Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Geen ergernis maar ´tegenslag´ van de dag.
Na al een hele rotte week te hebben daarnet nogal gehaast naar de winkel gereden.

Bij het terugkomen rijdt er een auto voor mij, kat aan de kant van de weg verschiet en loopt recht onder mijn wielen. Ik ben er duidelijk over gereden. Ik zag ´m in de achteruitkijkspiegel wel nog naar (vermoedelijk) zijn thuis lopen maar ben er 100% zeker van dat ik hem te hard heb geraakt. Ondanks dat ik er niks aan kon doen ben ik er wel serieus triest door.

Kat leek ook als 2 druppels water op de mijne, dus snel even gaan zien en die van mij zit gewoon thuis.

Maar geef toe, tis evenmin zo dat je elk jaar de foto van de schoolfotograaf laat uitvergroten en aan je muur hangt).

Alez, dat is exact wat mijn oma en mijn moeder deden 🤣
De foto op blok, de foto uitvergroot, de pasfotootjes, etc. Die fotograaf verdiende goed geld aan ons.

Snap wel dat je niet met alles rekening kan houden omdat je bvb dingen moet aanpassen ivm kwaliteit, maar kan je zo'n "speciale gevallekes" dan niet voor op het einde houden? Want zoals hier gezegd is geweest, moest het een medische conditie zijn zou er uiteraard rekening mee gehouden worden. En eens je normale foto's gemaakt zijn, dan kan je gewoon de lens uitzetten en foto's van de rest nemen.
Plus vroeger werden toch ook af en toe eens kindjes uit de klas gehaald, om broertje of zusje te troosten omdat het aan het wenen was en niet op de foto wou. Kan dat nu allemaal niet meer?

zou er nog een ergere maatschappij bestaan dan ATHORA, die werken nog trager dan ambtenaren uit de jaren 70. De bank heeft ooit een deel van mijn pensioensparen overgeheveld naar die kutmaatschappij. Deze zomer wou ik dat opzeggen, we zijn nu bijna oktober en ik heb mijn geld nog niet. Antwoorden zeer langzaam op mails, dan hebben ze plots een brief gestuurd naar een adres waar ik al jaren niet meer woon. Dan paar weken geleden dacht ik dat het in orde was, vandaag nieuwe e-mail of die ik papieren manueel kan invullen want dat digitale pdf aanpassen mocht niet.

Alez, dat is exact wat mijn oma en mijn moeder deden 🤣
De foto op blok, de foto uitvergroot, de pasfotootjes, etc. Die fotograaf verdiende goed geld aan ons.

Snap wel dat je niet met alles rekening kan houden omdat je bvb dingen moet aanpassen ivm kwaliteit, maar kan je zo'n "speciale gevallekes" dan niet voor op het einde houden? Want zoals hier gezegd is geweest, moest het een medische conditie zijn zou er uiteraard rekening mee gehouden worden. En eens je normale foto's gemaakt zijn, dan kan je gewoon de lens uitzetten en foto's van de rest nemen.
Plus vroeger werden toch ook af en toe eens kindjes uit de klas gehaald, om broertje of zusje te troosten omdat het aan het wenen was en niet op de foto wou. Kan dat nu allemaal niet meer?
Nee, die kunnen niet op het einde gedaan worden.

Die komen op alfabetische volgorde om op die manier ook veel gemakkelijker de foto's te verwerken en te distribueren.

Mijn ergernis van de dag zonder iemand specifiek te willen aanvallen: het ongelofelijke gejank over een pasfoto. Mijn god. 🧐

Misschien is het klassieke antwoord gewoon correct?

Ik vind het gewoon onnodige negativiteit, niet bijdragen maar wel klagen. Deze manier van reageren ook, waar is dat nu eigenlijk goed voor?
Bij mijn weten is klagen toegestaan in deze thread?

En in mijn post is er wel bijdrage: waarom de volgorde van foto's nemen niet zomaar door elkaar kan worden gehaald.

En in mijn post is er wel bijdrage: waarom de volgorde van foto's nemen niet zomaar door elkaar kan worden gehaald.

Sorry, ben geen fotograaf, was maar een denkpiste.
Kan de foto dan achteraf niet alfabetisch verwerkt worden? Nogmaals, was gewoon maar een denkpiste, want ik snap wel waarom als ouder een schoolfoto belangrijk is, ook al zijn er nu veel meer digitale opties dan vroeger 🤷‍♀️

Sorry, ben geen fotograaf, was maar een denkpiste.
Kan de foto dan achteraf niet alfabetisch verwerkt worden? Nogmaals, was gewoon maar een denkpiste, want ik snap wel waarom als ouder een schoolfoto belangrijk is, ook al zijn er nu veel meer digitale opties dan vroeger 🤷‍♀️
Dan moet je weten wie er op de foto staat he. Die fotograaf zal dat wellicht niet weten. Die neemt tientallen of honderden pasfoto's. Elke foto heeft enkel een serienummer als die genomen wordt.

Dan moet je weten wie er op de foto staat he. Die fotograaf zal dat wellicht niet weten. Die neemt tientallen of honderden pasfoto's. Elke foto heeft enkel een serienummer als die genomen wordt.
Ja, maar hij krijgt wss wel een lijst van de school met de juiste volgorde? Dus stel dat ze die kindjes nu sowieso al laatst zetten? Of kindjes die in huilen uitbarsten en die worden overgeslagen om later nog eens te proberen, of is dat dan gewoon geen foto omdat het vooruit moet?
Geen idee eigenlijk hoe zo'n fotoshoot in gang gaat, krijgt de school dan geen voorbeelden van de foto's om te kijken of nummer matcht met naam? Of is dat echt strikt alfabetisch en wie er niet bij is heeft pech?

Heb enkel ervaring met mijn eigen schoolfoto's in de tijd, dus is lang geleden + ik had ook niet zo'n grote lagere school, wij zaten met twee leerjaren samen bij 1 juf of meester, en dat waren dan ongeveer rond de 26 kinderen denk ik 🙈

Ja, maar hij krijgt wss wel een lijst van de school met de juiste volgorde? Dus stel dat ze die kindjes nu sowieso al laatst zetten? Of kindjes die in huilen uitbarsten en die worden overgeslagen om later nog eens te proberen, of is dat dan gewoon geen foto omdat het vooruit moet?
Geen idee eigenlijk hoe zo'n fotoshoot in gang gaat, krijgt de school dan geen voorbeelden van de foto's om te kijken of nummer matcht met naam? Of is dat echt strikt alfabetisch en wie er niet bij is heeft pech?

Heb enkel ervaring met mijn eigen schoolfoto's in de tijd, dus is lang geleden + ik had ook niet zo'n grote lagere school, wij zaten met twee leerjaren samen bij 1 juf of meester, en dat waren dan ongeveer rond de 26 kinderen denk ik 🙈
Andere lijsten doorgeven kan lukken, veronderstel ik. Ik ga ervan uit dat daar de tijd niet voor genomen worden.

Bij ons op school is dat alleszins aan de lopende band (honderden) op alfabetische volgorde.

Wat betreft flitsgebruik: pasfoto's mogen geen schaduw hebben, vandaar het flitsgebruik. Anders zijn ze ongeldig voor een kids-ID of identiteitskaart. Dus gewoon de ISO wat hoger zetten in een donker hol is geen optie.

Wat betreft flitsgebruik: pasfoto's mogen geen schaduw hebben, vandaar het flitsgebruik. Anders zijn ze ongeldig voor een kids-ID of identiteitskaart. Dus gewoon de ISO wat hoger zetten in een donker hol is geen optie.

De fotos van op school zijn bij ons nog nooit geschikt geweest voor kids id want gekleurde achtergrond en lachende kindjes.

(Neemt niet weg dat ik versta dat er geen foto genomen wordt omdat de instellingen (en volgorde) aanpassen tussen kinderen niet zo eenvoudig is en we hier duidelijk niet spreken over een kind met een beetje angst.)

Natuurlijk is klagen toegestaan, ik vind het gewoon sterk om over janken te spreken als er hoop en al twee posts worden geplaatst door iemand waar een mini-discussie over ontstaat. Als dat zo storend is, wat is dan in godsnaam de bedoeling van een forum infeite? Als ik dan terugkrijg "ja, da's dan het klassieke antwoord uiteraard :thumb:", heb ik niet echt de indruk dat er hier enige goede wil achter zit. Mij allemaal goed hé, je mag van mij online de fles azijn uithangen.

De fotos van op school zijn bij ons nog nooit geschikt geweest voor kids id want gekleurde achtergrond en lachende kindjes.
Dat voor mij ook nieuws, hier zijn dat gewoon lachende kindjes, wat niet neutraal genoeg is. Voor mij is het toch een verschil tussen dit alles zien als "maar een schoolfoto" of meer dan dat.

Laatst bewerkt:
Godverdomme!!

Vanochtend mijn innerlijke hipster eens bovengehaald en naar de Starbucks in Antwerpen-Centraal om een "Caramel Macchiato met Sojamelk*" gegaan. (Ik doe dat ongeveer 1x per maand).

Kom ik op m'n bureau toe en begon ervan te drinken. Ik vond de smaak van de sojamelk al opvallend overheersen en besefte dat ik beter Amandelmelk* had gevraagd (vind ik lekkerder, maar het was nog vroeg en ik kon niet op het woord "amandel" komen).
Maar de overheersende smaak bleef te opvallend dus ik deed het deksel eraf.
Bleek dat ze waren vergeten de koffie er bij te doen.
Ik heb dus warme sojamelk met caramelsiroop gedronken.

*Soja/Amandelmelk want ik ben lactose-intolerant.

3 wagons naar Brussel natuurlijk overvol. En ik zat in het wagon voor fietsen, mijn zitplaats was schuin tegenover de wc.

Echt de kakste plaats om te zitten.

Terug
Bovenaan