Voor mij illusteert dit evengoed een kwalijke trend: er is overal propaganda dus alles zal wel gelogen zijn. Zo een soort nivellering van geloofwaardigheid omdat er in de hoek een propagandablaadje ligt.Ik pik in op de term geschiedenisvervalsing. Geschiedenis wordt doorgegeven door de overwinnaar, degene die aan het langste eind trekt. Iets wat al altijd is geweest, idem met hoe wij nieuws krijgen aangeboden of bekeken vanuit een bepaalde tijdsgeest.
Een kritische blik zal altijd nodig is en door A.I. wordt die kritische blik nog belangrijker/ of A.I is een tool voor propaganda.
Anderzijds ben ik opgegroeid met het idee als het in een boek is opschreven en uitgebracht het wel waar zou zijn, dat beeld is bij mij ook al helemaal veranderd. Of bevindingen van wetenschappelijk onderzoek zal wel juist zijn, wat ook niet altijd juist blijkt te zijn door enerzijds publicatiedrang, of wie het onderzoek betaalt enz...
Eigenlijk wil ik zeggen dat het niet iets nieuws is wat we zien, alleen nu op een groter platform.
Ik vind dat je dat overal ziet, en het is ook gelinkt aan "Rudy van achter de hoek" die meteen een wetenschappelijke studie aanvalt die hij amper heeft gelezen, en zeker niet begrijpt, want er staat ergens een sleutelwoord in dat veel emoties oproept.