Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb net op het werk een CRP testje gedaan op een instrument dat ik aan het configureren was. 3.2mg/L dus bij mij zeker niks bacterieel en geen antibiotica nodig. Viraal dus en doktersbezoek zal niet nuttig zijn, behalve om mij thuis te schrijven.
Aller, ne goei Cataflam en Paracetamol kuur en het komt goed :fingerguns:
Ik zit nu aan mijn tweede pil en het is al veel beter. Thank god For antibiotics!

Ik heb hiervoor preventief een antibiotica kuur gekregen van de huisart in oktober + november omdat ik het elk jaar vlaggen heb.
En als ik zo rond mij kijk gaat dit nu effectief rond. En wonderbaarlijk: Ik ben (we moeten met twee woorden spreken) nog niet ziek geworden.
Ik ben geen dokter maar gaat een preventieve antibioticakuur nu niet helemaal in tegen het idee van het gebruik van antibiotica te minimaliseren om resistentie tegen te gaan?

Laatst bewerkt:
Ik ben geen dokter maar gaat een preventieve antibioticakuur nu niet helemaal in tegen het idee van het gebruik van antibiotica te minimaliseren omwille om resistentie tegen te gaan?
Dat klopt maar dit was al het 5de opeenvolgende jaar dat ik bij hem (meermaals) op visite kwam voor identiek hetzelfde.

Daarop concludeerde hij (na de nodige vragen en mijn dossier te bekijken) dat ik er overgevoelig voor ben en dat preventie voor mij nu noodzakelijk of nuttig was. Dus wie ben ik dan om daar tegen in te gaan?

Ter info: Dit was zo'n kuur met 3x 10 pillen waar je dan tussen door een tijd moest tussen laten. Ik moest dat strikt innemen zoals het genoteerd was en ik mocht daar niet van afwijken.

Laatst bewerkt:
15-jarig ettertje dat met zijn e-step in de plaatselijke supermarkt boodschappen -cheapass huismerk energiedrank en snoep- te komen halen. Wordt dan ook kordaat door de winkeleigenaar aangesproken, maar hij doet alsof zijn neus bloedt en het maar normaal is dat je met zo'n gevaarte door de gangen mag crossen.

Uiteraard had het ettertje een broccolikapsel.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen dokter maar gaat een preventieve antibioticakuur nu niet helemaal in tegen het idee van het gebruik van antibiotica te minimaliseren om resistentie tegen te gaan?
Ah en wacht je hebt gelijk :)

Het middel noemt BRONCHO VAXOM (ik heb het even terug opgezocht). Ik dacht dat dit antibiotica was. Maar dat is blijkbaar toch nog iets anders. Het is wel met als doel om bacteriele bronchitis te vermijden.

Is waarschijnlijk niet juiste topic maar weet niet juist waar het van mij af te schrijven.

Een vrouw en kind neemt veel te snel een bocht verliest controle. Botst tegen 2 wagens, vliegt over de borduur tegen een muur in de lucht en de wagen landt door die impact nog eens 180graden gedraaid.

Ik ben de eerste wagen na wagen die gebotst is. Ik zet mij veilig aan de kant. Zie een vrouw in de wagen die te snel reed bijna niet ademen en dan in de achterbank een kind van 6j die niet ademt. Onmiddellijk CPR beginnen doen op het kind.

Eerste ambulances was daar rond de 5min aangezien het in Joburg was. De mug rond de 10min. Na 15min iemand van de ambulanciers mij recht getrokken en gezegd dat het geen nut heeft met het kind. Wat ik eigenlijk wel wist maar ik kon niet zelf stoppen met CPR te doen.

Voelt toch maar vies aan. En voor iemand het zegt ik heb opleidingen gedaan voor CPR ook voor kinderen en ik doe elk jaar mijn renewal.

Is waarschijnlijk niet juiste topic maar weet niet juist waar het van mij af te schrijven.

Een vrouw en kind neemt veel te snel een bocht verliest controle. Botst tegen 2 wagens, vliegt over de borduur tegen een muur in de lucht en de wagen landt door die impact nog eens 180graden gedraaid.

Ik ben de eerste wagen na wagen die gebotst is. Ik zet mij veilig aan de kant. Zie een vrouw in de wagen die te snel reed bijna niet ademen en dan in de achterbank een kind van 6j die niet ademt. Onmiddellijk CPR beginnen doen op het kind.

Eerste ambulances was daar rond de 5min aangezien het in Joburg was. De mug rond de 10min. Na 15min iemand van de ambulanciers mij recht getrokken en gezegd dat het geen nut heeft met het kind. Wat ik eigenlijk wel wist maar ik kon niet zelf stoppen met CPR te doen.

Voelt toch maar vies aan. En voor iemand het zegt ik heb opleidingen gedaan voor CPR ook voor kinderen en ik doe elk jaar mijn renewal.
Heftig. Courage kameraad.

Valt toch niets over te zeggen, zelfs zonder opleiding is het beter om iets te doen dan niets.
Sterkte in de verwerking/het van u afzetten, maar je kan u niets kwalijk nemen.
Niet altijd, Ik heb ook de reanimatie cursus gedaan en ze hebben mij gezegd dat als iemand een hartattack krijgt, ik uit de buurt moet blijven of er vallen 2 dooien ipv 1.

Er was nog een andere vrouw die eveneens gebuisd was omdat ze de beha van de slachtoffers niet wilde uitdoen voor het toepassen van de AED, dusja sommige mensen blijven beter uit de buurt.

Na 15min iemand van de ambulanciers mij recht getrokken en gezegd dat het geen nut heeft met het kind. Wat ik eigenlijk wel wist maar ik kon niet zelf stoppen met CPR te doen.
Shit man als je er nood aan hebt ga dan efkes naar de psycholoog. Veel moed gewenst met de verwerking.
OK het is niet je eigen kind maar toch .. een kind blijft een kind.

Niet altijd, Ik heb ook de reanimatie cursus gedaan en ze hebben mij gezegd dat als iemand een hartattack krijgt, ik uit de buurt moet blijven of er vallen 2 dooien ipv 1.
Deze snap ik niet.
En ik had het vooral over hartmassage toepassen, maar aed staat ook elke stap beschreven maar idd wel makkelijker als je daar al wat uitleg over hebt gehad.

Deze snap ik niet.
En ik had het vooral over hartmassage toepassen, maar aed staat ook elke stap beschreven maar idd wel makkelijker als je daar al wat uitleg over hebt gehad.
AED is inderdaad niet zo simpel als je denkt door rand factoren bvb een bh. Dus als je niet 100 weet wat je doet als prep kan het idd slecht aflopen. De schokken zelf geven is idd niet moeilijk. Genoeg slimme toestellen die het werk voor u doen. Dus denk vooral dat Lulplayer het had om de randzaken van AED niet het machine zelf bedienen. Het beste is gewoon alles kapot te knippen/schuren en altijd connectie te maken om blote skin

En waarom ik die disclaimer er bij gaf dat ik CPR ken is omdat je altijd mensen hebt die dan zeggen dat je de ribben kan breken van kinderen bij CPR

Laatst bewerkt:
Zelfs bij volwassenen kan je ribben breken. En dan nog, dat geneest.
Geen cpr is erger dan gebroken ribben.
Stel je voert CPR uit. Je weet niet goed hoe, want je hebt nooit een opleiding gevolgd maar je bent de enige persoon die aanwezig is en de ambulance die je gebeld hebt gaat er pas over 15 minuten zijn want het is in the middle of nowhere.

Nadien blijkt echter dat uw CPR de effectieve doodsoorzaak is wegens een foutieve uitvoering. Mag men u dan bestraffen?
Niets doen was namelijk ook geen optie (of daar kon je vanuit gaan want de persoon was gestopt met ademen en je voelde geen hartslag meer)

Stel je voert CPR uit. Je weet niet goed hoe, want je hebt nooit een opleiding gevolgd maar je bent de enige persoon die aanwezig is en de ambulance die je gebeld hebt gaat er pas over 15 minuten zijn want het is in the middle of nowhere.

Nadien blijkt echter dat uw CPR de effectieve doodsoorzaak is wegens een foutieve uitvoering. Mag men u dan bestraffen?
Niets doen was namelijk ook geen optie (of daar kon je vanuit gaan want de persoon was gestopt met ademen en je voelde geen hartslag meer)
Ik denk dat ge sowieso eerst 112 gaat bellen en die gaan zeggen wat ge moet doen. Zolang je dat deftig probeert op te volgen, zit je wel safe, i guess.

Hoe kan u cpr de effectieve doodsoorzaak zijn als je al vast stelt dat er geen hartslag of ademhaling was?
Erger dan dat kan het niet worden dus.
Ik denk dat ge sowieso eerst 112 gaat bellen en die gaan zeggen wat ge moet doen. Zolang je dat deftig probeert op te volgen, zit je wel safe, i guess.
Exact dit ook.
Bij mijn opleiding gaf hij ook het voorbeeld van een oud vrouwtje dat haar man wou helpen en ze heeft op zijn buik ipv borstkas zitten pompen, dat is jammer dan maar je gaat dat vrouwtje daarvoor niet gaan uitkakken of beschuldigen en nog slechter laten voelen he.

Als je iets doet dat nog maar in de verte in de buurt komt van CPR, is het nog altijd beter dan niets.
Als je nu met een hamer op iemand's bortsklas gaat slaan, ja dan niet, maar laten we serieus blijven. Ook al breek je 17 ribben en is het AED toestel achteraf gesmolten, zolang je ietwat bloedsomloop kan creëren heb je geholpen. Geen enkele rechter in België gaat u daarvoor straffen.

Het enige waar je echt voor moet opletten is zien dat je + de omstaanders het slachtoffer los laten op het moment dat de AED een schok geeft. Als je daar een fout maakt kan je inderdaad wel meer kwaad dan goed doen, maar die dingen waarschuwen u luid wanneer die een schok gaan geven dus je hoeft maar te luisteren.

Er was nog een andere vrouw die eveneens gebuisd was omdat ze de beha van de slachtoffers niet wilde uitdoen voor het toepassen van de AED, dusja sommige mensen blijven beter uit de buurt.

Gebuisd is geen verbod om CPR toe te dienen hé. Dat die vrouw bepaalde stappen vergat ok dat zijn verbeterpunten maar beter iets dan niets.

Maar ja zelfs al doe je het 100% zoals het moet, het werkt niet altijd spijtig genoeg. Ik kan alleen maar zeggen @infected laat het los, want je hebt alles gedaan wat je kon doen en hebt duidelijk je uiterste best gedaan. 15 minuten CPR toedienen is niet evident.

Terug
Bovenaan