Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik 2 maanden geleden gebeld, eind april 2026 was er nog een plekje :unsure:...van de miserie in Charleroi geprobeerd en daar een afspraak kunnen krijgen eind november

Ja eind november mogen de laatste jaars middelbaar die tandarts willen studeren steeds enkele dagen try out doen bij een tandarts dan.

Good luck :oi22:

LAAT MIJ GERUST!!

Ik ben godverdomme de enige die hier werkt en iets nuttigs probeert te doen. Mega zware maand gehad en nu mijn eerste vrij weekend.

Komt mijn zuster hier aan om te zeggen dat ze hier -weeral- een weekend komt slapen met haar kind omdat ze 5 jaar geleden niet wou luisteren toen ik zei dat ze een andere partner moest zoeken. En die zitten allebei werkloos thuis dus hebben nood aan aandacht terwijl ik doodmoe ben en nood heb aan rust. Maar dus door die situatie in heel het weekend letterlijk geen 5 minuten rust heb en maandag moet ik terug fris zijn.

Vorig weekend ben ik doodmoe toch naar de voetbal geweest omdat ik meer rust kon vinden tussen 8.000 zatte mannen dan thuis in mijn eigen zetel. En ze blijken het ook niet te snappen want als er nu één eigenschap is die mijn zuster en mijn moeder gemeenschappelijk hebben is is het wel het niet kunnen inleven in een ander zijn situatie.

Bende asociale niksnutten, laat mij gerust!

/rant.

Schermafbeelding 2025-10-18 104036.png

AI, ge moet frans kunnen om te weten welk franse vertaling nu de juiste is. (en ja, mijn frans is zo slecht dat ik zo'n simpele zinnen moet laten vertalen)

Gebruik gewoon Deeple of Google translate voor zoiets ipv AI
yeah, I know. Maar het punt is wel dat AI zo verkocht wordt als alleskunner en ondertussen ook al door velen zo wordt gebruikt, net zoals ik nu te lui was om naar Deepl te gaan en gewoon op de snelkoppeling van de AI heb geduwd om snel te vertalen.

On a sidenote: Deepl maakt ook meer en meer gebruik van AI en heb toch ook al redelijk wat fouten gehad bij hen. Meestal copy paste ik hun resultaat naar google translate om te zien of het wel correct is. Hier eentje van een paar weken geleden op mijn werk.
image.png

(net even gecontroleerd en nu vertaalt hij wel juist)

Bankkaart defect. 2 weken geleden vervanging aangevraagd, intussen al 2x nieuw contact gehad met de bank en nog altijd niets ontvangen.
Gisteren na bijna 3 weken eindelijk ontvangen. Naar de winkel om die te activeren in een betaalterminal... Werkt niet. Naar een automaat, werkt niet.
Terug gebeld naar de bank: een hele uitleg gekregen dat eigenlijk mijn eerste kaart niet defect was maar er ergens een foutief certificaat aan vast hing. Nu hebben ze mij een nieuwe kaart gestuurd, met nog altijd dat fout certificaat eraan en gaat die nieuwe kaart nooit of te nimmer werken.
Mag ik terug wachten op een nieuwe kaart.... Wat een gepruts. Een geluk dat mijn vrouw nog een werkende kaart heeft of ik kon al 3 weken niet aan mijn eigen geld.

Een tamelijk dure bestelling geplaatst, met gespreid betalen gekozen wegens 0 procent interest en dan een verkeerd e-mailadres opgegeven. Enfin. Een p teveel 🤦‍♂️ Klantendienst gecontacteerd en nu maar hopen dat ze het zien of ik mijn bestelling zie verschijnen.

Een tamelijk dure bestelling geplaatst, met gespreid betalen gekozen wegens 0 procent interest en dan een verkeerd e-mailadres opgegeven. Enfin. Een p teveel 🤦‍♂️ Klantendienst gecontacteerd en nu maar hopen dat ze het zien of ik mijn bestelling zie verschijnen.

Je hebt pauper met dubbele p geschreven?

Wil ik voor de eerste keer dit najaar mijn verwarming opzetten geeft ze al meteen een foutcode en wil ze niet starten.
Echt allemaal brol toch tegenwoordig, is 4 jaar oud.

Wil ik voor de eerste keer dit najaar mijn verwarming opzetten geeft ze al meteen een foutcode en wil ze niet starten.
Echt allemaal brol toch tegenwoordig, is 4 jaar oud.
Bij mijn ouders ook vorige herfst een foutcode. Was een nieuwe brander van Viessmann geplaatst in 2022. Ben vergeten welk stuk defect was maar heeft toch redelijk wat gekost.

Hier ook, gewoon condenspomp die vast zat wegens te lang stil te staan.
Bij mijn ouders ook vorige herfst een foutcode. Was een nieuwe brander van Viessmann geplaatst in 2022. Ben vergeten welk stuk defect was maar heeft toch redelijk wat gekost.
Als ik de foutcode opzoek moet het iets zijn met de gas toevoer.
Morgen de installateur maar bellen en hopelijk snel gefikst.
Allemaal zagen maar nooit geen 2-jaarlijks onderhoud doen zeker?
Toch wel.

Terug
Bovenaan