Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bijna elke dag moeten lezen dat het boeiende tijden zijn, of dat het de roaring twenties zijn. Sommigen lijken bijna een erectie te krijgen van de gebeurtenissen tegenwoordig.
en te bedenken dat de roaring twenties de roaring twenties waren, omdat veel mensen er effectief in geloofden dat er na de Great War nooit meer oorlog zou zijn.

terwijl het westen de voobije halve eeuw zelden zo dicht bij een oorlog gestaan heeft

Die celebcultuur in de VS is me toch wat. Dit is een post van kwaliteitskrant The New York Times.

Al een geluk dat het er lekker uitziet.

Bijlagen

• FB_IMG_1755881426220.jpg
    FB_IMG_1755881426220.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
De rechtstreekse aansluiting tongeren - brussel is verdwenen/afgelast. Niks op de NMBS website. Stond ik daar om 6uur 's morgens en geen trein.
Vorige week wel nog en deze week niet meer? Misschien iemand die ook op deze verbinding zit die weet waarom?

Even de rit 20 min langer maken. fcking NMBS
I feel you. Stond daar dinsdag ook mooi om 6u zonder trein. Uiteindelijk eerst naar Tielt en daarna via Mechelen naar Brussel.

Was geen happy day.

De rechtstreekse aansluiting tongeren - brussel is verdwenen/afgelast. Niks op de NMBS website. Stond ik daar om 6uur 's morgens en geen trein.
Vorige week wel nog en deze week niet meer? Misschien iemand die ook op deze verbinding zit die weet waarom?

Even de rit 20 min langer maken. fcking NMBS

Er zijn werken aan de spoorweginfrastructuur waardoor het treinaanbod op deze lijn aangepast is. Vanaf komende maandag terug normaal.

ik kan het artikel niet lezen, maar ligt dat niet aan Serge zelf? Ge kunt bij zo'n verzekeringen toch iemand aanduiden als begunstigde als je sterft?
Er zijn verschillende zaken:
- Hij was niet getrouwd of wettelijk samenwoonend.
- Er was een overlijdingsdekking, maar dat is enkel voor de (al dan niet inwonende) partner.
- Er kon geen begunstigde aangeduid worden, dit zat niet in het plan.
vanuit het artikel:

Serge en zijn collega’s hebben wel degelijk een overlijdensdekking, maar die is beperkt tot eventuele huwelijkspartners of wettelijk samenwonenden.
Ook AG Insurance laat weten dat het enkel uitvoert wat IVAGO en de sociale partners hebben afgesproken. In veel andere groepsverzekeringen kan een werknemer wél een begunstigde aanduiden, maar bij het IVAGO-plan is dat niet mogelijk.
Maar waar gaat het geld dan wél naartoe? Via AG Insurance vernam HLN dat de opgebouwde reserves van Serge niet naar IVAGO of de verzekeraar gaan, maar naar het pensioenkapitaal van collega’s die wél met pensioen gaan. Het is een soort extra rendement voor alle verzekerde personen die wel de pensioenleeftijd behalen.

Heel erg jammer, maar niet de fout van Serge zelf dus.

Er zijn verschillende zaken:
- Hij was niet getrouwd of wettelijk samenwoonend.
- Er was een overlijdingsdekking, maar dat is enkel voor de (al dan niet inwonende) partner.
- Er kon geen begunstigde aangeduid worden, dit zat niet in het plan.
vanuit het artikel:

Heel erg jammer, maar niet de fout van Serge zelf dus.
thanks for the info.
Beetje stom van IVAGO dan om dat niet op te nemen in het plan, er zullen wel meer mensen in die situatie zitten. Op zich ook altijd raar gevonden dat dit onder 'verzekeringen' valt. Verzekeringen lijkt me altijd zo iets om u in te dekken tegen een gevaar of ziekte of zo. Hoe kan sparen voor iets nu onder verzekeringen vallen? Maar ik ben dan ook totaal niet thuis in de financiële wereld. :p

De laatste tijd valt het mij op dat sommige zwakke weggebruiker roekeloos oversteken aan een zebrapad. Ja, je hebt voorgang, maar maak het tenminste kenbaar via oogcontact en/of lichaamstaal dat je gaat oversteken ...

Als je een zebrapad nadert, kijk je toch automatisch links en rechts eens of je geen voetgangers ziet die dicht bij dat zebrapad zijn en schrik je toch niet van een "roekeloze" voetganger die dat zebrapad gebruikt?

Als je een zebrapad nadert, kijk je toch automatisch links en rechts eens of je geen voetgangers ziet die dicht bij dat zebrapad zijn en schrik je toch niet van een "roekeloze" voetganger die dat zebrapad gebruikt?
ik heb toch ook al zelf gehad dat iemand gewoon vanuit een bank kwam met een voetpad van een meter en zonder te kijken overstak. Of iemand die mee stapt in de rijrichting en dan ineens zonder te kijken afdraait. Nu ja, ben zelf altijd supervoorzichtig als ik iemand in de buurt van een zebrapad ben, dus heb altijd al wel kunnen remmen, maar er zijn er toch wel bij die denken dat ge gedachten kunt lezen.

OP spreekt ook over 'zwakke weggebruikers' en dat zijn evengoed fietsers. Zo zie ik er ook wel bijna dagelijks die denken dat ze als fietser ook voorrang hebben aan een zebrapad en dus al fietsend ineens oversteken zonder te remmen.

Ik heb het over voetgangers en fietsers die met hun rug naar het verkeer zonder (of met weinig) aangeven oversteken. Ik let op en vertraag/stop steeds, maar ik zie zo situaties makkelijk uit de hand lopen.

ik heb toch ook al zelf gehad dat iemand gewoon vanuit een bank kwam met een voetpad van een meter en zonder te kijken overstak. Of iemand die mee stapt in de rijrichting en dan ineens zonder te kijken afdraait. Nu ja, ben zelf altijd supervoorzichtig als ik iemand in de buurt van een zebrapad ben, dus heb altijd al wel kunnen remmen, maar er zijn er toch wel bij die denken dat ge gedachten kunt lezen.

OP spreekt ook over 'zwakke weggebruikers' en dat zijn evengoed fietsers. Zo zie ik er ook wel bijna dagelijks die denken dat ze als fietser ook voorrang hebben aan een zebrapad en dus al fietsend ineens oversteken zonder te remmen.
Er zijn er altijd die iets onverwacht doen natuurlijk, maar het laten overkomen alsof het constant gebeurt is toch overdreven imo.

Met die fietsers natuurlijk 100% akkoord.

Er zijn er altijd die iets onverwacht doen natuurlijk, maar het laten overkomen alsof het constant gebeurt is toch overdreven imo.

Met die fietsers natuurlijk 100% akkoord.
Denk dat @Saint fratsen zoals dit bedoelt.

BEKIJK - Automobilist kan op het nippertje fietsster ontwijken die zonder kijken drukke N60 in Oudenaarde oversteekt

Terug
Bovenaan