Kermis in het dorp, de kinderen kregen een bonnetje op school voor 1 gratis attractie. Ik ben sowieso al niet aan kermissen, want dat brengt altijd de marginalen en ballast van de samenleving samen, die dan plots uit hun hol komen gekropen. Bovendien zorgt het voor een import van Chinese plastic, die binnen de 24u bij het restafval vliegt. Zeer nefast voor het milieu.
Wat ik gisteren zag tart echter alle verbeelding. Ik kom daar toe op de kermis met de kroost en zie daar een groepje allochtone kinderen staan. Doelloos tegen de gevel van de muur, zoals je wel vaker ziet in steden. Elk van hen een BB-gun in de hand, en bolletjes aan het afvuren en stoere poses aan het aannemen met hun pistool, sommige met 2 bb guns. Enkelen hadden ook van die springmessen vast en waren daarmee steekbewegingen aan het maken naar andere kinderen. Ik denk niet dat het echte messen waren, maar het is toch best opmerkelijk dat het criminele gedrag er al in zit op die leeftijd (max 10jaar). Van de ouders natuurlijk geen spoor. Er stond wat verder een politiewagen, ik daar naartoe. Geen agent te bespeuren. Heb het dan maar gelaten.
Men zou toch dringend wat meer agenten moeten inzetten hoor. In deze tijd is een politiestaat wenselijk, want het loopt helemaal de verkeerde kant uit. Wie niks mis doet hoeft niks te vrezen, maar het crapuul moet sneller aangepakt worden.