Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bouwverlof is gedaan en alle zotten zijn weer op pad met hun werfcamionette. Voor de BG'ers hier die in de bouw werken, moeten jullie soms een papier ondertekenen dat jullie zo agressief en asociaal mogelijk met die dingen moeten rijden? 20-30 km per uur te snel rijden (zone 30 of autostrade maakt geen verschil), in uw gat komen plakken, het rondpunt opschieten zonder 2 seconden tijd te nemen om even rond te kijken, pinkers zijn net zoals bij BMW een optie die teveel kostte.

Nee meneer, die fiets is niet van hier. Wij doen enkel nog onderhoud en herstelling voor onze eigen klanten.

Fok joe! Slechte commerçant zenne. Geen haar op mijn hoofd die er nu nog aan denkt om mijn volgende fiets bij jou te kopen.

Ik kan er ook niet aan doen dat de onze met pensioen gegaan is.
Sinds wanneer is er ook een klantenstop in de niet-vrije beroepen?

Nee meneer, die fiets is niet van hier. Wij doen enkel nog onderhoud en herstelling voor onze eigen klanten.

Fok joe! Slechte commerçant zenne. Geen haar op mijn hoofd die er nu nog aan denkt om mijn volgende fiets bij jou te kopen.

Eén van de fietsenmakers waar een aantal van mijn collega's hun speedpedelec bij leasen heeft ooit gezegd dat hij zo veel werk heeft met al die leasefietsen dat dat het overgrote deel van zijn inkomsten is. Een collega wou daar ook ooit eens de fietsen van zijn kinderen laten onderhouden en die is toen ook op een muur gelopen.

Tja, er zijn wel meer fietsherstellers die dit zo doen. Ze hebben duidelijk werk genoeg, dan vind ik het ergens ook niet vreemd dat ze er zo een beperking op zetten. Op die manier kunnen ze natuurlijk ook de vaste klanten sneller bedienen... Hersteller hier in de buurt geeft voorrang aan daar gekochte fietsen, de rest moet dan langer wachten. Klote als je er ene nodig hebt, dat wel.

Eén van de fietsenmakers waar een aantal van mijn collega's hun speedpedelec bij leasen heeft ooit gezegd dat hij zo veel werk heeft met al die leasefietsen dat dat het overgrote deel van zijn inkomsten is. Een collega wou daar ook ooit eens de fietsen van zijn kinderen laten onderhouden en die is toen ook op een muur gelopen.
Je moet natuurlijk wel langs de deur naar binnen…

Tja, er zijn wel meer fietsherstellers die dit zo doen. Ze hebben duidelijk werk genoeg, dan vind ik het ergens ook niet vreemd dat ze er zo een beperking op zetten. Op die manier kunnen ze natuurlijk ook de vaste klanten sneller bedienen... Hersteller hier in de buurt geeft voorrang aan daar gekochte fietsen, de rest moet dan langer wachten. Klote als je er ene nodig hebt, dat wel.

Ik ga mij es inschrijven in cursus fietshersteller bij syntra denk ik :lol:

De fietsenmaker waar mijn fiets vandaan komt werkt ook op die manier, vrij logisch ook want ze hebben werk zat. De mijne heeft graag dat je op voorhand belt voor een onderhoud/herstelling zodat hij kan zeggen wanneer je hem kunt binnenbrengen en hij ook dadelijk kan zeggen wanneer je hem terug kunt komen halen. Denk dat sommigen ook vergeten dat die zaken geen onbeperkte ruimte hebben om alle fietsen te stockeren.

Vorige keer bij hen een bordje gezien dat ze een service aanbieden voor 45 euro per jaar waarbij je 24/24 een pechverhelpingsdienst hebt die op locatie komt. Ga nog eens nalezen of dit al niet in mijn pechverhelping van de wagen zit, maar anders denk ik wel dat ik me daarvoor ga inschrijven.

Ik snap het ook wel. Mensen kopen online ne fiets of misschien zelfs in een supermarkt en als er dan iets aan moeten ze wel lokaal naar ne hersteller. Ik kan me dan wel inbeelden dat die dan ook foert zeggen als ze al genoeg werk hebben. Is natuurlijk wel een probleem als het gewoon al een oude fiets is waarvan de verkoper gestopt is of je misschien verhuisd bent naar een andere streek.

Ik snap het ook wel. Mensen kopen online ne fiets of misschien zelfs in een supermarkt en als er dan iets aan moeten ze wel lokaal naar ne hersteller. Ik kan me dan wel inbeelden dat die dan ook foert zeggen als ze al genoeg werk hebben. Is natuurlijk wel een probleem als het gewoon al een oude fiets is waarvan de verkoper gestopt is of je misschien verhuisd bent naar een andere streek.

Toch een gat in de markt dan zoiets. Een onafhankelijk fietsatelier specifiek voor die mensen. 60-70 euro uurtarief, ze hebben toch geen keuze.

Eén van de fietsenmakers waar een aantal van mijn collega's hun speedpedelec bij leasen heeft ooit gezegd dat hij zo veel werk heeft met al die leasefietsen dat dat het overgrote deel van zijn inkomsten is.
En hoogst wss kan zijn rekening voor een onderhoud en/of herstelling van lease-fietsen ook wat "dikker" uitvallen dan bij een fietske van een gewone klant. Bij auto-leases zijn die facturen toch vaak vrij fors, dus vermoed iets gelijkaardig bij lease-fietsen.

En hoogst wss kan zijn rekening voor een onderhoud en/of herstelling van lease-fietsen ook wat "dikker" uitvallen dan bij een fietske van een gewone klant. Bij auto-leases zijn die facturen toch vaak vrij fors, dus vermoed iets gelijkaardig bij lease-fietsen.
Ze zouden dan ook zot moeten zijn om het niet te doen he. Als ge voor hetzelfde werk meer kunt verdienen, dan kiezen de meeste daarvoor natuurlijk. Allez, als ge hier op BG ziet hoeveel mensen geen voldoening uit hun werk halen, maar toch blijven vanwege de pré, dan denk ik dat velen hier net diezelfde keuze zouden maken. Lijkt me ook het logische om te doen. Lease-fietsen worden intensief gebruikt, dus grotere kans dat ge die regelmatig terug ziet keren en ge verdient er nog een extra percent op. Dan moet ge al een speciaal karakter hebben om dat te laten liggen.

Gisteren een katje "gered", kitten waarvan het oogje er quasi helemaal uit hangde, en dubbel in dikte zat.
Meegenomen langs een weg, en binnengebracht bij een dierenarts.

Hard verdict: 400 euro operatiekost, en het oogje moet geamputeerd worden.
Ze plaatste foto's online, om te helpen doneren. Zelf ook 50 euro gestort.
En dan zie je zo'n kansloze idioot posten in de comments "ik ga ook een random foto van een zuid afrikaanse hond posten om geld te ronselen".
En de ANGRY emoticon aanklikken bij iedereen die comment plaatste dat hij of haar gestort had.

Serieus, welke ziek idioten heb je toch wel niet. Als je de wereld wil verbeteren, begin dan eerst bij je eigen gemeente, ipv "zuid afrika" te willen redden.

2e ergernis: katje komt van die boeren niet ver van mijn werk. Dierenarts zei dat ik met hen moest praten. Dat de "vlaamse gemeenschap" gerust wou vangkooien zetten om die katten te vangen en te steriliseren. Gratis. Maar willen ze niet, ze hebben graag elk jaar veel katten. Maar ze kijken er niet naar.
En ik ben de enige die het hem aantrekt. Vorige maand ook al 2 kittens gered daar. (eentje gestorven na 2 dagen, het andere er met wat moeite doorgesparteld)
En hen aangeven bij dierenwelzijn kan ik onmogelijk, want dan zit ik in een lastig parket, en dan gaan zij dat zeggen aan mijn baas, is er ruzie in de straat tussen hun familie en mijn baas, en dan kunnen die boeren wederom ons aangeven voor iets.... En zo zit ik in een vicieuze cirkel. Zelfs anoniem kan ik het niet doen, ze zullen zowiezo weten dat het van mij komt.

Laatst bewerkt:

Is hier al jaaaaaaaaaren zo.
Gelukkig een bijberoeper gevonden die werkt aan schappelijke tarieven en de fietsen zelf komt halen en weer terugbrengen

Terug
Bovenaan