Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heb je geen C4 van je vorige werkgever? Dan kan je na invaliditeit ook nog werkloosheid krijgen voor je naar het OCMW moet. Als ik het goed voorheb, ben jij getrouwd zeker? Dan gaat het bij het OCMW geen vette zijn.
Was er vrij slecht aan toe toen ik herviel bij mijn vorige werkgever (thuis wegens ziekte, crisisopnames etc.), na X aantal telefoons langsgegaan en ontslag met wederzijds akkoord getekend (dat krijg je dan na bijna vijftien jaar dienst). Dus geen recht op uitkering. Wel verschillende pogingen ondernomen om elders aan de slag te gaan, wat meestal niet bleef duren en afgelopen jaren zijn zo'n chaos dat ik niet eens weet of ik daar ergens papieren van heb.
Partner en ik zijn momenteel feitelijk gescheiden, nog afwachten hoe dat uitdraait.
Soit, volgende week eens langsgaan bij OCMW en vakbond om te zien wat ik allemaal in orde moet krijgen. In het meest positieve geval ben ik dra weer aan het werk in het meer realistische scenario draaien die werkhervattingen weer op niets uit omdat ik te labiel ben.

On-topic: een lastige vlieg die constant op mijn hand komt zitten waarmee ik de muis bedien, maar toch te snel is om hem dood te meppen.

een pv ontvangen van een snelheidsboete met een moto met een nummerplaat die sinds september is uitgeschreven...
geen probleem, stuur het uitschrijvingsdocument op. Bpost heeft dat natuurlijk niet meer, gaan maar 2 maanden terug, dus rechtstreeks naar de DIV, die enkel maar in de voormiddag open is...

een pv ontvangen van een snelheidsboete met een moto met een nummerplaat die sinds september is uitgeschreven...
geen probleem, stuur het uitschrijvingsdocument op. Bpost heeft dat natuurlijk niet meer, gaan maar 2 maanden terug, dus rechtstreeks naar de DIV, die enkel maar in de voormiddag open is...

Kan je zelf opzoeken via https://myvehiclemyplate.mobilit.fgov.be/
Kentekenplaat kiezen en ingeven en vervolgens status opvragen. Dan ga je rechts de status krijgen en indien geschrapt kan je er ook een attest van downloaden.

David Dehenauw

Ik ken niemand die het woord "graden" zo irritant uitspreekt, je ziet 'm ook echt genieten als hij onheilspellende berichten kan brengen, maar weet nooit op voorhand serieus iets te zeggen. Zit er vaak naast, maar dekt zich altijd in.
In het weekend ging het morgen de heetste dag worden, maar 't is vandaag.
Het zal 35gr worden, misschien 36, wie weet zelfs 37 of 38 "graden". 't zal morgen kunnen onweren, maar zoals je weet kunnen we dat pas kort op voorhand zeggen. Er kan neerslag vallen, maar hoeveel weten we niet. Er kunnen hagelstenen vallen...

David Dehenauw

Ik ken niemand die het woord "graden" zo irritant uitspreekt, je ziet 'm ook echt genieten als hij onheilspellende berichten kan brengen, maar weet nooit op voorhand serieus iets te zeggen. Zit er vaak naast, maar dekt zich altijd in.
In het weekend ging het morgen de heetste dag worden, maar 't is vandaag.
Het zal 35gr worden, misschien 36, wie weet zelfs 37 of 38 "graden". 't zal morgen kunnen onweren, maar zoals je weet kunnen we dat pas kort op voorhand zeggen. Er kan neerslag vallen, maar hoeveel weten we niet. Er kunnen hagelstenen vallen...
In het Frans klinkt die nog erger (die zit ook bij RTL) en heeft ook nog eens nen toot van een inlegkruisje. Ik smijt altijd staalhard mijn sloef tegen den teevee als ik die zie verschijnen

Laatst bewerkt:
Gisteren ergerde ik mij aan elk item over de hitte op het VRT journaal waar men bij elk interview per se in de volle zon moest gaan staan. Het ongemak was vaak op de journalisten hun gezicht af te lezen.

Sta dan in de schaduw om te zeuren over hoe warm het in de zon is hé onnozelaars. :unsure:

Vandaag na lange tijd nog eens een Chocovitje willen drinken. Plastic fles tot daar aan toe maar wtf is er met die smaak gebeurd. Wat een bucht. Willen opzoeken of ze ook aan het recept hebben liggen prutsen en op een hele resem klachten uitgekomen dus het ligt duidelijk alleszins niet aan mij. Waarom toch ook, if it ain't broke don't fix it.

Vandaag na lange tijd nog eens een Chocovitje willen drinken. Plastic fles tot daar aan toe maar wtf is er met die smaak gebeurd. Wat een bucht. Willen opzoeken of ze ook aan het recept hebben liggen prutsen en op een hele resem klachten uitgekomen dus het ligt duidelijk alleszins niet aan mij. Waarom toch ook, if it ain't broke don't fix it.
Ik weet niet of het klopt, maar:

Mijn haren komen altijd recht als ik op een verpakking "verbeterde receptuur" zie staan. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit al gezegd heb dat het inderdaad beter was...

Terug
Bovenaan