Je ergernissen van vandaag - Deel 2

het enige dat ik mis aan facebook is dat mij dat wel op de hoogte hield van bepaalde gebeurtenissen, of dingen waar je naartoe kan gaan.

het enige dat ik mis aan facebook is dat mij dat wel op de hoogte hield van bepaalde gebeurtenissen, of dingen waar je naartoe kan gaan.
Er zijn daar genoeg andere sites voor, en de zaken waar mensen naartoe gaan die op sociale media zitten, zijn niet altijd bepaald deze waar ik ook graag naartoe zou willen gaan.

Die lokale "je bent van xxxxx" FB groepen beginnen meer en meer op een kattenkerkhof te lijken. Elke dag meerdere posts inclusief foto's genre: Iemand een katje kwijt? ZE IS DOOOOD!!!
Hier is het elke dag van, hebben jullie die knal ook gehoord? Who gives a f*?
"Politie net gepasseerd aan de dorpsstraat, wat aan de hand??"
"Nog mensen problemen met telenet in de kerkstraat??"

Dit liefst met enkele schrijffouten om niet uit de toon te vallen.

Eigenlijk de enige reden waarom ik nog dagelijks even op facebook ga.
Er is namelijk geen alternatief om de vele bands en zalen die ik volg int oog te houden zonder social media. Bandsintown is hoegenaamd geen valabel alternatief de moment dat je ook maar iets richting de underground gaat dus ik hang er nog wat aan vast vrees ik.

Eigenlijk de enige reden waarom ik nog dagelijks even op facebook ga.
Er is namelijk geen alternatief om de vele bands en zalen die ik volg int oog te houden zonder social media. Bandsintown is hoegenaamd geen valabel alternatief de moment dat je ook maar iets richting de underground gaat dus ik hang er nog wat aan vast vrees ik.
Idem. Ik volg bands en venues om zo wat op de hoogte te blijven.
Jammer genoeg is dat algoritme zo fucked dat die feed waardeloos is geworden door alle random content dat het daar ook best wat werk is om alles bij te houden.

Begin februari is de tuin opgeleverd en sindsdien amper regen gevallen. Echt niet te geloven maar ik erger me mateloos aan het goede weer. Zou beter zijn voor m'n planten als het eindelijk eens wat zou regenen. Is toch niet normaal dat ik gelijk een marginaal in de late winter heb moeten sproeien voor m'n grasmatten djeezus christ

Begin februari is de tuin opgeleverd en sindsdien amper regen gevallen. Echt niet te geloven maar ik erger me mateloos aan het goede weer. Zou beter zijn voor m'n planten als het eindelijk eens wat zou regenen. Is toch niet normaal dat ik gelijk een marginaal in de late winter heb moeten sproeien voor m'n grasmatten djeezus christ
Ge hebt het afgelopen jaar genoeg regen had voor een heel decennium.

Dit weekend zowel vrijdag, zaterdag en zondagavond gevraagd om ergens naartoe te gaan. Telkens voor 3 verschillende zaken per avond.

Ik heb dan altijd zwaar FOMO en kan geen knopen doorhakken. We zijn donderdag en ik ben er nog niet uit. Ondertussen vragen de mensen of ik al beslist heb.

Ik zit in de wachtzaal van het ziekenhuis voor een echo van mijn elleboog. (Zie post )

Ik ben een professionele "ik heb het altijd te warm" persoon dus ik vind het hier verchroeiend heet.

Maar ik ken mezelf, dus dacht dat het wel weer aan mij lag.

Komt hier een overbejaarde vrouw binnen die luidop zegt: "Amai da is hier warm!". Dus het ligt niet aan mij :woohoo:

Ik zit hier nu wel in T-shirt en het zweet druipt enerzijds van mijn voorhoofd en anderzijds via m'n ruggengraat recht in m'n "spaarpot".

De Vlaamse regering en Caroline Gennez besloten om het aantal kinderen per begeleider in de kinderopvang te verlagen van 9 naar 7. Daarnaast trekken ze 200 miljoen euro uit voor extra plekken, nieuwe creches,...

Problemen hiermee: er zijn nu al begeleiders te weinig, en door de nieuwe maatregelen zullen ze in de toekomst net mínder gaan verdienen, dus ze gaan er in de toekomst nog minder vinden. Door het aantal te verlagen van 9 naar 7, kom je op korte termijn zelfs nog meer in de problemen. Heel wat kinderopvangen kondigen nu al aan dat ze enkel kinderen gaan ontvangen die minstens 4 dagen per week komen.

Gevolg: Als je als ouders maar 3 dagen kinderopvang nodig hebt per week, dan heb je het vlaggen. Kinderopvang wordt nóg moeilijker te vinden, en wordt nog duurder ook. Weer een fantastisch voorbeeld van politiekers die met veel fanfare beslissingen nemen zonder eens twee seconden na te denken over de haalbaarheid en de gevolgen ervan. Beetje zoals ze bij de NMBS beslissen om in de toekomst meer treinen te laten rijden, terwijl de Brusselse bottleneck nu al over zijn limiet zit, en ze nu al geen competent personeel vinden. Als je je dan bedenkt hoeveel meetings vooraf gegaan zijn aan deze beslissingen, zou je ze toch echt wel een schop in het aangezicht willen verkopen.

Ik zit in de wachtzaal van het ziekenhuis voor een echo van mijn elleboog. (Zie post )

Ik ben een professionele "ik heb het altijd te warm" persoon dus ik vind het hier verchroeiend heet.

Maar ik ken mezelf, dus dacht dat het wel weer aan mij lag.

Komt hier een overbejaarde vrouw binnen die luidop zegt: "Amai da is hier warm!". Dus het ligt niet aan mij :woohoo:

Ik zit hier nu wel in T-shirt en het zweet druipt enerzijds van mijn voorhoofd en anderzijds via m'n ruggengraat recht in m'n "spaarpot".
Maar die overbejaarde vrouw is vermoedelijk ook nog gekleed in een warme broek, een onderhemd, blouse, warme zelfgebreide wollen gilet en sjaal alsof ze een Siberische winter verwacht :unsure:.

Maar die overbejaarde vrouw is vermoedelijk ook nog gekleed in een warme broek, een onderhemd, blouse, warme zelfgebreide wollen gilet en sjaal alsof ze een Siberische winter verwacht :unsure:.
Dat is een 100% logische gedachtengang van u.
Maar ze wandelde binnen in zo een ziekenhuiskleedje ;)

Mensen die over zichzelf spreken als "papa heeft de was gedaan" of "mama gaat dan de pamper eens verversen" tegen volwassenen. Ech fuck man, het is niet omdat een kleine hebt dat je moet praten als een debiel.

Uiteindelijk biedt de post ook niet altijd een betere oplossing. Ik heb al vaak meegemaakt dat het nooit aankomt, of dat het soms pas twee weken na de vervaldatum van de factuur bezorgd wordt. Dan sta je daar te blinken...
Onlangs een aanmaning (extra kosten) verkregen. Ik bel en zei: "Waar zijn de originele factuur en de herinneringsbrieven?"
Reactie: "Ah deze hebben we met de post naar jou verstuurd"

1 probleem: Ik heb deze nooit verkregen. Bewijs dat maar eens als stielman (en dat kon men niet want ik heb ze dus echt niet aan gekregen om één of andere reden). Ja dan kan je als stielman maar één ding doen: die extra kosten laten vallen.

Verstuur je alles per email dan is er tenminste een bewijs van ontvangst (per post kan dit ook maar dit kost je extra centjes, via email is het gratis).

Onlangs een aanmaning (extra kosten) verkregen. Ik bel en zei: "Waar zijn de originele factuur en de herinneringsbrieven?"
Reactie: "Ah deze hebben we met de post naar jou verstuurd"

1 probleem: Ik heb deze nooit verkregen. Bewijs dat maar eens als stielman (en dat kon men niet want ik heb ze dus echt niet aan gekregen om één of andere reden). Ja dan kan je als stielman maar één ding doen: die extra kosten laten vallen.

Verstuur je alles per email dan is er tenminste een bewijs van ontvangst (per post kan dit ook maar dit kost je extra centjes, via email is het gratis).
Welk bewijs heb je dat je mail is aangekomen?

blijkbaar kan een € teken niet in een wifi wachtwoord.

Al onze gsm’s konden verbinden, vader zijn windows laptop ook,
Die van mij en mijn vrouw laptops van het werk vreemd genoeg niet.

Ergernis is omdat ik dit niet wist en moest zitten zoeken waarom het niet werkte 😝

Terug
Bovenaan