Gisteren een katje "gered", kitten waarvan het oogje er quasi helemaal uit hangde, en dubbel in dikte zat.
Meegenomen langs een weg, en binnengebracht bij een dierenarts.
Hard verdict: 400 euro operatiekost, en het oogje moet geamputeerd worden.
Ze plaatste foto's online, om te helpen doneren. Zelf ook 50 euro gestort.
En dan zie je zo'n kansloze idioot posten in de comments "ik ga ook een random foto van een zuid afrikaanse hond posten om geld te ronselen".
En de ANGRY emoticon aanklikken bij iedereen die comment plaatste dat hij of haar gestort had.
Serieus, welke ziek idioten heb je toch wel niet. Als je de wereld wil verbeteren, begin dan eerst bij je eigen gemeente, ipv "zuid afrika" te willen redden.
2e ergernis: katje komt van die boeren niet ver van mijn werk. Dierenarts zei dat ik met hen moest praten. Dat de "vlaamse gemeenschap" gerust wou vangkooien zetten om die katten te vangen en te steriliseren. Gratis. Maar willen ze niet, ze hebben graag elk jaar veel katten. Maar ze kijken er niet naar.
En ik ben de enige die het hem aantrekt. Vorige maand ook al 2 kittens gered daar. (eentje gestorven na 2 dagen, het andere er met wat moeite doorgesparteld)
En hen aangeven bij dierenwelzijn kan ik onmogelijk, want dan zit ik in een lastig parket, en dan gaan zij dat zeggen aan mijn baas, is er ruzie in de straat tussen hun familie en mijn baas, en dan kunnen die boeren wederom ons aangeven voor iets.... En zo zit ik in een vicieuze cirkel. Zelfs anoniem kan ik het niet doen, ze zullen zowiezo weten dat het van mij komt.