Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik pik in op de term geschiedenisvervalsing. Geschiedenis wordt doorgegeven door de overwinnaar, degene die aan het langste eind trekt. Iets wat al altijd is geweest, idem met hoe wij nieuws krijgen aangeboden of bekeken vanuit een bepaalde tijdsgeest.

Een kritische blik zal altijd nodig is en door A.I. wordt die kritische blik nog belangrijker/ of A.I is een tool voor propaganda.

Anderzijds ben ik opgegroeid met het idee als het in een boek is opschreven en uitgebracht het wel waar zou zijn, dat beeld is bij mij ook al helemaal veranderd. Of bevindingen van wetenschappelijk onderzoek zal wel juist zijn, wat ook niet altijd juist blijkt te zijn door enerzijds publicatiedrang, of wie het onderzoek betaalt enz...

Eigenlijk wil ik zeggen dat het niet iets nieuws is wat we zien, alleen nu op een groter platform.
Voor mij illusteert dit evengoed een kwalijke trend: er is overal propaganda dus alles zal wel gelogen zijn. Zo een soort nivellering van geloofwaardigheid omdat er in de hoek een propagandablaadje ligt.

Ik vind dat je dat overal ziet, en het is ook gelinkt aan "Rudy van achter de hoek" die meteen een wetenschappelijke studie aanvalt die hij amper heeft gelezen, en zeker niet begrijpt, want er staat ergens een sleutelwoord in dat veel emoties oproept.

Voor mij illusteert dit evengoed een kwalijke trend: er is overal propaganda dus alles zal wel gelogen zijn. Zo een soort nivellering van geloofwaardigheid omdat er in de hoek een propagandablaadje ligt.

Ik vind dat je dat overal ziet, en het is ook gelinkt aan "Rudy van achter de hoek" die meteen een wetenschappelijke studie aanvalt die hij amper heeft gelezen, en zeker niet begrijpt, want er staat ergens een sleutelwoord in dat veel emoties oproept.
En we moeten allemaal leren beseffen dat wij zelf soms die 'Rudy van achter de hoek' zijn.

Internationaal wil ik dat wel geloven, maar lokaal zijn Rudi, Fabienne en Fons op de commentarenpagina van HLN.be echt wel met elkaar in de clinch aan het gaan of maken ze gebruik van hun vrijheid van meningsuiting om te laten zien hoezeer ze gedijen in oceanen aan vitriool.
Vreemdsoortig genoeg op dit forum genoeg mensen die in de clinch gaan over gelijkaardige poelen van vitriool.
En ik hoor er zelf ook bij, alhoewel ik dat steeds probeer te vermijden.

Ook niet enkel den Rudy, maar jammer genoeg ook politici die onderzoek naast hun neerleggen omdat het niet past in hun ideologische kraam.

Anderzijds leer via studies/werk/ levenservaring vanuit een bepaalde bril naar een situatie kijken. Echter wilt het niet zeggen dat die bril evengoed kan gebruikt worden in een andere situatie. Oftewel het is niet omdat je een expertise hebt in 1 ding je die expertise zomaar kunt gebruiken in een andere situatie.

elvendertig artikels over F1 op sporza/hln? ik zou het wel eens willen zien.

dju, ik zie net dat St Vincent komt. en ik kan geen congé pakken op't werk :(

Kzou zegge , ga is kijken

"Ik surf naar een absolute dreksite en ik kom alleen maar drek tegen. Hoe komt dit?"

Mensen gaan het nooit leren.
True, stomme gewoonte om die hln app ge openen...
Elke morgend "daar zal wel de belangrijkste dingen die ik deze ochtend moet weten gebundeld staan"
Ik zou is iets anders moeten zoeken

Net gedaan met voetbaltoernooi hier. Halve velden op kunstgras (in BXL). Denk in totaal 8 trappen tegen enkels of knieën gekregen, ellebogen in m'n rug. Dan is er ook nog een heethoofd in ons team die de anderen dan terugpakt en olie op het vuur gooit. Heb besloten er gewoon voorgoed mee te stoppen. Heb andere sporten genoeg maar is gewoon geen doen meer. En dat voor een fairplay toernooi waar niets vanaf hangt.

Laatst bewerkt:
't Gaat er niet op beteren vrees ik.

Ik kom het nu al geregeld tegen dat ik meteen opmerk dat het om AI beelden gaat, terwijl anderen het niet zien. 't Is een kwestie van tijd vooraleer ook wij eraan zullen moeten geloven zeker? Die evolutie in de laatste 2 jaar is enorm.
Ik zit in een groep voor mensen die houtbewerking doen en daar worden die klassieke afbeeldingen soms gepost waarin iemand naast bv een konijn staat die uit een boomstam gehouwen is. Overduidelijk AI, en toch trappen er mensen in.

godver… mijn outlook voor ios ligt uit. Nog iemand problemen hiermee?
En heeft iemand een telefoonnummer van Microsoft waar ik ook eens een echte persoon aan de lijn krijg?

Gisteren verhuist, verhuis zelf liep redelijk vlot. Maar voor het verhuis begon had ik de badkamer gesloten zodat de verhuismannen daar niks uit meenemen, ik wou dat zelf doen. Echter had m'n kameraad, die kwam helpen, die sleutel in 1 van de verhuisdozen gelegd. En nu kan ik nergens dat sleuteltje vinden... met als gevolg dat het gerief van de badkamer daar nog steeds ligt tot ik dat sleuteltje vind. Heb gisteravond nog snel naar Delhaize moeten gaan voor tandenborstel te kopen.

Ik hoop dat ik dat sleuteltje vind gvd. :(

Alle hop, gisterenavond een windows update die gedaan geweest is, vandaag wil mijn lte adapter dus niet meer werken, geen enkele mogelijkheid om mobile dataverkeer in te schakelen op de pc en iedere keer bij een reboot krijg ik de melding broadband device updating met daarna firmware update failed. Al de drivers terug geinstalleerd, reset gedaan maar niks lijk te werken.

Gisteren krijg ik van mijn vrouw een foto door (ik zit in het buitenland) van de erker aan onze voorgevel. Onderaan een insect bestaande uit twee pixels dat daar een nest lijkt te bouwen.

Aangezien ik niet meteen terug ben en het naast onze voordeur is zeg ik dat ze best een verdelger belt. Die is gisterenavond geweest en het ging om Aziatische hoornaars.

Vandaag krijg ik een video door over hoe 30 cm verder er nu opnieuw een nest wordt gebouwd.

Het is het seizoen zeker.

Jamiroquai speelt in November in Brussel en op een of andere manier is die informatie nooit tot bij mij geraakt en dat is natuurlijk dik uitverkocht en nergens een ticketje te bespeuren (dat geen 200+ euro kost) 🥲

Zo, uw partner kan nu aantonen dat hij echt van u houdt.
giphy.gif

Instagram story van collega

"8 uur hard gewerkt! Voor een appel en ei eig, alles wordt duurder maar hoger loon kan niet!!?"

Toch frapant hoeveel mensen hun werk zien als iets slecht, bijna de antagonist in hun leven.

Heb hem maar gemute.

Lokale verdoving bij een tandarts is FU-CKING AFZIEN. Moest bijna wenen als 38 jarige man. Was het niet blijkbaar niet genoeg verdoofd toen die begon te boren.

..... Net geen tranen gelaten. Volgende week terug :cry2::cry2:

Note to self. Altijd extra uitleg vragen als uw tandarts franstalig is.

Ik dacht dat ze vandaag de reconstructie van de tand gingen doen met permanente vulling en klaar.

Surprise, surprise ….

Blijkbaar was het een wortelkanaal behandeling. Ik had totaal geen idee wat er aan de hand was. En toen ik die lange boren zag heb ik echt ff een paniek moment gehad.

Opnieuw was de verdoving niet volledig ingewerkt toen ze begon te boren. 😭😭

FML

Terug
Bovenaan