Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Net geland en je kent dat wel, iedereen springt recht en begint zijn handbagage boven uit de kastjes te halen om dan nog 15 minuten als pipo's in een lange rij dicht op elkaar te staan zuchten en duwen.

Nooit begrepen dit.
Zelfde als de boarding start. Lopen alsof hun leven er vanaf hangt om eerst op het vliegtuig te geraken.
Gast, die vertrekt pas als iedereen erop zit.

Now boarding rows 1 to 10 en de personen met row 18 beginnen al een spurt te trekken 😂

Dan wacht ik ook liever tot de rush voorbij is om vervolgens rustig op/af te stappen.

Op één van m'n laatste vluchten zat ik aan het gangpad met naast mij, aan het raam, een jong koppeltje. Net geland en je kent dat wel, iedereen springt recht en begint zijn handbagage boven uit de kastjes te halen om dan nog 15 minuten als pipo's in een lange rij dicht op elkaar te staan zuchten en duwen.

De deur gaat open om af te stappen maar ik zit ergens in het midden en blijf dus nog even zitten, want alles zit uiteraard blok toe en je moet hoe dan ook wachten tot de rij stillaan opschuift en het vliegtuig kan verlaten.

Op dat moment zit dat manneke van het koppel naast mij heel gefrustreerd te hijgen in mijne nek. En plots was 't van dat: 'excuse me sir, can you please move?'

'Ah ja? And where are you going to go, snotnose?'
'We just want to get off the plane, sir'
'Ah ok, in that case' en ik maak ruimte zodat hij in 't gangpad kan gaan staan.

En dan stonden ze daar, hand in hand, 50 cm dichter bij de uitgang, te wachten in de lange rij.

'And now you stand there é, slimmen'.
Wachtpintje in de hand?

Nooit begrepen dit.
Zelfde als de boarding start. Lopen alsof hun leven er vanaf hangt om eerst op het vliegtuig te geraken.

Now boarding rows 1 to 10 en de personen met row 18 beginnen al een spurt te trekken 😂

Dan wacht ik ook liever tot de rush voorbij is om vervolgens rustig op/af te stappen.

Ooit eens met Ryanair gevlogen toen ze nog geen vaste zitplaatsen hadden. Ik was alleen dus maakte mij niet uit waar in het vliegtuig ik zat, dus mooi de gekte aan mij laten voorbijgaan en als allerlaatste op het vliegtuig gestapt. Blijkbaar waren alle plaatsen toen bezet en kreeg ik de stoel helemaal vooraan naast de stewardessen. Ik kon zelfs mijn benen strekken. Op een ryanair vlucht! Toch wel een beetje een moreel superioriteitsgevoel toen over al die mensen die bijna met elkaar op de vuist waren gegaan om op het vliegtuig te raken.

Nooit begrepen dit.

Om eraf te gaan: bij een aansluiting is het soms van heel rap te zijn
Om erop te komen: als je handbagage niet meer past, moet hij ingecheckt worden. En als je ziet wat sommige mensen meepakken...

Had iets gelijkaardig voor vorige week, toen we terug kwamen uit Nederland met de auto.

Even gestopt een aan tankstation zodat mijn dochter kon plassen. Natuurlijk zo een lange rij aan een “2TheLoo” WC. Dat schuift langzaam, vanwege zo een automaat waar iedereen moet betalen, alvorens je de draaihendel voorbij kan. En zelfs na die automaat is het nog aanschuiven, want alle toiletten zijn bezet.

Ik sta aan te schuiven met mijn dochter (nog voor de automaat), die wat wil drinken, dus ik haal een fles boven en ze drinkt wat. De rij is toen met 2 (!) van de 10 mensen nog voor ons opgeschoven en begint er zo een irritante Duitse vrouw te mekkeren dat ik moet opschuiven.

Ik kijk even met een blik van “dwaze kalle” naar haar en zeg in het Nederlands, want was te pissig om zelf nog maar moeite te doen om Duits te praten, dat ik duidelijk een kind bij heb die wou drinken en dat er toch een rij is.

Karma is a bitch, want ik ben nadien gewoon bij de mannen gaan plassen met de dochter en toen we buiten kwamen stond madam nog steeds in een lange rij voor de vrouwentoiletten.

Echt hoe sommige mensen zo blind zijn voor een situatie waar het echt geen hol uitmaakt of je een meter opschuift…
Toevallig niet in Aire du Roeulx - Thieu? Ik heb daar vorige week vrijdag in de voormiddag staan aanschuiven om naar het toilet te gaan met mijn dochter. Iedereen stond ook te zuchten en te doen. Begrijpelijk wel, wat een kutsysteem ook. De één wou met stukken van een euro betalen dat die bak niet accepteerde. Dan stak er ons een oudere dame voor met haar invalidekaart in de lucht, betaald, loopt door, haar begeleider stond daar te blinken en is er dan onder gekropen. Enz.

Om erop te komen: als je handbagage niet meer past, moet hij ingecheckt worden. En als je ziet wat sommige mensen meepakken...
klopt, ik ga ook bij de eersten aan boord, want ik reis enkel handbagage altijd. nooit aan die rolband moeten wachten :woohoo:

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij is op reis gaan vooral ontspanning. Dan blijf ik toch ook eerder even zitten ipv met mijn gebogen kop 10 minuten in een niet bewegende rij te gaan staan bij het uitstappen. Ook dat wachten op de bagage vind ik geen probleem. Dat duurt ook vaak maar een paar minuten. Sowieso altijd wel meer bagages bij als we met het gezin gaan.

Nooit begrepen dit.

Ik snapte dat vroeger ook niet. Tot ge eens uw aansluitende vlucht mist omdat ge uw handbagage moet laten inchecken omdat alles al vol zit en die dan niet meer automatisch kan worden overgeladen naar uw volgende vlucht omdat ze pas aan de gate werd ingechecked.

Toevallig niet in Aire du Roeulx - Thieu? Ik heb daar vorige week vrijdag in de voormiddag staan aanschuiven om naar het toilet te gaan met mijn dochter. Iedereen stond ook te zuchten en te doen. Begrijpelijk wel, wat een kutsysteem ook. De één wou met stukken van een euro betalen dat die bak niet accepteerde. Dan stak er ons een oudere dame voor met haar invalidekaart in de lucht, betaald, loopt door, haar begeleider stond daar te blinken en is er dan onder gekropen. Enz.
Nee. In Ranst.

Nooit begrepen dit.

DIT!

Ik wil echt weten wat er scheelt met mensen die rushen om in een rij te gaan staan. Zelfs in de cinema blijf ik nog rustig zitten tot die mierennest weg is.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij is op reis gaan vooral ontspanning. Dan blijf ik toch ook eerder even zitten ipv met mijn gebogen kop 10 minuten in een niet bewegende rij te gaan staan bij het uitstappen. Ook dat wachten op de bagage vind ik geen probleem. Dat duurt ook vaak maar een paar minuten. Sowieso altijd wel meer bagages bij als we met het gezin gaan.
Tuurlijk, voor mij is op reis gaan ook ontspanning. Maar als je door vertraging je aansluiting dreigt te missen, zegt de stewardess wel: hollen als een malloot. En dan zit er niks anders op dan al op voorhand zo ver mogelijk vooraan te staan in de rij om uit het vliegtuig te stappen. En dat is kut.

Bij het inchecken heb ik het probleem niet, omdat ik maar heel beperkte handbagage mee heb en die altijd onder mijn stoel stop. Dus ik heb nooit plaats te kort, en zal me dus ook niet snel haasten om op het vliegtuig te zitten. Maar voor alle handbagage die niet onder je stoel past, is het wel: first come first serve. Dus dan is het niet moeilijk dat mensen proberen.

Nooit begrepen dit.

Meer een glimlach dan een ergernis maar relevant voor het topic: Vorige week heen en terug naar belgie. We waren boarding group 3 ( maw gewoon economy, maar ik heb zo een SAS eurobonus kaart van het laagste niveau) en dat wil dus zeggen dat eerst die 10 man in economy plus mag opstappen en dan wij naar ons plaats op rij 28 ofzo.

Natuurlijk een hoop figuren ( en dan vooral in Brussel) die gewoon denken naar het vliegtuig te gaan zelfs al is het hun beurt niet en vroeger had ik de indruk dat ze dat toch niet controleerden. Nu echter.. *scan boarding pass* --> rood, naar achter :laugh:

Edit: op de vlucht naar Brussel was er ook wel zo eentje die dacht dat ze voorrang had omdat ze een vlucht moest halen. Verstandiger boeken lijkt me dan.

Wat wel kan gebeuren als je bij de laatste bent wanneer je board, is dat de compartimenten boven de stoelen vol zitten. Dan moet je alsnog je handbagage inchecken en mocht je daar alleen mee reizen, is dat wel lastig.

Terug
Bovenaan