Mormel
Member
Lap, voordat je mijn leuk verkeerd begrijpt: goed gedaan. Snelle interventie van jezelf en van de brandweer.Serieus geschrokken en veel geluk gehad tegelijk vanavond. Plots roodgloeide dingen zien vallen in de stoof terwijl die al enkele uren niet meer aanlag.
Direct alles van luchttoevoeren afgesloten en naar buiten gaan zien => rook uit schouw terwijl stoof niet brandt.
112 gebeld, stonden hier na 9 minuten al met 2 brandweerwagens, nog eens enkele later stonden ze er met 4, schade is nihil dankzij zeer snelle brandweerinterventie en het grote toeval dat ik de "brand" opmerkte toen die pas begon.
Maar die schoorsteenveger gaat mij nog horen. Betaald voor brolwerk dus. Volgens de brandweer was de schouw maar tot halfweg gekuist en de rest was een ophoping van brandbaar creosoot. Die komen hier sowieso nooit meer binnen.
En nog een ergernis daarover: dat stond dus al in de online gazet nog voor ik mijn kinderen terug was gaan ophalen bij de buren, met een overdreven verhaal waarin mijn versie wordt weergegeven terwijl ik niemand heb gezien van pers.
Dat wordt een slapeloze nacht.![]()
Ik hoop dat je de factuur nog hebt van de schoorsteenveger want ik veronderstel dat het bedrijf achter je brandverzekering ook deze info wilt hebben.
Qua kranten en zeker online, eigen ervaring: 1 persoon dacht iets te horen 's nachts, politie komt langs en vindt niets, volgende dag in de krant "Poging tot inbraak in XXX". Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel van die agenten een centje bijverdienen door meldingen door te geven aan journalisten.
Hoop dat je nog een iet wat rustige nacht hebt en morgen de tijd hebt om de effectieve schade op te meten. Veel sterkte.