Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik denk dat de vraag was "kost een braadworst in Duitsland niet 5€ + een paar honderd voor naft?"

Maar sterk anti-eco puntje wel.
Natuurlijk.
Maar zo kunt ge met niks vergelijken uiteraard.
Punt is, hier veel betalen voor dan vaak matige kwaliteit. Afzetterij eigenlijk.

Het wordt dan ook dringend tijd dat we allemaal stoppen met dat dan ook nog te betalen (geen persoonlijke aanval)
dat is toch ook het sentiment dat ik erbij heb. Dat zijn prijzen die ze normaal vragen bij de kramen op beurzen waar ge bijna verplicht wordt om daar iets te kopen, maar op een kermis? Ja, dan wandel ik ook wel naar het frituur in de plaats. Zeker met dat de laatste keren dat ik een braadworst kocht op een (rommel)markt, de kwaliteit niet echt denderend was. Dat zijn geen echte verse worsten meer, maar zo'n gepreste met niets structuur en de broodjes zijn vaak al taai.

...Zeker met dat de laatste keren dat ik een braadworst kocht op een (rommel)markt, de kwaliteit niet echt denderend was. Dat zijn geen echte verse worsten meer, maar zo'n gepreste met niets structuur en de broodjes zijn vaak al taai.
Bij elke beet weet ge dat uw leven weer is ingekort.

"Hap. Oh weer 9 minuten minder op de teller.

In Heist Op den Berg - de Bergstraat (winkelstraat). Via via hoor ik het allemaal rond mijn oren suizen lol.

Eigenaren die klagen dat ze 3000€/maand huur vragen en dat ze dan geen of met veel moeite nog ne huurder vinden.
En ze kunnen niet voor minder verhuren want men betaalt tegenwoordig al snel 800-900k voor een handelspand op die locatie.

Huurders -diegenen die het faillissement tot heden vermeden hebben- die klagen dat ze het nog amper kunnen betalen.
Maar ja. Eigenaars vertikken het om de prijs te verlagen (sterker nog: Bij elke inflatie verhoogt ie z'n prijzen). Want ah ja: Hij / zij krijgt z'n geld en zoals gezegd: Het moet renderen.

Wanneer ne huurder dan finaal bankroet gaat, den eigenaar die stomverbaasd is dat z'n pand na een jaar nog leeg staat.

Men zaagt dat het onbetaalbaar geworden is, maar ergens is er zoiets als vraag en aanbod. Het is maar wat de zot er voor wil geven. :tongue:

vanmorgen ontdekt dat zanger van 3 DOORS DOWN gestorven is aan nier kanker, op 47jarige leeftijd :( :(

sommige liedjes voelen nu toch wel heel anders: Loser, when i'm gone, here without you....

ik heb al veel meer last gehad van mensen die te luidruchtig zijn, die in uw stoel zitten de duwen,
We moeten een kat wel een kat noemen.

Ze maken de ruimte tussen de stoelen tegenwoordig wel erg krapjes. Vooral op internationale vluchten.
Zeker op een lange vlucht van 8+ uur is dat echt een pijnlijke bedoening als je 'basic' vliegt.

Vroeger vloog ik altijd basic economy. Je had er meer dan voldoende beenruimte.
Anno 2026? 'Peanuts' aan beenruimte. Je kan je benen zeker NIET meer stretchen. Je zit er opeen gepakt gelijk een sardientje.
Ze hebben er gewoon extra stoelen en rijen bijgeplaatst met den tijd, maar de ruimte is wél dezelfde.

De laatste jaren betaal ik dan ook altijd voor extra beenruimte of reis ik premium economy. (dan heb je ook aan de zijkanten extra ruimte)

Zelfs met extra beenruimte krijg ik na een paar uur krampen en lig ik chronisch met mijn voeten te bewegen.
En dan ben ik blij dat ik net genoeg ruimte heb om ne zekere @Mefke niet te ergeren met in zijne stoel te duwen. :tongue:

We moeten een kat wel een kat noemen.

Ze maken de ruimte tussen de stoelen tegenwoordig wel erg krapjes. Vooral op internationale vluchten.
Zeker op een lange vlucht van 8+ uur is dat echt een pijnlijke bedoening als je 'basic' vliegt.

Vroeger vloog ik altijd basic economy. Je had er meer dan voldoende beenruimte.
Anno 2026? 'Peanuts' aan beenruimte. Je kan je benen zeker NIET meer stretchen. Je zit er opeen gepakt gelijk een sardientje.
Ze hebben er gewoon extra stoelen en rijen bijgeplaatst met den tijd, maar de ruimte is wél dezelfde.

De laatste jaren betaal ik dan ook altijd voor extra beenruimte of reis ik premium economy. (dan heb je ook aan de zijkanten extra ruimte)

Zelfs met extra beenruimte krijg ik na een paar uur krampen en lig ik chronisch met mijn voeten te bewegen.
En dan ben ik blij dat ik net genoeg ruimte heb om ne zekere @Mefke niet te ergeren met in zijne stoel te duwen. :tongue:
Ik ben zelf 1m96 dus ken ik dat probleem maar al te goed. Dat is inderdaad een oorzaak omdat vliegtuigmaatschappijen graag zoveel mogelijk mensen in 1 vliegtuig proppen. Maar het is nu zo. En ondanks mijn 1m96 en de krappe beenruimte kan er van mij niemand, noch voor, noch achter mij in het vliegtuig klagen dat hij door mij geambeteerd is geweest ondanks de ongemakken die dat voor mijzelf meebrengt. Dat is een vorm van respect naar uw medereizigers dat bij heel veel mensen ontbreekt vandaag de dag.

Ik ben zelf 1m96 dus ken ik dat probleem maar al te goed. Dat is inderdaad een oorzaak omdat vliegtuigmaatschappijen graag zoveel mogelijk mensen in 1 vliegtuig proppen. Maar het is nu zo. En ondanks mijn 1m96 en de krappe beenruimte kan er van mij niemand, noch voor, noch achter mij in het vliegtuig klagen dat hij door mij geambeteerd is geweest ondanks de ongemakken die dat voor mijzelf meebrengt. Dat is een vorm van respect naar uw medereizigers dat bij heel veel mensen ontbreekt vandaag de dag.
Dat en ook gewoon de verdraagzaamheid in de samenleving die op een laag pitje staat. Men zit altijd maar met een grote muil te roepen dat men vroeger meer respect had maar vergeet wel dat men vroeger ook veel verdraagzamer was. De ene is nu eenmaal luid, de andere rusteloos en nog een andere stinkt uit zijn bek. Grow a pair en leer ermee leven.

Je bent dus een Mef.

Geen Mefke.

Niet op de foto: de honderd man aan de uitgang die er met open mond naar stonden te zien maar niks zeiden

6320c766-fd43-4d73-9d58-dd2b35ebc74a.jpg

Terug
Bovenaan