Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Uw grap kan ik nog best pruimen ;) maar hetgeen ik heb in een vorm van dyslexie hé. (Als dit nog niet duidelijk zou zijn)

Ik vind dat trouwens alles behalve grappig en weldegelijk een oprechte ergernis.

Je wil namelijk echt géén foute ongewenste zaken posten. 9,5/10 als jij iets leest van mij en dat is ne Makila zever post dan zal dat ook efffectief zo zijn hoor. MAAR af en toe post ik echt iets verkeerd(s) en heeft iemand dat (letterlijk) binnen de 5 seconden al opgemerkt en alreeds gereageerd (men is hier soms heel snel). En ja dat is dan gewoon erg vervelend.
Redelijk zeker dat dat niet is hoe dyslexie werkt hoor.

Plots een melding om een pakje af te halen in de krantenwinkel. Hey waarom? Ik was thuis en het was thuislevering.
Bovendien pastte het pakje ook gewoon in mijn brievenbus.

En gene tijd, te lui en/of te ver van de krantenwinkel? De krantenwinkel is letterlijk op amper 100 (300 volgens googlemaps) meter van mijn woonst.

Brief ontvangen van de Leasingmaatschappij: Het is tijd om met onderstaande wagen naar de periodieke Technische Keuring te gaan. En dat doet u best voor de vervaldatum: 12/04/2025.

Goed op tijd mannekes, echt waar.

Plots een melding om een pakje af te halen in de krantenwinkel. Hey waarom? Ik was thuis en het was thuislevering.
Bovendien pastte het pakje ook gewoon in mijn brievenbus.

En gene tijd, te lui en/of te ver van de krantenwinkel? De krantenwinkel is letterlijk op amper 100 (300 volgens googlemaps) meter van mijn woonst.
Laat dat dan leveren in de krantenwinkel als het toch geen moeite is.

Ik vind je stijl van reageren gewoon wel amusant/grappig. Ik kan er enkel niet de vinger op leggen wat precies de reden is :woohoo:
Een Makila post herken je idd wel snel.
Misschien omdat hij de neiging heeft om fonetisch te schrijven.

Gohja, euh, mja, ale,..

Ge kunt u al vrij goed een beeld vormen😅

Uitnodiging gekregen voor tax on web.

'k Dacht, 'k zal eens zien en de berekening doen van wat er automatisch al ingevuld staat.
Volgens Minfin zou ik hen +/- € 1400 moeten betalen terwijl ik € 1600 moet terug krijgen. Zielig.

Helft van de fiscale fiches die ik nochtans zelf wel gekregen heb van diverse organisaties staat niet automatisch ingevuld.
Ze staan dan wel op de Minfin website bij documenten... Begrijpen wie begrijpen kan...
M'n accountant zal het toch doen en nazien, maar eens ik stop met m'n zelfstandige activiteit en het zelf zal doen, zal ik toch alles goed controleren zenne...

De jaren ervoor was 't meer van snel alles overlopen en bevestigen, maar nu mag ik alles effectief gaan controleren en vergelijken zodat ik gene cent teveel betaal.

Uitnodiging gekregen voor tax on web.

'k Dacht, 'k zal eens zien en de berekening doen van wat er automatisch al ingevuld staat.
Volgens Minfin zou ik hen +/- € 1400 moeten betalen terwijl ik € 1600 moet terug krijgen. Zielig.

Helft van de fiscale fiches die ik nochtans zelf wel gekregen heb van diverse organisaties staat niet automatisch ingevuld.
Ze staan dan wel op de Minfin website bij documenten... Begrijpen wie begrijpen kan...
M'n accountant zal het toch doen en nazien, maar eens ik stop met m'n zelfstandige activiteit en het zelf zal doen, zal ik toch alles goed controleren zenne...

De jaren ervoor was 't meer van snel alles overlopen en bevestigen, maar nu mag ik alles effectief gaan controleren en vergelijken zodat ik gene cent teveel betaal.
Ook nog eens een interface van de jaren stillekes... je houdt het niet voor mogelijk wat ik daar allemaal mee meegemaakt heb deze week. Altijd een feest die overheidswebsites! Ik zou eens willen weten hoeveel daar voor betaald is/wordt allemaal.

Ook nog eens een interface van de jaren stillekes... je houdt het niet voor mogelijk wat ik daar allemaal mee meegemaakt heb deze week. Altijd een feest die overheidswebsites! Ik zou eens willen weten hoeveel daar voor betaald is/wordt allemaal.
Hoe schrijf je dat in een lastenboek ?

Gelieve geen interface van de jaren stillekes te voorzien?

Hoe schrijf je dat in een lastenboek ?

Gelieve geen interface van de jaren stillekes te voorzien?
Onze digitale hulp zegt daarover:

De te ontwikkelen software moet voorzien zijn van een moderne, intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface. De interface dient te voldoen aan de huidige standaarden voor gebruiksvriendelijkheid en visuele aantrekkingskracht, en mag niet lijken op verouderde interfaces uit het verleden. Dit betekent onder andere dat het uiterlijk en de functionaliteit van de software geen kenmerken mag vertonen die doen denken aan interfaces die in de jaren '80, '90 of begin 2000 gebruikelijk waren. De software moet een up-to-date, visueel aantrekkelijke en efficiënte gebruikerservaring bieden die voldoet aan de verwachtingen van hedendaagse gebruikers.

:biglaugh:

Dat is gewoon door een bevriende consultant gedaan van xxxxxxx, die eigenlijk een diploma filosofie heeft, maar dan maar dure consultant geworden is. Beetje zoals alle zaken in België die worden uitbesteed. Veel geld verbrassen voor slecht resultaat.

Als je denkt dat dat een klote interface is, dan moet je eens die van eHealth zien. Als iemand je organisatie verlaat kan je niet gewoon naar de gebruiker gaan en daar zeggen "alle rechten intrekken" of "loskoppelen van organisatie" of zo. Nee, je moet op elk deel van de organisatie klikken, naar gebruikers gaan, de juiste aanvinken, verwijderen, bevestigen. Dan terug naar home, nieuw deel open klikken, ...
Wreed wijs als je zo 20 keer rechten moet intrekken. Of uitdelen. Onderaan de interface staat ©2007 en er is sindsdien duidelijk niks meer aan gedaan.

Ik moet deze namiddag in Charleroi zijn en in de voormiddag even langs Zaventem een collega oppikken die toekomt. Waarom stuurt zowel Waze als Google Maps mij eerst via de R0 naar Zaventem en vervolgens terug over de buitenring via Grootbijgaarden naar Charleroi terwijl het korter én sneller is om via Waterloo te rijden. Als ik in Google maps de route forceer via die weg is het sowieso 10km korter en 10 min sneller. Why oh why?

Het is niet dat er nog veel werken zijn aan het vierarmen, je kan daar vlot doorrijden nu. Vlak voor de tunnels is de wegvallende rijstrook ook al een paar weken weg.

Ik moet deze namiddag in Charleroi zijn en in de voormiddag even langs Zaventem een collega oppikken die toekomt. Waarom stuurt zowel Waze als Google Maps mij eerst via de R0 naar Zaventem en vervolgens terug over de buitenring via Grootbijgaarden naar Charleroi terwijl het korter én sneller is om via Waterloo te rijden. Als ik in Google maps de route forceer via die weg is het sowieso 10km korter en 10 min sneller. Why oh why?

Het is niet dat er nog veel werken zijn aan het vierarmen, je kan daar vlot doorrijden nu. Vlak voor de tunnels is de wegvallende rijstrook ook al een paar weken weg.

Het is een gok, maar doet Waze dat ook niet om verkeer te spreiden? Als ze plots iedereen langs de ene route sturen, zeker als daar (nog steeds) werken zijn, dan is dat vermoedelijk op basis van voorgaande verkeerdsdrukte berekend dat het langs daar plots weer een pakker drukker en langer gaat worden.

Allé, is een gok maar lijkt me toch dat hun systeem daar rekening mee kan houden.

Of er staat iets in uw voorkeuren ingesteld over bepaalde routes?

Groot deel van de voordelen die Waze ooit had zijn gewoon compleet uitgehold sinds aanbieders van kaarten wettelijk geen 'plaatselijke' routes meer mogen gebruiken. En dat 'plaatselijk' wordt precies nogal ruim geïnterpreteerd... Echt een shame want zo leerde je nog eens nieuwe weggetjes kennen maar dat is dus finito.
Ik gebruik het alleen nog voor TC's op plaatsen waar ik zelden kom en ook voor de meldingen (hoewel de helft obsolete is) maar als 'snellere' navigatie-app heeft het al een tijd volledig afgedaan.

Groot deel van de voordelen die Waze ooit had zijn gewoon compleet uitgehold sinds aanbieders van kaarten wettelijk geen 'plaatselijke' routes meer mogen gebruiken. En dat 'plaatselijk' wordt precies nogal ruim geïnterpreteerd... Echt een shame want zo leerde je nog eens nieuwe weggetjes kennen maar dat is dus finito.
Nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd. Vorige week stuurde Waze me nog op een typisch keuterweggetje van 1 auto breed. Indien ik daar een tegenligger had ontmoet had 1 van ons een kilometer achteruit mogen rijden.

Als dat de normale weg is en er is geen steenweg-alternatief dan kan het wel natuurlijk. Dat gaat de 'gewone' auto-navi ook doen.
Vroeger zat ik regelmatig in van die "Waze-treintjes" op kleine weggetjes en woonwijken, nu omzeggens nooit meer.

Hoppa. Net nog eens het zoveelste mailtje van de school dat er volgende week opnieuw een staking is en er geen voorbewaking is. We zullen dit wel bolwerken, maar dit is nu bijna elke week. 🤷‍♂️

Het is een gok, maar doet Waze dat ook niet om verkeer te spreiden? Als ze plots iedereen langs de ene route sturen, zeker als daar (nog steeds) werken zijn, dan is dat vermoedelijk op basis van voorgaande verkeerdsdrukte berekend dat het langs daar plots weer een pakker drukker en langer gaat worden.
Eens gelezen dat dat zo is, als ik nu nog wist waar kon ik de bron linken :)
Sommige gebruikers worden ook de file in gestuurd om te checken of de drukte daar gewijzigd is of niet.

Nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd. Vorige week stuurde Waze me nog op een typisch keuterweggetje van 1 auto breed. Indien ik daar een tegenligger had ontmoet had 1 van ons een kilometer achteruit mogen rijden.

Ja, dat doet mijn Waze ook nog regelmatig bij file en te oordelen aan de andere auto's die langs die route rijden, ben ik dan zeker niet de enige.

Eens gelezen dat dat zo is, als ik nu nog wist waar kon ik de bron linken :)
Sommige gebruikers worden ook de file in gestuurd om te checken of de drukte daar gewijzigd is of niet.

Behoorlijk zeker dat Waze inderdaad het verkeer spreidt, ik merk dat 's morgens op een route waarbij ik een splitsing heb; soms stuurt Waze me langs route B, kies ik zelf toch voor A en blijkt zodra ik insla dat A effectief 1 minuut sneller is volgens Waze - dus lijkt me een logische conclusie dat hij me langs B wil sturen om het verkeer te spreiden ipv dat het de snelste route zou zijn. En je ziet op die 2 routes ook een redelijke verdeling van het verkeer tijdens de spits, ongetwijfeld voor een deel ook Waze gebruikers.

Terug
Bovenaan