Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mja, iets dat al 3j ergens staat is natuurlijk ook niet meer splinternieuw he. Voor hetzelfde geld lekt die net omdat die zo lang niet gebruikt is, een rubber verduurt/uitgedroogd bvb
Het is niet dat die in een of andere stoffige kelder of vochtige ruimte met schimmel stond of zo, toestel zat nog in de originele verpakking...
Soit ik vind dat in elk geval niet normaal

EDIT: mijn ergernis zijn de bedelaars op de trein tussen brussel zuid en brussel noord. Die de laatste tijd lastig worden als je ze niks geeft.

Ook als zeg je nee dank u ik moet het briefje niet zien dan leggen ze het nog altijd bij u en dan blijven ze naar u staren om te zeggen "gaat ge me iets geven?"
Ik zou een vliegertje maken van zijn briefje en door de coupé laten zweven. 😇

Er staat op de voorkant van de wagon in het groot stiltezone. Je kan er niet langs kijken maar daar word nul de botten rekening mee gehouden.

Iedereen kan een paar oortjes betalen, ik snap niet waarom mensen op een trein iets kijken op speaker.

EDIT: mijn ergernis zijn de bedelaars op de trein tussen brussel zuid en brussel noord. Die de laatste tijd lastig worden als je ze niks geeft.

Ook als zeg je nee dank u ik moet het briefje niet zien dan leggen ze het nog altijd bij u en dan blijven ze naar u staren om te zeggen "gaat ge me iets geven?"
Een paar van deze t-shirten kopen:

En dan uw borstkas optrekken als ene afkomt.

ik vind mijn beter

Mja, iets dat al 3j ergens staat is natuurlijk ook niet meer splinternieuw he. Voor hetzelfde geld lekt die net omdat die zo lang niet gebruikt is, een rubber verduurt/uitgedroogd bvb
Als je kan bewijzen dat het een fabricagefout is dan kan je (in theorie) nog steeds uw geld terugeisen.
Maar die bewijslast is erg moeilijk of soms niet mogelijk. En zelfs al kan je het bewijzen. Ga je echt tot het bot er achter gaan als de fabrikant u negeert en het gaat over 100€ ?

Echter stel nu dat uw oven plots ontploft na 5 jaar en uw keuken brand (deels) af.
Je schakelt de brandverzekering in, die analyseren de oven en ze kunnen bewijzen dat de oorzaak een fabricagefout is.
(En er is ook nooit een terughaal actie ondernomen voor de fabrikant)

1. Jij zal vergoed worden door je brandverzekering
2. Je brandverzekering gaat de schade dan gewoon verhalen bij de fabrikant.

In praktijk is de kans heel erg klein dat de fabrikant nog verantwoordelijk wordt gesteld. Maar het kan wél.

Als je kan bewijzen dat het een fabricagefout is dan kan je (in theorie) nog steeds uw geld terugeisen.
Maar die bewijslast is erg moeilijk of soms niet mogelijk. En zelfs al kan je het bewijzen. Ga je echt tot het bot er achter gaan als de fabrikant u negeert en het gaat over 100€ ?
Dat kan je vragen, maar je hebt geen enkel recht om op terug te vallen. De wettelijke garantietermijn in België is 2 jaar vanaf levering, alles wat daarna gebeurt is puur een gunst en geen recht. In Nederland is dat volledig anders, daar geldt de eerste 12 maanden een vermoeden van ondeugdelijk product, daarna moet je dat als consument bewijzen (zonder enige garantietermijn).

Het is eeuwen geleden dat ik de trein heb genomen dus ik heb geen idee hoe die stiltezones eruit zien, maar kan het ook niet zijn dat die mensen niet weten dat ze in een stiltezone zitten? Staat dat voldoende aangeduid?
Boven iedere zitplaats (per vier) hangt er een bordje, en het staat ook in gigantische letters op de buitenkant van de wagon.

Ik vroeg het ook vriendelijk omdat ik er nog vanuitging dat hij het niet gezien had, en ik maakte hem er ook attent op. Maar toch maar direct agressief reageren, dacht hij. Zelfs als het geen stiltezone is, is het typisch asociaal gedrag om zonder koptelefoon naar onnozele filmpjes te beginnen kijken. Ik hoorde dat de andere "overtreders" ook werden aangesproken achter mij, maar ook dat leek niet veel uit te halen. Ze praatten wat stiller, maar deden olijk verder. Dan maar zelf mijn koptelefoon terug gebruikt.

On another note, ik ben ooit ongelofelijk hard opgelicht geweest door idioten van Vanden Borre, en ik zet daar van mijn leven geen voet meer binnen. In een ultieme poging zelfs een free trial aangegaan bij Test-Aankoop die me meteen gelijk gaven en hen aanschreven, maar ook die brieven negeerden ze. En ze kwamen er mee weg ook. Ben er toch al in geslaagd om twee koppels te overtuigen ergens anders hun keuken te kopen. Het maakt uiteraard weinig uit, maar iedere euro die ze mislopen, is voor mij een overwinning. Van verkoper tot hoofd van de klantendienst, op ieder niveau was het pure incompetentie, leugens en andere bullshit.

Laatst bewerkt:
Voor het eerst plaatsgenomen in een stiltezone op de trein. Meteen komt er een imbeciel naast mij zitten die naar een Turkse sitcom begint te kijken op zijn smartphone, uiteraard zonder koptelefoon, met vervelende en kinderachtige sound effects erbovenop. Terwijl hij zat te giechelen als een kind. Nadat ik hem vriendelijk gevraagd had om het stil te zetten of naar een andere wagon te gaan en meteen fysiek bedreigd werd, moest hij toevallig afstappen aan het volgende station.

Daar kwam er iemand opgestapt die meteen luidop begint te bellen. Wanneer hij inhaakt, begint iemand anders luidop te bellen. De volgende halte stappen er twee mensen op die luider praten dan in een normale wagon.

Laatste keer dat ik in een stiltezone ga zitten. Het enige verschil met daar te zitten, is dat het asociaal gedrag van bepaalde individuën nog meer opvalt dan gewoonlijk.
Lang leve:

1000046016.jpg

We zitten hier met 3 in de hele wagon. 1 aan elk uiteinde en ik in het midden. Buiten het geluid van de trein zelf is het hier muisstil.

Uw GSM nemen en doen alsof ge belt. Luid genoeg "Hallo, Securail?" zeggen en ze zijn snel weg..

Nog beter is effectief Securail bellen uiteraard.

Xtra is de enige die ik OK vind, omdat die kaart zo noemt. Allez, Recycle ook want die is niet van Ivago, wij gebruiken die buiten Gent ook. De rest, en vooral die met 'My' voor haat ik ook. 'Mybpost'? Fuck off.
Mijn Tripadvisor heet ook 'Van Tripadvisor'. Waarom?

Of de app van NMBS die SNCB noemt..

Promo blikjes cola (3 + 1 gratis) online besteld.
Vandaag na goedkeuring bestelling: Sorry uw order is niet doorgekomen.
Artikel was echter in voorraad maar ik kreeg de promo niet meer aan de kassa.
Melding: Ja sorry de promo is verlopen. Dus ik heb mijn kar terug leeggemaakt. Als het zo zit koop ik niks.

Ik kom thuis. Zie ik online dat de promo nog geldig was tem vandaag. De winkel is echter ondertussen nét dicht. :unsure:

Ach ja over een maandje staat het wel weer aan die lagere prijs. Maar dit ergert mij wel een beetje.

Laatst bewerkt:
Amerikaanse vrouwen die zo met een heel uitgesproken vocal fry praten. Waarom doen die dat en waarom kan ik er niet tegen? Ik kan mij niet inbeelden/herinneren dat mensen in andere talen dat ook doen.

Bouwverlof is gedaan en alle zotten zijn weer op pad met hun werfcamionette. Voor de BG'ers hier die in de bouw werken, moeten jullie soms een papier ondertekenen dat jullie zo agressief en asociaal mogelijk met die dingen moeten rijden? 20-30 km per uur te snel rijden (zone 30 of autostrade maakt geen verschil), in uw gat komen plakken, het rondpunt opschieten zonder 2 seconden tijd te nemen om even rond te kijken, pinkers zijn net zoals bij BMW een optie die teveel kostte.

Bouwverlof is gedaan en alle zotten zijn weer op pad met hun werfcamionette. Voor de BG'ers hier die in de bouw werken, moeten jullie soms een papier ondertekenen dat jullie zo agressief en asociaal mogelijk met die dingen moeten rijden? 20-30 km per uur te snel rijden (zone 30 of autostrade maakt geen verschil), in uw gat komen plakken, het rondpunt opschieten zonder 2 seconden tijd te nemen om even rond te kijken, pinkers zijn net zoals bij BMW een optie die teveel kostte.
Dat krijg je met mensen die enorm veel rijden. Die krijgen een misplaatst gevoel van zelfvertrouwen en rijden dan lijk gekken.
'maar ik kan goe rijden hé!'
Sure, tot ge eens tegen iemand plakt. 1ne keer is genoeg..

Also, pinkervloeistof is duur

Terug
Bovenaan