Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Katten, echt rottige beesten. Het huisdier bij uitstek voor luie mensen, want laat ze maar heel de dag rondlopen. Want het is een vrij dier eh. En ondertussen op andermans grond wat gaan rondschijten.
We hebben zelf een kat, maar komt wel amper buiten de omheining hier. Als ze buiten haar ding doet, dan maakt ze toch netjes een kuiltje en dekt dat terug toe. Werkelijk nog nooit iets van gemerkt. Hier komen ook wel regelmatig andere katten buurten, en ook daar eigenlijk geen last van.

Honden daarentegen die schijten waar ze slapen en overal waar je het niet wil.

Enneuh, een kat heeft wel degelijk verzorging nodig.

Ik vind het ook wel vreemd hoe men voor katten altijd wat losser is. Allezja, een klein roofdier dat wat (bedreigde) vogeltjes probeert te vermoorden, kweekt als konijnen, en vrij overal gaat kakken.

Hier lopen ook zo'n 3-4 katten uit de buurt door mijn tuin, waarvan enkelen een heel vrije interpretatie hebben van "kattenbak".
vooral erg gezellig als je een zandbak hebt voor uw kindjes.

tjah, als ge honden ook laat doen zoals katten, hebt ge hetzelfde probleem. alleen dat ze groter zijn, en dus grotere dieren zullen proberen vermoorden en hun kakskes zijn ook groter.

maar honden hebben in dat geval wel nog een added bonus: de hele buurt weet dat je er één hebt, want dat blaft dan een hele dag door.

in beide gevallen hangt het af van hoe de eigenaar ermee om gaat.
Awel ja maar dat is dan ook het punt, bij katten lijkt iedereen dat normaal te vinden. Moest er een Jack Russel in mensen hun tuin komen jagen/kakken was dat een probleem en werd die eigenaar toch aangesproken?

Ik ben al 100 keer meer in een hondenstront gestapt dan in een kattenstront.
Ja, omdat er met die beesten moet gewandeld worden en vuilaards dat niet opruimen. Bij katten steekt het zo nauw niet waar die hun gevoeg doen, want die lopen vrij rond.

Leidt me tot een kleine ergernis, waarom mogen ruiters hun paard wel alles laten onderschijten zonder dat ze dit moeten opruimen? Oprechte vraag trouwens.

Ik heb ooit zo bij een café de stront kunnen opkuisen van 1 van de paarden die hun gevoeg hadden gedaan op de grind.
Waarschijnlijk nog van de tijd dat dat een transportmiddel was en het onpraktisch zou zijn om te verwachten dat dat opgekuist werd. Een beetje zoals we ook toelaten dat mensen een giftige gaswolk mogen achterlaten als ze met een auto rijden.

Ik ben al 100 keer meer in een hondenstront gestapt dan in een kattenstront.
En hoeveel keer heb je er al met uw handen in gezeten? Ik heb al genoeg kattenstront in mijn handen gehad tijdens het werken in de moestuin of spelen met kinderen in de zandbak. En welke ziektes verspreid door katten zijn ook weer gevaarlijk voor zwangere vrouwen? Al gelijk welk huisdier ge wenst voor mij maar zorg dat een ander er geen last van heeft.

Leidt me tot een kleine ergernis, waarom mogen ruiters hun paard wel alles laten onderschijten zonder dat ze dit moeten opruimen? Oprechte vraag trouwens.

Ik heb ooit zo bij een café de stront kunnen opkuisen van 1 van de paarden die hun gevoeg hadden gedaan op de grind.
Die moeten dat in de meeste gemeentes ook opruimen maar doen het gewoon niet.

Kunnen we het dan ook efkes over duiven hebben? Die schijten hier de trampoline en hof onder. Strontbeesten. (pun intended) Wreed content dat mijn teergeliefde kat gisteren eindelijk nog eens eentje verorberd heeft.

Honden(baasjes) dan. Hier in de omgeving vind je overal van die achtergelaten zakjes met hondenstront in. Of drollen op het voetpad. Om nog maar te zwijgen van wandelaars met een loslopende hond. "Het is nen braven hoor!" Fuck off.

of mensen met baby's of peuters. die klein gasten maken zoveel lawaai, beginnen te bleiten voor niks. Same met kleuters. Heel de namiddag in den hof aan het spelen en heel de buurt hoort het. En natuurlijk trekt Jefke op een bepaald moment aan Joske haar haar en dan is het ook weer gebleit.
Of pubers: met opgefokte lawaaierige brommerkes door de wijk rijden. Of hier in het park bijeenkomen en op de rugleuning van de bankskes zitten met hun vuil voeten op het zitgedeelte en de stilte en rust te verbreken met hun bluetooth luidspreker. Nog maar te zwijgen van de troep die ze achterlaten.
Zelfde voor volwassenen trouwens: lege objecten wegen blijkbaar meer dan volle, dus kunnen ze het niet meer dragen en meepakken naar huis. Nochtans rijden ze met ne stinkende SUV of ne nazi-Musk ondersteunende Tesla. En voorrang van rechts kennen ze dan ook niet, want iedereen denkt dat zij het hoofdpersonage zijn en iedereen moet wijken voor hen.
Fuck de mensheid, fuck de wereld, 't is te hopen dat er een meteoriet op onze planeet valt, dan is het hier gedaan met al dat gezever. Alhoewel, zo'n meteoriet is ook wel vervuilend natuurlijk. Vind dat maar terug in uwe zandbak.

Laatst bewerkt:
Heb twee weken blok gehad. Eerste week absoluut niks gedaan. Dan een dag of 3/4 goed doorgewerkt. Ik dacht dit weekend alles nog is uitgebreid te herhalen maar ik heb er gewoon eeeeeeeeecht geen goesting meer in. Heb het gevoel dat ik alles weet maar niks ken, dus zit al twee dagen doelloos in de zetel met papieren in mijn hand waar ik hoogstens eens door blader.

En dan zou je denken, ga iets tof doen. Maar dan ga ik kapot van de nervositeit omdat ik nog ´in blok´ zit. Zo irritant en voel er me ongelofelijk kak door.

of mensen met baby's of peuters. die klein gasten maken zoveel lawaai, beginnen te bleiten voor niks. Same met kleuters. Heel de namiddag in den hof aan het spelen en heel de buurt hoort het. En natuurlijk trekt Jefke op een bepaald moment aan Joske haar haar en dan is het ook weer gebleit.
Of pubers: met opgefokte lawaaierige brommerkes door de wijk rijden. Of hier in het park bijeenkomen en op de rugleuning van de bankskes zitten met hun vuil voeten op het zitgedeelte en de stilte en rust te verbreken met hun bluetooth luidspreker. Nog maar te zwijgen van de troep die ze achterlaten.
Zelfde voor volwassenen trouwens: lege objecten wegen blijkbaar meer dan volle, dus kunnen ze het niet meer dragen en meepakken naar huis. Nochtans rijden ze met ne stinkende SUV of ne nazi-Musk ondersteunende Tesla. En voorrang van rechts kennen ze dan ook niet, want iedereen denkt dat zij het hoofdpersonage zijn en iedereen moet wijken voor hen.
Fuck de mensheid, fuck de wereld, 't is te hopen dat er een meteoriet op onze planeet valt, dan is het hier gedaan met al dat gezever. Alhoewel, zo'n meteoriet is ook wel vervuilend natuurlijk. Vind dat maar terug in uwe zandbak.
Eerst nog spaceballs 2 zien.

straffe jongens hier. Iemand post een ergernis over katten, een hoop anderen reageren daar op met een hoop whataboutism om daarna de finale in te zetten en te doen alsof die persoon compleet onredelijk is in zijn ergernis en het een halve zot is. Precies wat inspiratie gehaald in de VS.

Om in het thema te blijven: ik ben daarstraks op mijn looprondje aangevallen door een hond, een (gelukkig nog) jonge herder. Mevrouw die hem aan het uitlaten was "had mij niet zien komen" en hem dus niet aan de leiband gedaan.
Gelukkig alleen wat schrammen (van zijn nagels toen hij mij besprong) en wat gaten in mijn T-shirt (van een beet).

Om in het thema te blijven: ik ben daarstraks op mijn looprondje aangevallen door een hond, een (gelukkig nog) jonge herder. Mevrouw die hem aan het uitlaten was "had mij niet zien komen" en hem dus niet aan de leiband gedaan.
Gelukkig alleen wat schrammen (van zijn nagels toen hij mij besprong) en wat gaten in mijn T-shirt (van een beet).
50 euro vragen, 30 voor een nieuwe tshirt en 20 voor een zalfje bij den apotheek om die schrammen op je huid weg te krijgen. Het zal ze leren.

Meestal gaan die lopen van een BigBear.

Als de ruiter die paardenkak moet opkuisen kan dat gevaarlijke situaties opleveren in het verkeer. Een paard onder controle houden tewijl je die kak (en dat is meestal nogal veel) moet opkuisen is onbegonnen werk, zeker in het verkeer waar dat paard kan verschieten van een auto die te snel, te dicht,... voorbij komt.
En een op hol geslagen paard is levensgevaarlijk, ik heb er ooit op 10cm na zo een net niet op mijn motorkap gehad dankzij mijn reflexen. Beest kwam van een oprit gestormd net voor mij, ik kon net op tijd een noodstop uitvoeren en ontwijken. Mensen hadden de paardentrailer niet goed gesloten en dat beest was uitgebroken.

En daarbij is hondenkak schadelijker voor de natuur dan paardenkak.
Honden zijn carnivoren, waardoor hun kak bacteriën bevat die gevaarlijk kunnen zijn voor de omgeving.
Paarden zijn herbivoren, waardoor hun kak minder schadelijk is. Paardenkak is ook een voedselbron voor veel vogels en insecten en kan door een regenbui wegspoelen, waardoor de hoop op een paar dagen kan verdwijnen. Dat is niet het geval voor hondenkak.

Als de ruiter die paardenkak moet opkuisen kan dat gevaarlijke situaties opleveren in het verkeer. Een paard onder controle houden tewijl je die kak (en dat is meestal nogal veel) moet opkuisen is onbegonnen werk, zeker in het verkeer waar dat paard kan verschieten van een auto die te snel, te dicht,... voorbij komt.

En ge moet ook al een redelijke zak bij hebben om dat in te doen natuurlijk

Gvd 3 jaar geleden 2 nieuwe steps gekocht. Ene keer mee gereden en gepikt in Firenze.
Nu hadden we een nieuw stepke, 2 keer mee gereden en één ouder stepke, en allebei zonet gepikt in Hasselt.
Ik zag onze helm op ne paal hangen en dacht wtf.
Liep naar de locatie van de stepkes, sloten over geknipt. Die lagen er nog.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan