Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Die prijzen van drank op die parkies is ook zo. Ok het is gratis ingang, maar bijna 4€ voor een 20cl flesje cola is toch ook iets teveel van het goeie.
Bij ons heeft 50% op de parkies zijn eigen drank en zelfs eten mee. Dat wordt ook getolereerd door de organisatie.

Naar een lokaal “festival” geweest, maar echt wtf.

20€ voor een ticket van 1 dag, aan de kassa: 21.4€. Want “transitiekost”. Dan krijg je een kaart die je moet opwaarderen, moet je eerst 1,5€ “activatiekosten” betalen.

En dan was het 3,2€ voor een pint, of zelfs een cola. Voor iets dat 2 jaar geleden een gratis buurtfestival was. Gestoord.

Ik ga volgende week naar pkp.
Ik moffel kleine plastic drankflesjes in mn steptaske en smokkel die dan per 2 ofzo naar binnen se iedere keer.
Koop ik daar wel ne overpriced cola voor mijne wodka in te gieten.

Mensen die oversteken in een wachtrij, dat moet echt mijn biggest pet peeve zijn. Zo onbeschoft, ik kan er echt niet tegen.
Haha, hier gisteren ook zo’n volk.

Plaatselijke KLJ doet een BBQ, we gaan aanschuiven achter eten.
Wij komen vanachter aan de wachtrij, zijn er daar een stuk of 5 die een man of 2 voor ons aansluiten.
Hun uitleg: ja, wij kennen die mensen.

Ik ken men tante ook die voor die mensen stond, daarom steek ik toch geen 10 man voorbij…

Eigenlijk vind ik dat ergens wel amusant om van een afstandje te bekijken.

BBQ is a volonté en er is meer dan genoeg, toch zijn er daar die precies veranderen in een holbewoner om toch maar enkele minuten eerder eten te hebben :laugh:

Haha, hier gisteren ook zo’n volk.

Plaatselijke KLJ doet een BBQ, we gaan aanschuiven achter eten.
Wij komen vanachter aan de wachtrij, zijn er daar een stuk of 5 die een man of 2 voor ons aansluiten.
Hun uitleg: ja, wij kennen die mensen.

Ik ken men tante ook die voor die mensen stond, daarom steek ik toch geen 10 man voorbij…

Eigenlijk vind ik dat ergens wel amusant om van een afstandje te bekijken.

BBQ is a volonté en er is meer dan genoeg, toch zijn er daar die precies veranderen in een holbewoner om toch maar enkele minuten eerder eten te hebben :laugh:
Vooral dat laatste he, wat gaat die minuut nu uitmaken. Ik stond eens de wachten met mijn fiets aan een slagboom en toen kwamen twee mensen gewoon los voor mij staan, vlak bij die slagboom, kon ik ook echt niet tegen. (Ben er dan wel direct voorbij getsjeesd met m'n koersfietsje hehe)

Ik haat vooral de mensen die zo heel subtiel naast u beginnen staan en dan een stapje eerder zetten en dan zo sneaky u proberen voorbij schuiven, waarom! IK WAS DAAR EERST!

Ik stond deze morgen in de (zeer lange) rij voor security in de luchthaven van Charleroi, ik kon dan precies nog meer begrip opbrengen voor mensen die gewoon kei luid "excuse me" roepen en met hun ellebogen vooruit zichzelf een weg banen door de massa. Ik denk dan ook wel van vertrek op tijd maar langs de andere kant, die ene persoon of paar personen gaan het verschil niet maken voor mij en voor hen is dat misschien een verschil van vlucht en geen vlucht.

Iemand een aanrader voor een beetje goede straffe mosterd. Had er gekocht van Bister 'op grootmoeders wijze'. Kdacht dat zal wel goeie zijn, want op grootmoeders wijze en ge ziet de bollekes, maar grootmoeder was precies maar een watje. Dat is de flauwste mosterd die ik al gegeten heb. Die van Amora is zelfs straffer.

Iemand een aanrader voor een beetje goede straffe mosterd. Had er gekocht van Bister 'op grootmoeders wijze'. Kdacht dat zal wel goeie zijn, want op grootmoeders wijze en ge ziet de bollekes, maar grootmoeder was precies maar een watje. Dat is de flauwste mosterd die ik al gegeten heb. Die van Amora is zelfs straffer.
Ik zit niet zo ver van Tienen en daar hebben ze "de Ster". Die vind ik best wel pittig.

Wostyn vind ik altijd wel pittig.

Die prijzen van drank op die parkies is ook zo. Ok het is gratis ingang, maar bijna 4€ voor een 20cl flesje cola is toch ook iets teveel van het goeie.
1. wtf zijn parkies?
2. die dingen zijn natuurlijk niet gratis om te organiseren. dus er moet ergens een bron van inkomen gegenereerd worden.

als ik vergelijk met de Gentse feesten: ik betaal liever 30€ per dag aan pintjes en eten, dan dat ik elke dag 5€ per plein zou moeten betalen en dan maar 2,5€ per pintje.

Mensen die oversteken in een wachtrij, dat moet echt mijn biggest pet peeve zijn. Zo onbeschoft, ik kan er echt niet tegen.
Ik vind even het artikel niet meer terug (iemand?) maar deze week was er hiermee toch een zwaargewonde?

Persoon A stak grof voorbij in één of andere rij waar mensen stonden aan te schuiven.
Persoon B sprak hem hierover aan. Wat later moesten ze persoon B zwaargewond afvoeren. :frown:

Je zou voor minder schrik krijgen om nog iets hierover te zeggen tegen zo iemand.

Ik vind even het artikel niet meer terug (iemand?) maar deze week was er hiermee toch een zwaargewonde?

Persoon A stak grof voorbij in één of andere rij waar mensen stonden aan te schuiven.
Persoon B sprak hem hierover aan. Wat later moesten ze persoon B zwaargewond afvoeren. :frown:

Je zou voor minder schrik krijgen om nog iets hierover te zeggen tegen zo iemand.

Was het in Nederland, want ik vind dit terug?

Vooral dat laatste he, wat gaat die minuut nu uitmaken. Ik stond eens de wachten met mijn fiets aan een slagboom en toen kwamen twee mensen gewoon los voor mij staan, vlak bij die slagboom, kon ik ook echt niet tegen. (Ben er dan wel direct voorbij getsjeesd met m'n koersfietsje hehe)

Ik haat vooral de mensen die zo heel subtiel naast u beginnen staan en dan een stapje eerder zetten en dan zo sneaky u proberen voorbij schuiven, waarom! IK WAS DAAR EERST!

Ik stond deze morgen in de (zeer lange) rij voor security in de luchthaven van Charleroi, ik kon dan precies nog meer begrip opbrengen voor mensen die gewoon kei luid "excuse me" roepen en met hun ellebogen vooruit zichzelf een weg banen door de massa. Ik denk dan ook wel van vertrek op tijd maar langs de andere kant, die ene persoon of paar personen gaan het verschil niet maken voor mij en voor hen is dat misschien een verschil van vlucht en geen vlucht.
Of van dat volk dat aan 1km/u "wandelt" en bij het rode licht per sé voor u moet komen staan om dan alsnog als laatste de overkant van de straat te bereiken.

Ik stoor mij toch meer en meer (zie overlast honden thread en P&A) hoe een frank bakkes de meeste hier willen hebben. Zo praat toch niemand irl?
Enkel een Trump of Beffer zie ik nog effectief praten op een forum zoals ze zijn in het echt.
Eigenlijk triest dat je hier dan stoer moet/kan doen.

Zeflde met mensen in een auto. Je bent beschermt in uw stalen koekendoos en ineens kunnen alle gebaren van de wereld er vanaf. Tot ge uitstapt en dan klappen de spiegels in en stuiven ze asap weg.

/rant

Eergisteren op het vliegtuig. We zijn geland en staan stil. Vanachter direct 2 man achteraan hun handbagage pakken en door de gang naar voor lopen (en ondertussen uiteraard tegen alles en iedereen stoten mrt hun koffers). Doordat andere mensen ook (rustig) hun handbagage begonnen te nemen stonden ze vast ongeveer in het midden van het vliegtuig. Blijkbaar stonden we niet aan een pier waardoor we ook achteraan konden uitstappen. :rofl: Was mijn glimlach van de week.

Nadien stonden die 2 mannen dan ook nog te wachten aan de band op bagage. Waarom wilt ge dan zo voorsteken?

dat zijn dan de mensen die na 5 minuten bij ons komen vragen "zijn ze weer aan't staken, misschien?"

of in 1 geval in volle paniekaanval bij ons staan, want de kindjes zitten nog aan de gate, en ze kan niet meer terug. maar ja, er was die persoon verteld dat ze zo snel mogelijk haar bagage moest gaan halen, dus ze had haar kindjes daar laten wachten

Ik stoor mij toch meer en meer (zie overlast honden thread en P&A) hoe een frank bakkes de meeste hier willen hebben. Zo praat toch niemand irl?
Enkel een Trump of Beffer zie ik nog effectief praten op een forum zoals ze zijn in het echt.
Eigenlijk triest dat je hier dan stoer moet/kan doen.

Zeflde met mensen in een auto. Je bent beschermt in uw stalen koekendoos en ineens kunnen alle gebaren van de wereld er vanaf. Tot ge uitstapt en dan klappen de spiegels in en stuiven ze asap weg.

/rant

Gij woont toch in Gent?

Dan kan ik niets anders aanbevelen dan Gentse mosterd Tierenteyn.

https://www.tierenteyn-verlent.be/mosterd/

IMG_4409.jpeg

Terug
Bovenaan