Ik heb wegen diabetes een rijbewijs met steeds een maximale geldigheidstermijn van vijf jaar. Deze vervalt in maart 2026. Aangezien het gemeentehuis enkel open is tijdens kantooruren waarop iedereen werkt en enkel op afspraak werkt, moet je dus al verlof nemen. Dus ik ga drie maanden (!!) op voorhand naar het gemeentehuis met een nieuw attest ter verlenging van mijn rijbewijs. Ze vullen daar mooi alles in. "Meneer, dat is binnen drie dagen klaar, je mag dat vrijdag komen ophalen, schrijf wel uw gsm nummer op moest er iets zijn, dan contacteren we u." Ik neem vandaag opnieuw enkele uren verlof om daar naartoe te kunnen gaan, ahja, het is klaar op vrijdag.
MAAR MENEER DAT KAN NOOIT KLAAR ZIJN OP DRIE DAGEN HE. "Men heeft mij letterlijk gezegd vrijdag op te halen". IK GA HET NAVRAGEN. *wacht 10 minuten* . De dame van mijn initiële aanvraag komt tevoorschijn. JA MENEER UW MEDISCH ATTEST KLOPT NIET HE, UW DOKTER HEEFT DAAR GEEN DATUM OPGESCHREVEN WANNEER HIJ DAT HEEFT OPGEMAAKT. GE GAAT TOCH TERUG NAAR UW DOKTER MOETEN GAAN VOOR EEN NIEUW ATTEST. Sidenote: ik heb pas opnieuw plaats bij mijn arts in juni, dus indien er geen goodwill van de dokter is zit ik gewoon drie maand zonder rijbewijs. Da's in totaal een proces van 9 maand om dat in orde te krijgen.
Ik word waanzinnig gek.