Je ergernissen van vandaag - Deel 2

giphy.gif
Extra knuffeltjes voor u inkomend. Tot het concert voorbij is.

Laatst bewerkt:
Aanslagbiljet onroerende voorheffing. Ligt het aan mij of komen die bandieten elk jaar vroeger achter mijn geld graaien?
Is geen staat op te plakken. Hier hebben we het al in augustus, meestal in september, maar ook in november en de laatste twee jaren zelfs pas in december gehad. Als je de dienst mag geloven beginnen ze in april te versturen en proberen ze minstens 6 maanden tussen 2 opeenvolgende jaren te houden. maar bij hoge uitzondering kan het ook december zijn voor 24 en april voor 25 en dan kan je makkelijk een afbetalingsplan aanvragen.

Bpost met zijn achterlijke 'hoe hebben we het gedaan' mails elke keer ge een pakje ontvangt. Ik ben zelf mijn pakje uit de automaat gaan halen. Ik heb dat goed gedaan, ja, dank u. Ge weet toch hoe goed ge het hebt gedaan? Jullie hebben normaal een tracking, dus ge weet of ge het next day hebt afgeleverd en of ik in staat ben geweest om het op te halen. En als ge geen klacht krijgt, dan heb je het goed gedaan. Proficiat, jullie hebben gedaan waar jullie al tientallen jaren mee bezig zijn.

Of eigenlijk is hun vraag "Recent heb je een pakje ontvangen . Kan je ons laten weten, op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk het is dat je onze dienstverlening aanbeveelt aan je vrienden en familie? "
Allez, welke mens heeft dat nu als gesprek. Wie voelt zich geroepen om Bpost te gaan aanbevelen aan anderen. Ik zou het nog niet in een gesprek met mijn partner vernoemen. "Hey, ik zie dat je een pakje hebt. Heb je er al eens aan gedacht om het met Bpost te verzenden. Ik raad hen van harte aan" Waarheidsgetrouw zou ik dan ook met 0 sterren moeten antwoorden, want ik ga dat nooit aan iemand voorstellen. Ik verwacht van mijn medemens dat ze zelf wel weten welke pakjesdiensten er zijn in Belgie en dat ze allemaal hit or miss zijn.

Laatst bewerkt:
Wanneer gaan de mods ook eens tevredenheidsenquetes doen? Hoe tevreden was je met je laatste strafpuntjes op een schaal van 1 tot 10? Zou je die ban aanraden aan je vrienden of familie?

Wanneer gaan de mods ook eens tevredenheidsenquetes doen? Hoe tevreden was je met je laatste strafpuntjes op een schaal van 1 tot 10? Zou je die ban aanraden aan je vrienden of familie?
iemand snapt het pincipe van strafpunten en een ban niet.

De vraag is, wie wil je aanraden voor een ban.

Of eigenlijk is hun vraag "Recent heb je een pakje ontvangen . Kan je ons laten weten, op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk het is dat je onze dienstverlening aanbeveelt aan je vrienden en familie? "
Allez, welke mens heeft dat nu als gesprek.
Ah, dat is NPS hé: "Net promotor score". Een wereldwijd min of meer gestandaardiseerde manier waarop bedrijven klantentevredenheid meten. Scores van 9 en 10 zijn de goede scores ("raving fans"), dat zijn de mensen die je bedrijf gaan promoten. In EU, waar mensen typisch wat lagere scores geven dan bv US of Latijns America, wordt de 8 daar ook bijgerekend.
De 7 en 8 zijn neutrale mensen (6 en 7 in EU).
Minder dan 7 (of 6 in eu) zijn "criticasters"
Voor de NPS score, telt alleen de eerste en laatste categorie.
NPS = % promoters - % critici
Het speelt voor NPS dus geen enkele rol of iemand een 5 geeft, of 1. Maar goed, dit is maar een methodiek. Belangrijk is dat de trend over de tijd belangrijker is dan de absolute waarde.

Daarnet een pickpocket betrapt, en wat verschoten van mijn reactie.

Ik kwam van de trein, liep de (drukke) trap af en naast mij loopt een louche figuur met veel gewaggel tussen de mensen de trap af. Ik zie hem duidelijk in de handtas van de 2 vrouwen voor mij grijpen en voordat ik het goed en wel besef heb ik ´m vast aan zijn kraag en roep ´Eeh mottigen hond, geeft dat terug!' en zeg tegen de 2 vrouwen dat ze moeten controleren of ze hun spullen nog hebben.

De ene vrouw controleert en zegt dat ze alles nog heeft, de andere vrouw bekijkt mij is vies en loopt voort. Aangezien ik niks kon doen liet ik ´m dan maar lopen.

Honderd meter verder zie ik hem plots een hoekje in lopen, om daar vlug een simkaart uit een gsm te prutsen en is te grijnzen naar mij. Had ongelofelijk veel zin om recht op zijn lelijk b*kkes te gaan slagen maar bedacht me toen dat ik al blij mocht zijn dat ik paar ogenblikken ervoor geen mes ik mijn pens heb gekregen.

Was aan het station van Leuven, en ik loop uit het station waarop ik een combi zie rijden en deze even doe stoppen, en plots zag ik de loser van de week naar de andere kant van het station lopen waarna de combi met loeiende sirene vertrok. Aangezien de combi helemaal moet rondrijden om aan de andere kant te geraken vrees ik dat ze die mannen niet gaan hebben gepakt.

Wat-een-loser.

Als die gsm van die vies-kijkende madam is zou ik zeggen: karma. Haar eigen schuld, ze had maar moeten checken, dan was het wel anders gedraaid.

En voor de rest, idd chance dat em u niet neer stak. Blijkbaar kende de politie em al?

Goed dat je hebt ingegrepen.

Het YouTube-kanaal Boevenspotter laat mooi zien hoe dat soort figuren te werk gaat.

De kans is meestal wel klein dat ze je gaan neersteken. Meestal zijn dieven van die zieligaards die direct gaan lopen.
Er is dan ook wel nog een serieus verschil, zowel psychologisch als qua strafmaat, tussen geweld en mogelijk moord en "maar" iets stelen.

In landen waar meer mensen niets te verliezen hebben ligt dat volgens mij wel anders.

De kans is meestal wel klein dat ze je gaan neersteken. Meestal zijn dieven van die zieligaards die direct gaan lopen.
Nja, je weet het nooit natuurlijk. Ik ben nu geen bodybuilder maar wel stevig gebouwd, en de dief in kwestie was bijna een wandelend geraamte. Dus van hem had ik niet direct schrik.

Het was pas achteraf dat ik nog 2 kompanen zag, dus eigenlijk waren ze (minstens) met 3.

Kwam deze foto tegen van Stephanie van Monaco en ze lijkt zo hard op een mannelijke acteur, alleen krijg ik zijn gezicht niet compleet in mijn hoofd en bijgevolg de naam niet. Iemand een idee wie ik bedoel?

Kwam deze foto tegen van Stephanie van Monaco en ze lijkt zo hard op een mannelijke acteur, alleen krijg ik zijn gezicht niet compleet in mijn hoofd en bijgevolg de naam niet. Iemand een idee wie ik bedoel?
Willem Dafoe?

Terug
Bovenaan