Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gemiddeld salaris Italië = 2700€ bruto. Gemiddeld loon in België 4420€.
Prijzen passen zich nu eenmaal aan aan de omgeving. Desondanks is een maandkaart openbaar vervoer tussen de 35 - 55€ afhankelijk van de stad: https://connecthouses.com/nl/blog/2...ur-een-diepgaande-analyse-van-de-levenskosten.
En zelfs dan is die prijs die je daar betaalt een prijs voor het LOKALE vervoer. Uw jaarabonnement van de lijn laat u toe om binnen vlaanderen volledig de trein te nemen. Dat maandabonnement in Italië is enkel en alleen voor de stad of de specifieke regio. Want zij hebben daar geen nationaal OV.
Voor de rest zijn er actieprijzen. net zoals je in Napels voor 3.5€ een metrokaartje onbeperkt kan gebruiken voor 140 minuten.

Het is dan ook een beetje irritant om uw opmerkingen te horen over de ENORME prijs dat OV kost. Terwijl de realiteit is dat je voor 42€ op maandbasis onbeperkt kunt rondkarren...
Ja dat kost dan wat meer tijd. En ja het kan dan wel eens een staking of zo zijn. Maar ik kan ze persoonlijk nog altijd op 1 hand tellen van de 365 dagen dat je dat OV abonnement kan gebruiken dat ik er last van heb gehad.

En ja als het een rit is van 1 halte... ga dan te voet of neem de fiets. Ik zie echt niet in waarom dat we mensen zouden moeten subsidiëren om voor 1 halte de bus te nemen...

Kortom het kost dus eigenlijk helemaal niet zoveel als je het afzet naar het minimumloon dat tegenwoordig 1900 - 2000€ netto is bij een voltijdse betrekking.
Ik herhaal je zit te zagen over fracking 50€... Er zijn mensen die dat op hun eentje op restaurant uitgeven... of toch zeker verdeeld over 2 restaurant bezoeken.

En dan negeert hij ook nog dat de prijzen stijgen net om ervoor te zorgen dat men het OV kan verbeteren. Hogere salarissen voor personeel, zodat men meer personeel kan aannemen en langer in dienst kan houden, zodat men voertuigen kan herstellen en nieuwe voertuigen kan kopen, voor meer bussen op de baan, benzine wordt ook duurder, etc. En dan gaat hij bussen nog kwaad aankijken dat ze te laat komen :laugh: hallo, 't zijn wel de miljoenen autochauffeurkes die zich te goed vinden om de bus te pakken voor 5 haltes die ervoor zorgen dat de wegen dichtslibben en bussen overal te laat aankomen. En als er een aparte busstrook gemaakt wordt, zijn het ook die mensen die als eerste gaan klagen dat ze minder ruimte hebben op de baan.
Complete oorzaak en gevolg door mekaar gegooid.

Het feit dat er bussen afgeschaft worden, wil zeggen dat er enerzijds te weinig interesse is en anderzijds dat er te weinig financiële middelen zijn. Het feit dat bussen te laat komen, is niet omdat chauffeurs opzettelijk de richtlijn krijgen dat ze trager moeten rijden en mensen moeten laten wachten, maar dat er gewoon teveel auto's op de baan zijn. Om die problemen op te lossen, dien je ofwel meer te betalen voor een kaartje ofwel meer van je belastingsgeld dient naar het OV te gaan. Maar natuurlijk, beiden zijn geen optie voor mensen zoals hem. Voor de een of andere reden moet dat allemaal bijna gratis zijn.

Al een paar jaar doe ik Dry January en uitgaan zonder drank vind ik saai. Deh, eindelijk toegegeven.
Nu zit thuis nukkig te zijn omdat ik nuchter met vrienden zeveren op café zonder een spel of wat dan ook wel heb gehad na 2u.
Zijn er hier mensen die helemaal gestopt zijn met alcohol en wel nog plezier beleven aan uitgaan, genre café?

Al een paar jaar doe ik Dry January en uitgaan zonder drank vind ik saai. Deh, eindelijk toegegeven.
Nu zit thuis nukkig te zijn omdat ik nuchter met vrienden zeveren op café zonder een spel of wat dan ook wel heb gehad na 2u.
Zijn er hier mensen die helemaal gestopt zijn met alcohol en wel nog plezier beleven aan uitgaan, genre café?
Ik heb nog nooit gedronken en ik heb daar wel plezier aan. (ik doe dat ook maar 2x per jaar ofzo) Ik merk wel dat je toch merkt dat na een paar uur de meeste mensen te dronken zijn voor hun eigen goed. Ik kan mij wel voorstellen dat het helemaal anders is als je zelf een beetje dronken begint te worden dat het allemaal wat leuker is

Laatst bewerkt:
Toen ik nog wat geregeld uitging dronk ik ook maar 1-2 zaken omdat ik altijd met de wagen weg was. Zaten nog zo vrienden bij, of gewoon mensen die weinig dronken. Uiteindelijk was er dan niemand die voldoende doordronk om wat van te merken, op soms een iemand na.

Gewoon niet nukkig zijn, accepteren en iets anders doen wat leuk is tijdens die tijd?

Als ge alcohol nodig hebt om u te amuseren met vrienden zit ge niet bepaald in de gezondste situatie lijkt me. Misschien is het ook gewoon beetje "jaloezie" op de buzz die ze hebben? Gewoon accepteren.

Als ge drank nodig hebt om u te amuseren met vrienden, heb je misschien ook gewoon niet de juiste vrienden afgestemd op uw noden en interesses?
Het roept wel het beeld op van wat dronkaards bij elkaar die van die "geniale" gesprekken voeren en veel lachen, terwijl je als nuchter persoon daar inderdaad niets aan hebt.

Het roept wel het beeld op van wat dronkaards bij elkaar die van die "geniale" gesprekken voeren en veel lachen, terwijl je als nuchter persoon daar inderdaad niets aan hebt.

Misschien ook een beetje de oude vriendenkring uit de "jonge" tijd die ondanks dat ze uiteengegroeid zijn wegens mentaliteits- en interessewijzigingen wel nog traditiegetrouw samen gaan drinken om sociaal te wezen, waarbij alcohol dan het smeermiddel is om het vlot te laten verlopen.

optie B: stoppen met dry januari.

Gelijkaardig aan Silvercythe hier: na mijn studententijd altijd uitgegaan zonder alcohol (of 1 alcoholische drank op een avond, niet iets waar je effect van hebt dus) en hetzelfde voor de meeste van mijn vrienden omdat die ook met de auto moesten rijden.
Met sommige vrienden kan je een hele namiddag & avond praten zonder dat het saai wordt, met andere niet - dan gaan we eerder niet op café maar naar een optreden, cinema, bij iemand thuis wat gezelschapsspelen,...

De laatste jaren vind ik trouwens dat de kwaliteit van zonder alcohol op café/... gaan stukken verbeterd is, nu heb je in de betere zaken tenminste meer keuze dan water, frisdrank of koffie. Ook wel eens leuk, veel verschillende niet-alcoholische dranken proberen.

De laatste jaren vind ik trouwens dat de kwaliteit van zonder alcohol op café/... gaan stukken verbeterd is, nu heb je in de betere zaken tenminste meer keuze dan water, frisdrank of koffie. Ook wel eens leuk, veel verschillende niet-alcoholische dranken proberen.
Dit zeker en vast. Het is niet dat alcoholvrij bier hetzelfde is als een Rochefort 10, maar je hebt ondertussen wel al voldoende goede dingen om wat variatie te hebben. Vroeger nog vele avonden het frisdrankaanbod afgegaan en daar is ook niet veel aan.

Na 7 jaar nog es ne ex-collega tegengekomen.
Zegt em zo: "amai, gij zijt niks veranderd. Alleen grijzer geworden!"

Jaja, tis goed. Uw haarlijn is ook 5cm naar achter gaan lopen maar ik zeg da ook ni hé!!! :angry:

iPhone 17 met Care backcover van Panzerglass eindelijk kunnen beginnen configureren.
Sluit die cover wel niet volledig aan zeker? Rechterkant tussen de knop aan/uit knop & camera knop plooit het precies naar buiten.

Echt......kwaliteit tegenwoordig

Telkens ze in P&A protestanten zeggen, denk ik dat ze het hebben over de geloofsgroep.
Ik ben niet zeker, maar dacht toch dat protesteerders = degene die protesteert is, maar ik heb daar nu al zoveel keer gezien dat ze protestant gebruiken dat ik twijfel of het nu juist is of niet.

Telkens ze in P&A protestanten zeggen, denk ik dat ze het hebben over de geloofsgroep.
Ik ben niet zeker, maar dacht toch dat protesteerders = degene die protesteert is, maar ik heb daar nu al zoveel keer gezien dat ze protestant gebruiken dat ik twijfel of het nu juist is of niet.
Als ze dan protestanten neerschieten zou je denken dat die katholieken nogal tekeer gaan.

Na 7 jaar nog es ne ex-collega tegengekomen.
Zegt em zo: "amai, gij zijt niks veranderd. Alleen grijzer geworden!"

Jaja, tis goed. Uw haarlijn is ook 5cm naar achter gaan lopen maar ik zeg da ook ni hé!!! :angry:

Hah zo herkenbaar.
Overlaatst ook: zeg biljart ik zie daar toch al wat grijze haren.

Euh? Ja en? Ben er geen 25 meer?.

Demonstrant is in deze context (voor zover ik weet) het enige dat klopt volgens de Van Dale.

Terug
Bovenaan