Je ergernissen van vandaag - Deel 2

weegschaal al effe kapot, ergens van juni of zo. En met mijn uitstelgedrag wel ééntje gekocht, maar stak nog in de doos :laugh:

en nu de ergernis. De zomer doorgekomen en 6 kilo bijgekomen :S

weegschaal al effe kapot, ergens van juni of zo. En met mijn uitstelgedrag wel ééntje gekocht, maar stak nog in de doos :laugh:

Gewoon jezelf wijsmaken dat een van de twee weegschalen niet goed gekalibreerd is.
Bij mijn huisarts weeg ik ook altijd minder dan op mijn weegschaal thuis, dus het kan! :unsure:

Mevr. Pan heeft eentje op zonne-energie gekocht.
Wanneer weeg je je? 's Ochtends of 's avonds wanneer het vaak nog donker is...

Ik bel voor een afspraak voor mijn gebruikelijke tandarts.. "eerst volgende mogelijkheid is 23 april 2026 meneer" :unsure:
Een goede spiegel hebben, ChatGpt bij de hand.

Op voorhand vragen welk materiaal je nodig hebt aan ChatGpt. Vind je wel op aliexpress.

Zal wel lukken.

Toekomstige tandartsen gaan het ook niet anders doen hoor.

Eerst die boor vast, wat treuzelen. Boor neerleggen. Gsm vastpakken, chatgpt raadplegen. Gsm weer neer, boor weer vast. Wat bibberen.
Dan bedenken: ah ja eerst verdoven.

Laatst bewerkt:
gisteren denk ik voor de eerste keer in mijn leven de spaghetti niet in twee gebroken om het te koken. Ik merkte geen smaakverschil. Best teleurgesteld. Waarom is dat dan zo'n heiligschennis?
Je stopt een biefstuk in de airfryer en die was smakelijk zei je, vanwaar komt de grootheidswaanzin dat je smaakpapillen zo ontwikkeld zijn dat je dat verschil zou smaken?

Je stopt een biefstuk in de airfryer en die was smakelijk zei je, vanwaar komt de grootheidswaanzin dat je smaakpapillen zo ontwikkeld zijn dat je dat verschil zou smaken?
daar heb je wel een goed punt.
En om eerlijk te zijn: zodra het in mijn bord lag, heb ik het in stukjes van ongeveer twee centimeter gesneden. Als tiener deed ik dat zelf nog kleiner (en mijn broer was zo kwaad als ik dat deed :p), maar nu ben ik wat ouder en luier, dus 2 cm is ook goed.

Maar toch: buiten traditie: waarom zijn 'culinaire' mensen daar zo kwaad om als ge dat breekt?

En om eerlijk te zijn: zodra het in mijn bord lag, heb ik het in stukjes van ongeveer twee centimeter gesneden. Als tiener deed ik dat zelf nog kleiner (en mijn broer was zo kwaad als ik dat deed :p), maar nu ben ik wat ouder en luier, dus 2 cm is ook goed.

Maar toch: buiten traditie: waarom zijn 'culinaire' mensen daar zo kwaad om als ge dat breekt?
Als dat in stukjes is kun je toch helemaal niet van die leuke sliertjes rond u vork winden?

Pakjesdiensten die de pakjes bij de mensen in de brievenbus rammen, ook al passen ze er amper in, zonder er bij na te denken dat er ook nog andere postbezorgers zijn die ook nog post i die brievenbussen moeten steken.

Omdat elke pastasoort zijn specifieke vorm heeft, spaghetti is lang. Als je korte pasta wil dan koop je een andere soort pasta.
En naar het schijnt is de verhouding saus/pasta ook niet meer juist als je het op die manier eet.

"Culinaire mensen"... zijn dat diezelfde mensen die zonder schaamte wortelen en courgette in hun saus doen en het toch nog "Bolognesesaus" durven noemen? :unsure:

Omdat elke pastasoort zijn specifieke vorm heeft, spaghetti is lang. Als je korte pasta wil dan koop je een andere soort pasta.
En naar het schijnt is de verhouding saus/pasta ook niet meer juist als je het op die manier eet.
Pretty sure dat je niet serieus bent :unsure: maar dat gaat eerder over de vorm van de pasta toch? Bij bv macaroni, penne, rigatoni, tortiglioni of cavatappi kan dat wel schelen, zijn allemaal buisjes maar de verschillen vormen/diktes schelen wel. Maar bij spaghetti? Of je slierten nu 10 of 20cm lang zijn, de saus gaat evengoed plakken.

Terug
Bovenaan