Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Serieus geschrokken en veel geluk gehad tegelijk vanavond. Plots roodgloeide dingen zien vallen in de stoof terwijl die al enkele uren niet meer aanlag. :wtf:
Direct alles van luchttoevoeren afgesloten en naar buiten gaan zien => rook uit schouw terwijl stoof niet brandt. :wtf:
112 gebeld, stonden hier na 9 minuten al met 2 brandweerwagens, nog eens enkele later stonden ze er met 4, schade is nihil dankzij zeer snelle brandweerinterventie en het grote toeval dat ik de "brand" opmerkte toen die pas begon.
Maar die schoorsteenveger gaat mij nog horen. Betaald voor brolwerk dus. Volgens de brandweer was de schouw maar tot halfweg gekuist en de rest was een ophoping van brandbaar creosoot. Die komen hier sowieso nooit meer binnen.
En nog een ergernis daarover: dat stond dus al in de online gazet nog voor ik mijn kinderen terug was gaan ophalen bij de buren, met een overdreven verhaal waarin mijn versie wordt weergegeven terwijl ik niemand heb gezien van pers.
Dat wordt een slapeloze nacht. :(
Lap, voordat je mijn leuk verkeerd begrijpt: goed gedaan. Snelle interventie van jezelf en van de brandweer.
Ik hoop dat je de factuur nog hebt van de schoorsteenveger want ik veronderstel dat het bedrijf achter je brandverzekering ook deze info wilt hebben.
Qua kranten en zeker online, eigen ervaring: 1 persoon dacht iets te horen 's nachts, politie komt langs en vindt niets, volgende dag in de krant "Poging tot inbraak in XXX". Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel van die agenten een centje bijverdienen door meldingen door te geven aan journalisten.

Hoop dat je nog een iet wat rustige nacht hebt en morgen de tijd hebt om de effectieve schade op te meten. Veel sterkte.

Serieus geschrokken en veel geluk gehad tegelijk vanavond. Plots roodgloeide dingen zien vallen in de stoof terwijl die al enkele uren niet meer aanlag. :wtf:
Direct alles van luchttoevoeren afgesloten en naar buiten gaan zien => rook uit schouw terwijl stoof niet brandt. :wtf:
112 gebeld, stonden hier na 9 minuten al met 2 brandweerwagens, nog eens enkele later stonden ze er met 4, schade is nihil dankzij zeer snelle brandweerinterventie en het grote toeval dat ik de "brand" opmerkte toen die pas begon.
Maar die schoorsteenveger gaat mij nog horen. Betaald voor brolwerk dus. Volgens de brandweer was de schouw maar tot halfweg gekuist en de rest was een ophoping van brandbaar creosoot. Die komen hier sowieso nooit meer binnen.
En nog een ergernis daarover: dat stond dus al in de online gazet nog voor ik mijn kinderen terug was gaan ophalen bij de buren, met een overdreven verhaal waarin mijn versie wordt weergegeven terwijl ik niemand heb gezien van pers.
Dat wordt een slapeloze nacht. :(
Heel ergerlijk. Toen mijn broer met de motor van de weg werd gemaaid door iemand die met de gsm bezig was en er een tentje werd gezet, waarna hij in coma door de MUG werd afgevoerd naar Gasthuisberg, stond dat ook al in de krant met foto van die motor aan diggelen en het tentje, nog voor ons moeder op de hoogte was. We kregen haar eerst niet aan de lijn en ze had dus dat artikel al gezien en de link gelegd tussen die motor en alle gemiste oproepen. En dat tentje he, iedereen weet wat dat doorgaans betekent... Gelukkig heeft hij het overleefd...
En dan van die topreacties als "nen motard, zal wel te snel gereden hebben" 🤦

Gelukkig komen jullie er met de schrik van af. Goed gereageerd. Dit zal nog wel een staartje krijgen.

Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel van die agenten een centje bijverdienen door meldingen door te geven aan journalisten.
Mijn ervaring is dat het de brandweer is die de pers inlicht. Het mag nog de meest spectaculaire zaak zijn, zolang er geen brandweer aan te pas komt, komt het niet in de krant.

Maar vanaf de brandweer gevraagd wordt, staat het in de krant.

Van horen zeggen dat zij 20/30 euro per tip krijgen

Kleintje succesvol naar school gebracht op de fiets door een wirwar aan ijskristallen. Op de terugweg een of andere bomma aan de deur die roept, "Ge kunt beter te voet gaan". In mijn hoofd: "En gij beter in u bed, ik moet hier zijn, gij niet.".

Digitaal en zo hé... realtime verbruik en van die dingen... heavily automated and stuff. #nerdy fap

Je kan jouw waterverbruik aflezen op het scherm van de digitale watermeter. Is de verbinding tussen je digitale watermeter en elektriciteitsmeter goed gelukt? Dan kan je na 2 weken zelf jouw waterverbruik online opvolgen via onze klantenzone.

:rolleyes:

trump-debate.gif

Gisteren bij een controle op een bus van De Lijn bleek dat mijn betaling met bankkaart niet geregistreerd was. Niet te zien bij het inlezen van de bankkaart en ook niet in mijn bankapp.

Nochtans braaf betaald, biep gehoord en groene vink op apparaat.

ID kaart moeten afgeven en als zwartrijder voor schut gestaan voor een volle bus.

24 uur later nog geen betaling te zien in de bankapp.

Controles: prima. Maar dan moeten de systemen wel werken.
Ik heb een abonnement (dat ik niet bij had), dus het zal wel beperkt blijven tot zo’n vervelend PV en misschien een boete voor niet scannen. Maar je zal maar betaald hebben en dat niet kunnen bewijzen!
Ik pak eigenlijk nooit een bus maar is die terminal niet aan de chauffeur? Kon die dan niet bevestigen dat je wel betaald hebt (of geprobeerd althans)?

den amateur heeft op dat briefje ook nog eens een afhaalpunt gezet dat - nu blijkt - geen pakketten aanneemt.

dus een hele dag naar de kloten, en god weet waar mijn pakket is en wanneer ik het ga zien.
allemaal omdat die klojo niet op een bel kan drukken :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:
updateje:

ik had dus -uiteraard- klacht ingediend.
ondertussen hebben ze gisteren dat pakket gelevered in een ophaalpunt.
extra dag verlof genomen vandaag (want morgen is dat natuurlijk dicht), en er achter gegaan.

5 minuten nadat ik het opgehaald heb, antwoord op mijn klacht:

"sorry voor het vertraagde antwoord. maar we zien dat je het pakket nu hebt ontvangen, dus we beschouwen het als afgerond"...

ja, zo kan ik ook klachten afhandelen.

DPD, wat een kutbedrijf.

updateje:

ik had dus -uiteraard- klacht ingediend.
ondertussen hebben ze gisteren dat pakket gelevered in een ophaalpunt.
extra dag verlof genomen vandaag (want morgen is dat natuurlijk dicht), en er achter gegaan.

5 minuten nadat ik het opgehaald heb, antwoord op mijn klacht:

"sorry voor het vertraagde antwoord. maar we zien dat je het pakket nu hebt ontvangen, dus we beschouwen het als afgerond"...

ja, zo kan ik ook klachten afhandelen.

DPD, wat een kutbedrijf.
DPD is dat echt. Heb eens een kerstboom gewonnen. Gewonnen nota bene. Leveren ze dat niet bij mij want ik was zogezegd niet thuis (wel dus) in een winkel in de galerij in Hasselt, met openingsuren wanneer je daar met de auto niet mag komen. Dus ik naar daar en dat enorm pakket door de stad gesleept. Week daarna bestel ik iets wat ook met DPD moest komen, en opnieuw was ik thuis, leveren ze dat weer in de stad....

Nergens zo veel gedoe meer als DPD. En gelukkig is het ook meer en meer bpost en PostNL hier. Gaat bijna altijd zonder problemen. Bijna.

Bougie laten herstellen van onze pelletkachel. Technieker komt langs en doet de herstelling binnen 10 minuten. Factuur = €238. Het bedrijf is op 7km gelegen van onze woning. Qua oplichtpraktijken kan dat wel tellen.

Iedereen doet uiteraard wat hij wil, maar ik mag ook kiezen voor een ander bedrijf natuurlijk. Wat ik dus ook zal doen. Wat denkt die winkel nu, dat ik bij hun een nieuwe pelletkachel zal kopen eens deze stuk is? Man man man. En dan verbaasd zijn dat ze weinig werk hebben en/of failliet gaan binnen een paar jaar.

Wat is de volgende stap? We stappen een restaurant binnen en bestellen kaaskroketten voor €180?

Lokale journalisten luisteren de noodcentrale af. Daar wordt in code gesproken maar aangezien die codes steeds hetzelfde blijven is dat nu ook niet zo moeilijk te kraken.

Bougie laten herstellen van onze pelletkachel. Technieker komt langs en doet de herstelling binnen 10 minuten. Factuur = €238. Het bedrijf is op 7km gelegen van onze woning. Qua oplichtpraktijken kan dat wel tellen.

Iedereen doet uiteraard wat hij wil, maar ik mag ook kiezen voor een ander bedrijf natuurlijk. Wat ik dus ook zal doen. Wat denkt die winkel nu, dat ik bij hun een nieuwe pelletkachel zal kopen eens deze stuk is? Man man man. En dan verbaasd zijn dat ze weinig werk hebben en/of failliet gaan binnen een paar jaar.

Wat is de volgende stap? We stappen een restaurant binnen en bestellen kaaskroketten voor €180?
Denk je dat de concurrent dat veel goedkoper zal doen? Allez, kan zijn van wel. Maar als die zijn prijs zo hoog kan zetten, zal dat wel voor een reden zijn.

Alles wordt duur.

Onlangs een kapotte 12V batterij gehad in onze Espace. Lokale garage is mij komen depanneren want het was met de feestdagen en mijn dealer was dicht.

390 euro voor batterij en verplaatsing.

Ergernis, eindelijk van de vervelende gladheid vanaf, komt er een storm met veel regen en wind aan.
Net wanneer ik ergens met de fiets naartoe moet :sop:

Waarom niet gewoon zelf een nieuwe bougie bestellen en steken?

Ik ken 0,0 van ovens. Oven was kapot. Zoeken op Google, terecht gekomen op een kapotte zekering. Naar lokale elektrowinkel gegaan. Die wouden dat ik de oven binnenbracht i.p.v. zo'n zekering mee te geven. Sowieso 90 euro onderzoekskosten + daarbovenop de zekering en werkuren.

Zekering in andere zaak gekocht voor nog geen 3€. Gestoken met de hulp van Youtube.

Idem voor batterijen in auto's, lichten, enz. Vrouw haar oude diesel ging in fout. Computen gebruikt van kameraad. Foutcode in Google. Blijkt dat de druk te hoog kwam in één of ander onderdeel. Auto ging in foutmodus en je kon er nog een bepaald aantal km/u mee rijden. Druk was volgens mij goed want auto draaide normaal. Nieuwe sproei inlaatdruksensor besteld online voor 22 euro. Gestoken. Werkt terug perfect. Dat ging mij minimaal 230 euro kosten in de garage.

Slotje van de wasmachine kapot, idem.

Ik heb al serieus wat geld uitgespaard.

Alles wordt duur.

Onlangs een kapotte 12V batterij gehad in onze Espace. Lokale garage is mij komen depanneren want het was met de feestdagen en mijn dealer was dicht.

390 euro voor batterij en verplaatsing.
123accu.nl

Youtube volgen en klaar. :)

Waarom niet gewoon zelf een nieuwe bougie bestellen en steken?

Ik ken 0,0 van ovens. Oven was kapot. Zoeken op Google, terecht gekomen op een kapotte zekering. Naar lokale elektrowinkel gegaan. Die wouden dat ik de oven binnenbracht i.p.v. zo'n zekering mee te geven. Sowieso 90 euro onderzoekskosten + daarbovenop de zekering en werkuren.

Zekering in andere zaak gekocht voor nog geen 3€. Gestoken met de hulp van Youtube.

Idem voor batterijen in auto's, lichten, enz. Vrouw haar oude diesel ging in fout. Computen gebruikt van kameraad. Foutcode in Google. Blijkt dat de druk te hoog kwam in één of ander onderdeel. Auto ging in foutmodus en je kon er nog een bepaald aantal km/u mee rijden. Druk was volgens mij goed want auto draaide normaal. Nieuwe sproei inlaatdruksensor besteld online voor 22 euro. Gestoken. Werkt terug perfect. Dat ging mij minimaal 230 euro kosten in de garage.

Slotje van de wasmachine kapot, idem.

Ik heb al serieus wat geld uitgespaard.

123accu.nl

Youtube volgen en klaar. :)
Ik ben ook wel zo een plantrekker. Onlangs mijn 2 koplampen volledig vervangen, het glas was vervaagd. Ipv te polieren gewoon 2 lichtblokken gekocht. Bumper moest er ook af maar uiteindelijk was dat op anderhalf uur of zo in orde adhv 2 YouTube video's.
Een accu koop ik gewoon bij Auto5, da's mij de moeite niet om online te kopen.

Terug
Bovenaan