Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Damn, 2 kg rauwe kipfilet... En dat elke week, straffe vent!
Kip koken is een teken van zwakte! En zoals @Tomski weet:

IMG-0564.jpg

Unpopular opinion mss maar qua parkingplaatsen: zijn bestuurders van elektrische wagens de nieuwe gehandicapten?
Om welke reden die bedenking? De manier van parkeren, hun manier van wandelen of de locatie van de parkeerplaatsen? In het laatste geval is het praktisch gezien interessanter om laadpalen dicht bij de gebouwen te hebben ipv aan de overkant van de parking.

Om welke reden die bedenking? De manier van parkeren, hun manier van wandelen of de locatie van de parkeerplaatsen? In het laatste geval is het praktisch gezien interessanter om laadpalen dicht bij de gebouwen te hebben ipv aan de overkant van de parking.
Ik denk vooral de plaatsing. Ik weet wel dat het praktisch is om de laadpalen dicht bij de gebouwen te zetten, maar persoonlijk zou ik ze liever achteraan op de parking hebben. Even wandelen is geen probleem en minder kans dat er iemand die niet laad zich er parkeert.

Ik denk vooral de plaatsing. Ik weet wel dat het praktisch is om de laadpalen dicht bij de gebouwen te zetten, maar persoonlijk zou ik ze liever achteraan op de parking hebben. Even wandelen is geen probleem en minder kans dat er iemand die niet laad zich er parkeert.
Het moet natuurlijk ook nog lukken om ze achteraan of opzij te hebben. De Jumbo in Veurne (voorbeeld omdat ik dat ken) heeft dat imo perfect opgelost: voor de inkom de parkeerplekken voor gehandicapten en langs de zijkant de plekken voor de elektrische auto's. Al de rest zijn dan gewone parkeerplekken, waarvan er een groot deel dichter bij die inkom liggen dan de plekken met een laadpaal.
Maar die zitten net op de hoek van dat winkelcomplex, als je links en rechts van je bebouwing hebt, lukt dat niet.

Sorry, het gaat inderdaad vooral om de plaatsing ervan. Laatste ons zeggen dat bij 8/10 ze qua plaatsing kunnen wedijveren met de blauwe plaatsjes. En cava nog als dat er een paar zijn. Maar er komen er steeds meer (logisch) maar dat maakt het soms wel irritant om daar dan een hoop open plaatsen te zien die niet in gebruik zijn. Hence mijn analogie naar de blauwe plaatsen.

Het blijft apart al die laadpalen, alsof je overal in het straatbeeld aparte benzine pompen zou zien staan. Het decentrale karakter van elektrisch energie anno 2025 zal ik nooit begrijpen, hetzelfde voor windmolen en zonnepanelen.

Het blijft apart al die laadpalen, alsof je overal in het straatbeeld aparte benzine pompen zou zien staan. Het decentrale karakter van elektrisch energie anno 2025 zal ik nooit begrijpen, hetzelfde voor windmolen en zonnepanelen.
Goh, los van laadpalen is decentrale opwekking is niet onlogisch bij decentraal gebruik.

Een slaapwandelende buur in het appartementsgebouw die om 3u 's nachts 2x aanbelt. Door het oogje zag ik hem rondlopen gelijk een zombie! 😡 Dat doet toch vies hoor. 😤 Gelukkig slaapt die mens niet naakt 😂

Soit, ik geradbraakt en hij herinnert zich waarschijnlijk niets.

Ik heb precies het gevoel dat alle algoritmes precies erger er erger worden in mij enkel nog een paar dingen tonen die zij denken dat ik wil zien.
Of dat nu reclame is of iets op youtube, insta, netfilx, ... Ik voel me steeds meer van men vrijheid beroofd om gewoon op iets te botsen of een breed gamma aan aanbod te krijgen. Bijna versmachtend soms.

Ik heb precies het gevoel dat alle algoritmes precies erger er erger worden in mij enkel nog een paar dingen tonen die zij denken dat ik wil zien.
Of dat nu reclame is of iets op youtube, insta, netfilx, ... Ik voel me steeds meer van men vrijheid beroofd om gewoon op iets te botsen of een breed gamma aan aanbod te krijgen. Bijna versmachtend soms.
Zitten er borstvoedingfilmpjes tussen?

Voor wie dacht dat Q Music niet nóg onuitstaanbaarder kon worden.
Geweldig. Q stond hier onlangs nog eens op toen we in huis aan het werken waren. Ik werd er lastig van.

WhatsApp dat opeens een nutteloze knop heeft voor meta AI. Het voegt niets toe en staat gigantisch in de weg. Je kan het ook niet uitschakelen.

Ik ben die hele AI hype kotsbeu. Het voegt in 99,99% van de gevallen niets toe aan een product en toch wordt het door onze strot geramd.

Als ik ook ooit aan het daten sla dan ga ik zeker eens door de IG reels gaan.
A: ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
B: Geen nood aan aandachtszoekende partners.
C: Heeft ze reeds kinderen.
Is dat niet per definitie zo wanneer ze social media hebben? :unsure:

Mijn ergernis:

Dat dit huidge tijdperk het tijdperk van (onder andere) "de mening" is. Wat er ook gebeurt: iedereen heeft overal wel een mening over. Vaak niet gehinderd door enige kennis. Dat hoeft uiteraard niet, maar als je dan ziet hoe in het topic over Gaza al die IT'ers en consultants die hier werken plots blijkbaar experts zijn over dat ongelofelijk ingewikkelde conflict met een enorm lange historie, dan moet ik me toch eens door de haren krabben.

En ja, ik weet dat we hier op een discussieforum zitten en ik wil niet beweren dat je een PhD moet hebben in een onderwerp vooraleer je mag commenten, maar de stelligheid waarmee ik hier soms zaken lees (niet enkel over Gaza, maar over tal van andere onderwerpen), ik vind dat soms echt ergerlijk. Zeker als die mensen dan op geen enkele mogelijke manier van hun originele standpunt af te brengen zijn, hoeveel contra-argumenten er dan ook komen.

Lichtere versie: vorige maand op Rock Werchter tijdens Pommelien Thijs (niet mijn muziek, maar de mensen in mijn groep wel, dus we stonden vrij vooraan) stond daar zo'n groepje oudere mannen zich constant vrolijk te maken en tussen de nummers door ostentatief 'amai dat is slecht seg' te verkondigen. Ga dan naar achter staan of naar een ander podium, man. Of hou je bek. Dat soort contraire figuren die hun mening en smaak als HET van HET beschouwen: ik gruwel daarvan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan