Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Sinds wanneer is Pasen eigenlijk iets geworden dat je viert met familie?
Bij ons is het al +20 jaar de gewoonte om op restaurant te gaan eten langs mijn pa zijn kant. Ooit begonnen met grootouders, hun kinderen + partners. Van zodra de kleinkinderen oud genoeg waren kwamen die (wij) ook mee, incl partner als die er was.
Grootouders zijn al enkele jaren gestorven maar de traditie blijft. We beginnen nu op het punt te komen dat wss volgend jaar ons 2 oudste kinderen gaan beginnen meegaan (als ze zouden willen).
Dat heeft bij ons niet per se iets met Pasen te maken aangezien het zonder kindjes (en eitjes) is. Maar mijn grootvader was beenhouwer, dus was paasmaandag een van de weinige dagen op een jaar dat die sowieso vrij was. Z'n oudste zoon heeft de zaak overgenomen toen grootvader op pensioen ging. Nonkel is ondertussen ook al op pensioen.

En sinds een paar jaar hebben mijn schoonouders beslist om hun kinderen met partner en de kleinkinderen uit te nodigen op paaszondag. Meestal steak op de BBQ met brood en groentjes.
Eitjes is momenteel enkel voor het kleinste kleinkind, ons 3 kinderen interesseren zich daar niet meer in.

Mijn ouders laten altijd weten dat "de paashaas" daar geweest is, en dat we maar eens moeten binnenspringen als het past.

Sinds wanneer is Pasen eigenlijk iets geworden dat je viert met familie?
Sinds altijd? :unsure:

Wij gingen vroeger met Pasen altijd naar mijn grootouders aan mijn ma hare kant (en misschien zelfs ook langs mijn pa zijn kant op dezelfden dag). Nu woorden we gewoon verwacht bij mijn ouders thuis. Ik merk wel dat dat langs mijn vrouw hare kant niet is. Mijn ouders zijn katholiek, die van mijn vrouw zijn ketters :unsure::tongue:

Wij doen in de familie niets met Pasen, nooit geweest. Heel vaak is het dan ook de Ronde of Roubaix, dan een familiefeest organiseren is simpelweg not done. Daar zijn alle nonkels het unaniem over eens.

terug van 10 dagen turkije.

3 ergernissen beleefd:

onze lang uitgekeken ballonvaart last minute gecancelled, wegens een privé jet die onaangekondigd moest landen (we zaten vlakbij een airport),
alle ballons mochten niet opstijgen. we zaten dus effectief al in de ballon, en de ballon was al omhoog, dus klaar om op te stijgen. wel refund gekregen.

op ons hotel: 1e nacht 10 man die samen kwam in de kamer naast ons, massas lawaai maken, de room service constant laten komen (welcome lady, are you muslim too? come party with us :help: ik vind dat geen vraag om te stellen overigens aan personeel van een hotel).
1e nacht dus amper geslapen, maar dacht...die hebben misschien iets te vieren, fuck it.
2e nacht weer van dat. melding gemaakt. ze gingen hen er op aanspreken. 1 u later nog steeds zelfde liedje. gelukkig kregen we wel een nieuwe kamer aangeboden, op een ander verdiep!
heb ze dan nog zien uitchecken, ze maakten dan nog problemen van een cola uit de minibar die ze moesten betalen. 3 euro... jeezes, die ene kerel zei "als het zo zit, ga ik naar de supermarkt, en koop ik een cola, en steek die in de minibar" ! :help:

laatste ergernis: zat kerel naast mij op het vliegtuig van Nevsihir naar Istanbul comstant met zijn gsm bezig op 5G, zelfs toen we opstegen... mag normaal niet. Maar wat me dus stoorde was dat hij zijn geluid volle bak aanhad, met facebook videos. Ik wachte tot zijn connectie weg viel, ik dacht;.. dan zal het wel ophouden... nee hoor, hij bleef zijn offline FB video's opnieuw bekijken met geluid!
Toen heb ik aan z'n mouw getrokken, en vingertje op mijn lippen, teken gedaan dus, want wist nie welke taal hij sprak.
was blijkbaar een italiaan "non parlare blabla"ofzoiets mompelde hij, en deed nog 10 minuten rustig door. was maar een vlucht van 1 u, dus verder niet meer te veel druk over gemaakt. Maar vind dat toch nie kunnen, zo je geluid open zetten in een vliegtuig.

Laatst bewerkt:
Moest ik nu elke keer dat de decoder van Proximus één of andere foutmelding geeft 5€ krijgen - ik kon rentenieren.

Hoe bestaat het in godsnaam dat je dat na 1000 jaar nog niet op orde hebt, dat is toch formidabel. straks haal ik de videorecorder terug vanonder het stof - die is gewoon een pak betrouwbaarder.

Moest ik nu elke keer dat de decoder van Proximus één of andere foutmelding geeft 5€ krijgen - ik kon rentenieren.

Hoe bestaat het in godsnaam dat je dat na 1000 jaar nog niet op orde hebt, dat is toch formidabel. straks haal ik de videorecorder terug vanonder het stof - die is gewoon een pak betrouwbaarder.
Ja het is een tijd beter geweest, maar de laatste tijd komt het terug meer voor heb ik de indruk.

welke generatie? De androidbox al?

Of nog de V5?

70632ccb-f761-4d7d-90b0-22d85493a436.png

Android box, pas sinds eind verleden jaar na 20 jaar Telenet ofzo, nu al meer storingen dan bij Telenet in 20 jaar - en ik gebruik enkel de basis -functies - van mijn cardioloog mag ik geen geavanceerde functies meer gebruiken.

Ok, dan blijf ik nog efkes bij mijn v5 box :lol:

Echt he. Wat een rommel. Ben ook overgestapt van Telenet. Daar had ik andere problemen, maar de digibox daar draaide wel als een klok. Nooit problemen mee gehad.

Gooi die dingen toch buiten en haal een android box. Dat bespaart je een hoop geld en frustraties.

laatste ergernis: zat kerel naast mij op het vliegtuig van Nevsihir naar Istanbul comstant met zijn gsm bezig op 5G, zelfs toen we opstegen... mag normaal niet. Maar wat me dus stoorde was dat hij zijn geluid volle bak aanhad, met facebook videos. Ik wachte tot zijn connectie weg viel, ik dacht;.. dan zal het wel ophouden... nee hoor, hij bleef zijn offline FB video's opnieuw bekijken met geluid!
Toen heb ik aan z'n mouw getrokken, en vingertje op mijn lippen, teken gedaan dus, want wist nie welke taal hij sprak.
was blijkbaar een italiaan "non parlare blabla"ofzoiets mompelde hij, en deed nog 10 minuten rustig door. was maar een vlucht van 1 u, dus verder niet meer te veel druk over gemaakt. Maar vind dat toch nie kunnen, zo je geluid open zetten in een vliegtuig.

Op één van m'n laatste vluchten zat ik aan het gangpad met naast mij, aan het raam, een jong koppeltje. Net geland en je kent dat wel, iedereen springt recht en begint zijn handbagage boven uit de kastjes te halen om dan nog 15 minuten als pipo's in een lange rij dicht op elkaar te staan zuchten en duwen.

De deur gaat open om af te stappen maar ik zit ergens in het midden en blijf dus nog even zitten, want alles zit uiteraard blok toe en je moet hoe dan ook wachten tot de rij stillaan opschuift en het vliegtuig kan verlaten.

Op dat moment zit dat manneke van het koppel naast mij heel gefrustreerd te hijgen in mijne nek. En plots was 't van dat: 'excuse me sir, can you please move?'

'Ah ja? And where are you going to go, snotnose?'
'We just want to get off the plane, sir'
'Ah ok, in that case' en ik maak ruimte zodat hij in 't gangpad kan gaan staan.

En dan stonden ze daar, hand in hand, 50 cm dichter bij de uitgang, te wachten in de lange rij.

'And now you stand there é, slimmen'.

Op één van m'n laatste vluchten zat ik aan het gangpad met naast mij, aan het raam, een jong koppeltje. Net geland en je kent dat wel, iedereen springt recht en begint zijn handbagage boven uit de kastjes te halen om dan nog 15 minuten als pipo's in een lange rij dicht op elkaar te staan zuchten en duwen.

De deur gaat open om af te stappen maar ik zit ergens in het midden en blijf dus nog even zitten, want alles zit uiteraard blok toe en je moet hoe dan ook wachten tot de rij stillaan opschuift en het vliegtuig kan verlaten.

Op dat moment zit dat manneke van het koppel naast mij heel gefrustreerd te hijgen in mijne nek. En plots was 't van dat: 'excuse me sir, can you please move?'

En dan stonden ze daar, hand in hand, 50 cm dichter bij de uitgang, te wachten in de lange rij.

Ik zie het u zo zeggen :lol:

Had iets gelijkaardig voor vorige week, toen we terug kwamen uit Nederland met de auto.

Even gestopt een aan tankstation zodat mijn dochter kon plassen. Natuurlijk zo een lange rij aan een “2TheLoo” WC. Dat schuift langzaam, vanwege zo een automaat waar iedereen moet betalen, alvorens je de draaihendel voorbij kan. En zelfs na die automaat is het nog aanschuiven, want alle toiletten zijn bezet.

Ik sta aan te schuiven met mijn dochter (nog voor de automaat), die wat wil drinken, dus ik haal een fles boven en ze drinkt wat. De rij is toen met 2 (!) van de 10 mensen nog voor ons opgeschoven en begint er zo een irritante Duitse vrouw te mekkeren dat ik moet opschuiven.

Ik kijk even met een blik van “dwaze kalle” naar haar en zeg in het Nederlands, want was te pissig om zelf nog maar moeite te doen om Duits te praten, dat ik duidelijk een kind bij heb die wou drinken en dat er toch een rij is.

Karma is a bitch, want ik ben nadien gewoon bij de mannen gaan plassen met de dochter en toen we buiten kwamen stond madam nog steeds in een lange rij voor de vrouwentoiletten.

Echt hoe sommige mensen zo blind zijn voor een situatie waar het echt geen hol uitmaakt of je een meter opschuift…

Terug
Bovenaan