Ik vind het best oké om die semaglutide spuiten te gebruiken als hulpmiddel bij het afvallen. Het werkt duidelijk goed. Maar er zou toch ook een soort traject moeten gestart worden om betere eetgewoontes aan te leren. Anders gaat die gewoon terug zijn chipkes eten eens hij stopt met die spuiten, en langzaamaan weer bijkomen. En misschien al zeker met het gedacht van, och het is zo simpel, als ik wat teveel ben bijgekomen gewoon weer terug aan de spuiten voor een tijdje en hoppa.
Nu ik er ondertussen zelf wat afgetrainder bij loop komen mensen de laatste tijd wel eens voedingsadvies en zo vragen. En het valt me echt op hoe weinig verstand mensen daar van hebben. Met op nummer 1 voor mij dan 'gekookte aardappelen zijn slecht'. En dan vervangen ze dat door slaatjes of soep. Geen wonder dat ze een paar uur later gewoon weer terug super veel honger hebben. Dat in combinatie met de voedselindustrie die mensen verslaafd maken aan ultrabewerkt voedsel zorgt er voor dat het voor velen een verloren strijd is.