Je ergernissen van vandaag - Deel 2

zou er nog een ergere maatschappij bestaan dan ATHORA, die werken nog trager dan ambtenaren uit de jaren 70. De bank heeft ooit een deel van mijn pensioensparen overgeheveld naar die kutmaatschappij. Deze zomer wou ik dat opzeggen, we zijn nu bijna oktober en ik heb mijn geld nog niet. Antwoorden zeer langzaam op mails, dan hebben ze plots een brief gestuurd naar een adres waar ik al jaren niet meer woon. Dan paar weken geleden dacht ik dat het in orde was, vandaag nieuwe e-mail of die ik papieren manueel kan invullen want dat digitale pdf aanpassen mocht niet.
Vraag zeker na of dat invullen met blauwe of zwarte pen moet, anders bots je daar weer op. :unsure:

In de spar bij ons hebben wij een brood en gebak afdeling. En overal is er een tang beschikbaar om alles te nemen.

Maar waarom hygiënisch zijn en een tang gebruiken wanneer je gewoon je handen kan gebruiken? Het ergste van al is wanneer ze iets pakken en dan terug zetten of verplaatsen.

In de spar bij ons hebben wij een brood en gebak afdeling. En overal is er een tang beschikbaar om alles te nemen.

Maar waarom hygiënisch zijn en een tang gebruiken wanneer je gewoon je handen kan gebruiken? Het ergste van al is wanneer ze iets pakken en dan terug zetten of verplaatsen.
Tgoh ja. Aan die tang zit ook iedereen en dat zit ook vol bacteriën.

Ah ja, ik moet ze toch allemaal eens aanraken om te voelen welk het meest vers of nog warm zijn? :unsure:

Das waar. Die bacteriën verspreiden zich niet over de tang waarmee je dat eten vastgrabbelt.
Die tang wordt ook niet dagelijks ontsmet waarschijnlijk. Het is imo ook wel een beetje een mentaal idee van hygiëne om die te gebruiken, maar ik zou toch ook niet durven zeggen dat dat per se zo is.

ik heb toch ook altijd een onsmakelijker gevoel bij die tang die door Jan en alleman vast genomen wordt en er waarschijnlijk dagen gewoon ligt zonder reiniging.
't is natuurlijk een andere zaak als men gaan tasten of terugleggen, maar bij broodjes en koffiekoeken zal dat wel minder zijn zekers? Ge gaat er natuurlijk altijd hebben, maar lijkt me toch meer een fruit/groenten ding.

Zelf gebruik ik de helft van de keren die tang niet, maar kga dan ook niets terugleggen.

Ik zag ´m in de achteruitkijkspiegel wel nog naar (vermoedelijk) zijn thuis lopen maar ben er 100% zeker van dat ik hem te hard heb geraakt.
Correct maar dat die kat doodgaat, dat weet je niet zeker. Best case komt hij/zij er vanaf met een (zware) operatie en een zware herstelperiode.

De kat van mijn moeder was (een jaar oud) vermoedelijk door een trein geraakt. We vonden ze namelijk terug net naast het spoor nadat ze vermist was. Ze lag daar nog zwakjes te miauwen (voor hulp). Ze had een groot aantal ribben gebroken, een pootje gebroken, heel haar gezichtje was één bloederige bedoening en ... alle ja veel energie zat er niet meer in, maar ze leefde nog.

Na een zware en lange operatie bij de dierenarts heeft die kat dat overleeft. Ze is nog 16 jaar geworden ook. :tongue: Maar elke keer ze nadien een trein hoorde liep ze snel een sprintje richting 'thuis'.

Je kan je wel afvragen of veel mensen hun kat (zouden) laten opereren maar goed dat is een andere discussie.

Laatst bewerkt:
ik heb toch ook altijd een onsmakelijker gevoel bij die tang die door Jan en alleman vast genomen wordt en er waarschijnlijk dagen gewoon ligt zonder reiniging.
't is natuurlijk een andere zaak als men gaan tasten of terugleggen, maar bij broodjes en koffiekoeken zal dat wel minder zijn zekers? Ge gaat er natuurlijk altijd hebben, maar lijkt me toch meer een fruit/groenten ding.

Zelf gebruik ik de helft van de keren die tang niet, maar kga dan ook niets terugleggen.
Bepaalde metalen zijn nu wel bacteriedodend, geen idee of dat voor zo'n simpele tang een optie is maar het kan in principe wel.

Nu, over het algemeen zijn we in België toch heel laks met hygiëne? Handen wassen na het toiletbezoek, dat is hier (of op 9lives of daarvoor) eens een hele discussie geweest waar heel wat mensen dat onnodig vonden. Ook al genoeg bakkers of cafetaria's met bereide broodjes gezien waar de mensen geen tang of handschoenen gebruikten, of dan wel handschoenen, maar ze daarmee ook gewoon geld vastnamen.

Nu, over het algemeen zijn we in België toch heel laks met hygiëne? Handen wassen na het toiletbezoek, dat is hier (of op 9lives of daarvoor) eens een hele discussie geweest waar heel wat mensen dat onnodig vonden.
Ik vind dat persoonlijk not done. Zeker als man. Je hebt net je piemel vastgegrabbeld of bij het kakken op het werk: Dat papier is flinterdun, voor je het weet steekt je vinger in je nolletje (we moeten hier nu niet flauw over doen).

Dat is toch vies als je daarna een hand geeft aan een collega? :unsure:

Ook al genoeg bakkers of cafetaria's met bereide broodjes gezien waar de mensen geen tang of handschoenen gebruikten, of dan wel handschoenen, maar ze daarmee ook gewoon geld vastnamen.
Met handschoenen? Waar woon je ergens want hier is dan eigenlijk niet ingeburgerd. Op 50 jaar tijd op deze aardbol heb ik dit letterlijk nog nooit iemand zien doen.

Hier is dat met zo'n tang dat men dat altijd neemt.

Ik vind dat persoonlijk not done. Zeker als man. Je hebt net je piemel vastgegrabbeld of bij het kakken op het werk: Dat papier is flinterdun, voor je het weet steekt je vinger in je nolletje (we moeten hier nu niet flauw over doen).

Dat is toch vies als je daarna een hand geeft aan een collega? :unsure:
Een van de redenen dat ik haast geen handen geef. Ik weet niet waar dat allemaal gezeten heeft. Ik ga nu ook geen namenlijstje bijhouden van mannen die de wc verlaten zonder te wassen. Zo ver hoeft het ook niet te gaan.

Bepaalde metalen zijn nu wel bacteriedodend, geen idee of dat voor zo'n simpele tang een optie is maar het kan in principe wel.

Nu, over het algemeen zijn we in België toch heel laks met hygiëne? Handen wassen na het toiletbezoek, dat is hier (of op 9lives of daarvoor) eens een hele discussie geweest waar heel wat mensen dat onnodig vonden. Ook al genoeg bakkers of cafetaria's met bereide broodjes gezien waar de mensen geen tang of handschoenen gebruikten, of dan wel handschoenen, maar ze daarmee ook gewoon geld vastnamen.
true, al zoveel gezien dat ze dan plastieken handschoenen dragen, maar alle handelingen, inclusief hun neus snuiten gewoon met die handschoenen doen. 🤦‍♂️

Ik leg altijd eerst alle broodjes met de hand aan de kant zodat ik het achterste kan nemen. Minste kans dat iemand dat aangeraakt heeft.

Snap heel de discussie niet se.
Die tang steekt ge niet in uwe mond, die croissant wel.
Nadat ik naar de winkel geweest ben was ik mn handen en heb ik ne (hopelijk) propere croissant die ik met m'n pollen kan eten.

Uit respect voor mn medemens en mn unieke toiletervaringen was ik erna altijd mn handen en raak ik die croissants niet aan.

Die tang steekt ge niet in uwe mond, die croissant wel.
Nadat ik naar de winkel geweest ben was ik mn handen en heb ik ne (hopelijk) propere croissant die ik met m'n pollen kan eten.

Uit respect voor mn medemens en mn unieke toiletervaringen was ik erna altijd mn handen en raak ik die croissants niet aan.
Het hatelijkste vind ik: Piet neemt een croissant vast met zijn stinkende WC pollekes. Hij twijfelt even en legt die croissant dan weer netjes terug.
Of te wel gebruik je een tang of te wel neem je hetgeen je hebt aangeraakt gewoon 'permanent' mee he.

Piet mag smerige pollekes hebben zolang hij die croissant maar mee neemt en zelf opfret. Dat heeft niemand anders er last van.

Terug
Bovenaan