veurne is het chaos aan de kassa en weet niemand hoe de wachtrij precies werkt en het personeel in in geen van beiden beleefd. Enige reden dat ik daar toch al 2x geweest ben, is omdat ze de goedkoopste waren voor een bepaald product.

En ook niet van onnodige vriendelijkheid!

Krefel vind ik ook echt een kakwinkel, zowel die in Ieper als Veurne is het chaos aan de kassa en weet niemand hoe de wachtrij precies werkt en het personeel in in geen van beiden beleefd. Enige reden dat ik daar toch al 2x geweest ben, is omdat ze de goedkoopste waren voor een bepaald product.
Het ergste is dan dat er een overbevolking van personeel is aan die kassas, het lijkt wel op gemeentewerk. 2 die werken en 2 die niets doen en in de winkel zelf zie je bijna niemand rondlopen als je hulp nodig hebt.

Het ergste is dan dat er een overbevolking van personeel is aan die kassas, het lijkt wel op gemeentewerk. 2 die werken en 2 die niets doen en in de winkel zelf zie je bijna niemand rondlopen als je hulp nodig hebt.
Die kassa's ook, vier plaatsen waar je je kan aanmelden, er staat geen rij, maar een groep mensen er rond en als de bediende geen zin meer heeft, gaat die zonder iets te zeggen weg, waardoor er een kassa wegvalt en niemand nog weet aan wie het nu is. :lol:

Terug
Bovenaan