Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Keeping Up Appearances star Patricia Routledge dies at 96

R.I.P. Ah waar is de tijd gebleven. Voor mij de enige komedie show uit de UK waar ik vroeger echt naar keek.
De meeste Britse grappen zeggen mij niks maar deze show vond ik de max.
Dat was echt zo'n show waar je met heel het gezin naar kon kijken. Zowel mijn ma als mijn oma keken daar naar. En met mijn madam citeren we haar ook. Mijn vrouw zegt ook af en toe "let op voor die fietser" dus dan komt mijn beste interpretatie naar boven.

Tijdens haar aanvankelijk succesvolle pogingen om contacten te leggen met wat zij denkt de groten der aarde te zijn, gooien haar demente vader, een oud-strijder die nog overal Duitsers ziet, haar zussen Rose en Daisy, haar werkschuwe zwager Onslow die leeft op bier en chips, en Violet die getrouwd is met een "transvestite", roet in het eten, niet zelden letterlijk.

Amai dat leest vlot... 🧐

JOUW SCHULD!!
1ymd3v.gif

96, dat is wel een mooie leeftijd en een rijk gevulde carrière blijkbaar.

Ondertussen heeft de VRT een andere versie van de serie gezien, denk ik:

ik heb die nooit letterlijk roet in het eten zien smijten... Mijn ergernis van tegenwoordig is dat men precies niet meer weet wat het woord letterlijk betekent en het regelmatig gebruikt wordt in combinatie met zegswijzen.
g2xMfi.gif

Mss stond haar taloor daar net é?

slagroom, creme-freshe dat ze zeggen.

telkens ik zo'n bus koop, zit die na paar dagen al verstopt!

gevolg is dat ik zo'n bussen quasi altijd voor 80% vol nog, mag weg gooien.

tbf, als ge mij zegt dat Patricia Routledge dood is, hoor ik het ook in Keulen donderen.
ik ken die actrice hare naam niet, ik ken dat personage.

een teken dat we oud worden: al onze jeugdhelden vallen dood :(

tbf, als ge mij zegt dat Patricia Routledge dood is, hoor ik het ook in Keulen donderen.
ik ken die actrice hare naam niet, ik ken dat personage.

een teken dat we oud worden: al onze jeugdhelden vallen dood :(
Ik ga er nu wel vanuit dat Green Mamba "Hyacinth Bucket is gestorven" heeft gezegd op zijn werk i.p.v. "Patricia Routledge"... Haar echte naam kende ik ook niet eerlijk gezegd (en ik vermoed slechts weinig mensen).

Terug
Bovenaan