Général Zantas
Well-known member
Gemiddeld salaris Italië = 2700€ bruto. Gemiddeld loon in België 4420€.
Prijzen passen zich nu eenmaal aan aan de omgeving. Desondanks is een maandkaart openbaar vervoer tussen de 35 - 55€ afhankelijk van de stad: https://connecthouses.com/nl/blog/2...ur-een-diepgaande-analyse-van-de-levenskosten.
En zelfs dan is die prijs die je daar betaalt een prijs voor het LOKALE vervoer. Uw jaarabonnement van de lijn laat u toe om binnen vlaanderen volledig de trein te nemen. Dat maandabonnement in Italië is enkel en alleen voor de stad of de specifieke regio. Want zij hebben daar geen nationaal OV.
Voor de rest zijn er actieprijzen. net zoals je in Napels voor 3.5€ een metrokaartje onbeperkt kan gebruiken voor 140 minuten.
Het is dan ook een beetje irritant om uw opmerkingen te horen over de ENORME prijs dat OV kost. Terwijl de realiteit is dat je voor 42€ op maandbasis onbeperkt kunt rondkarren...
Ja dat kost dan wat meer tijd. En ja het kan dan wel eens een staking of zo zijn. Maar ik kan ze persoonlijk nog altijd op 1 hand tellen van de 365 dagen dat je dat OV abonnement kan gebruiken dat ik er last van heb gehad.
En ja als het een rit is van 1 halte... ga dan te voet of neem de fiets. Ik zie echt niet in waarom dat we mensen zouden moeten subsidiëren om voor 1 halte de bus te nemen...
Kortom het kost dus eigenlijk helemaal niet zoveel als je het afzet naar het minimumloon dat tegenwoordig 1900 - 2000€ netto is bij een voltijdse betrekking.
Ik herhaal je zit te zagen over fracking 50€... Er zijn mensen die dat op hun eentje op restaurant uitgeven... of toch zeker verdeeld over 2 restaurant bezoeken.
En dan negeert hij ook nog dat de prijzen stijgen net om ervoor te zorgen dat men het OV kan verbeteren. Hogere salarissen voor personeel, zodat men meer personeel kan aannemen en langer in dienst kan houden, zodat men voertuigen kan herstellen en nieuwe voertuigen kan kopen, voor meer bussen op de baan, benzine wordt ook duurder, etc. En dan gaat hij bussen nog kwaad aankijken dat ze te laat komen
hallo, 't zijn wel de miljoenen autochauffeurkes die zich te goed vinden om de bus te pakken voor 5 haltes die ervoor zorgen dat de wegen dichtslibben en bussen overal te laat aankomen. En als er een aparte busstrook gemaakt wordt, zijn het ook die mensen die als eerste gaan klagen dat ze minder ruimte hebben op de baan.Complete oorzaak en gevolg door mekaar gegooid.
Het feit dat er bussen afgeschaft worden, wil zeggen dat er enerzijds te weinig interesse is en anderzijds dat er te weinig financiële middelen zijn. Het feit dat bussen te laat komen, is niet omdat chauffeurs opzettelijk de richtlijn krijgen dat ze trager moeten rijden en mensen moeten laten wachten, maar dat er gewoon teveel auto's op de baan zijn. Om die problemen op te lossen, dien je ofwel meer te betalen voor een kaartje ofwel meer van je belastingsgeld dient naar het OV te gaan. Maar natuurlijk, beiden zijn geen optie voor mensen zoals hem. Voor de een of andere reden moet dat allemaal bijna gratis zijn.