Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Awel dan ben ik volgens u ook welvarend want ik koop gewoon zonder kijken (alhoewel ik wel eens durf kijken naar items die in korting staan wegens vervaldatum , meestal vlees of dergelijke want dat gaat gewoon in de vriezer dan . ;) ) ..maar dat heeft soms ook wel eens een ambetant moment wanneer je aan de kassa staat en je dan te horen krijgt wat je moet betalen …de mensen achter mij die staan dan soms zo wat raar naar mij te kijken …ik sta daar dan in versleten kleding , versleten schoentjes (maar die zitten zo goed ) en haal gewoon mijn betaalkaart boven en betaal met de glimlach …en dan laad ik alles over in mijne EV die op de parking staat ….

Volgens de KBC app geef ik per maand een goeie € 800 uit aan eten voor mij alleen en de hondjes (denk dat ze dat er wel bij rekenen ) maar ik doe dan sommige dingen niet die andere welvarende mensen misschien wel doen . ;)

(Ik ga trouwens soms ook eens langs bij de Lidl maar ben daar dus niet beschaamd voor . ;) )
Als er mensen raar staan te kijken zal dat nu wel voor iets anders zijn dan wat op de band ligt zeker.

Of waar gaan jullie winkelen dat iemand daar op let?

Als er mensen raar staan te kijken zal dat nu wel voor iets anders zijn dan wat op de band ligt zeker.

Of waar gaan jullie winkelen dat iemand daar op let?
Je zou wel eens kunnen verschieten van hoeveel mensen daar soms op letten .
Heb al eens van een kassiersters te horen gekregen dat de persoon die achter mij kwam toen een opmerking gaf dat ik waarschijnlijk lekker en goed kon koken volgens hem …had dat besluit genomen aan de producten die ik op de band had gelegd ..vond het toen wel een beetje raar dat die kassierster mij wel herkende toen …(maar was toen in werkkleding en ik denk niet dat er daar zoveel mensen dan rondlopen met de reclame van hunne werkgever op hun vest . ;) )

Awel dan ben ik volgens u ook welvarend want ik koop gewoon zonder kijken (alhoewel ik wel eens durf kijken naar items die in korting staan wegens vervaldatum , meestal vlees of dergelijke want dat gaat gewoon in de vriezer dan . ;) ) ..maar dat heeft soms ook wel eens een ambetant moment wanneer je aan de kassa staat en je dan te horen krijgt wat je moet betalen …de mensen achter mij die staan dan soms zo wat raar naar mij te kijken …ik sta daar dan in versleten kleding , versleten schoentjes (maar die zitten zo goed ) en haal gewoon mijn betaalkaart boven en betaal met de glimlach …en dan laad ik alles over in mijne EV die op de parking staat ….

Volgens de KBC app geef ik per maand een goeie € 800 uit aan eten voor mij alleen en de hondjes (denk dat ze dat er wel bij rekenen ) maar ik doe dan sommige dingen niet die andere welvarende mensen misschien wel doen . ;)

(Ik ga trouwens soms ook eens langs bij de Lidl maar ben daar dus niet beschaamd voor . ;) )
Maar ge bent nu ook wel al de 2e hier die bezig is met hoe anderen over jou denken en hoe jij denkt dat iemand is.

Lijkt me nu ook zo'n vreemde manier van denken, nobody cares toch?

Een range rover op de parking van Lidl hoeft toch geen ding te zijn?
Action, zeeman, vinted, lidl,.. Allemaal winkels waar ik graag kom.

Ben ook van mening better buy nice instead of twice, maar toch

Inderdaad, we kunnen het ons niet inbeelden... Heb eigenlijk nog nooit iets achtergelaten om gelijk welke reden.

Maar een ander fenomeen, ik ben dan beschaamd als m'n vriendin 2good2go gaat halen... Terwijl we ons op de normale manier boodschappen kunnen veroorloven.
Als je dan naar een winkel in een Tesla 2good2go afhaalt lijken we wel 'nieuwe armen'...

Waar we vroeger een halfvolle tot een volle winkelkar zouden kopen gaan we nu wat vaker minder kopen in combinatie met een 2good2go afhaling, om zo minder te verspillen...

Mooie daad! Gemakkelijk gezegd, maar ik zou zeggen, vooral niets aantrekken van wat je denkt dat anderen mogelijks over je denken.
Ik ken trouwens nog mensen die uit het principe van geen voedsel verspillen, meedoen aan 2good2go. Dus ik zou zelfs niet weten of er zoveel mensen dat bezien als goedkoop, of eerder positief.

Tenzij je het over je Tesla had, de perceptie van de laatste tijd kan je wel oplossen met zo'n sticker "I bought this before Elon went crazy" ;)

Als ik wil dat je 5 à 10 minuten later komt, dan spreek ik wel 5 à 10 minuten later af :tongue:

Ik begrijp wel dat sommigen zo redeneren. Maar dan maak je er omgekeerd toch ook geen probleem van als iemand wat later is bij jou?!
Uiteraard maak ik er geen probleem van als iemand wat later is

Wonen in een doodlopende straat, echt super smal en plaats voor 1 auto, je kan er niet met twee naast elkaar. Komt hier een vriendengroep met twee auto's hun auto's hier efkes op 10cm van onze ramen zetten (niet gelogen).. Was dan gaan kijken terwijl ze al aan weglopen waren.. Aja we gaan naar de rally, maar tegen twaalf uur zijn we zeker terug, we moeten naar huis...

Uiteraard staan die auto's hier nog, en het irriteert mij sie.

Maar ge bent nu ook wel al de 2e hier die bezig is met hoe anderen over jou denken en hoe jij denkt dat iemand is.

Lijkt me nu ook zo'n vreemde manier van denken, nobody cares toch?

Een range rover op de parking van Lidl hoeft toch geen ding te zijn?
Action, zeeman, vinted, lidl,.. Allemaal winkels waar ik graag kom.

Ben ook van mening better buy nice instead of twice, maar toch
Dat zie je dan verkeerd , ik lig daar dus totaal niet wakker van van hoe de andere mensen over mij denken .
Ik probeer gewoon uit te leggen wat ze soms denken te zien maar dat de waarheid volledig iets anders is .
Ik vind dit soms gewoon grappig en ik lig daar echt niet wakker van .
Ook andersom ga ik u niet beoordelen op wat je koopt of waarmee je rijd of hoeveel je verdient . Kan mij geen bal schelen en ik zal u er dan ook nooit op aanspreken . ;)

Ben zelfs al zo eens aangesproken geweest toen ik mijn aankopen op de band legde met de vraag of ze niet bij mij mocht koen eten omdat er allemaal lekkers op de band lag (ging zelf ieyts chineesachtig maken toen ) .
Vond dat gewoon grappig en heb gezegd dat ze dan wel de afwas moest doen . ;)

Dus mensen bekijken u wel degelijk wat je aankoopt of hoe je gekleed bent als je staat aan te schuiven aan de kassa en soms kan je het echt aflezen op hun gezicht wat ze denken ….en dan blijken ze volledig verkeerd te zijn . ;)
Net zoals die pool die daar staat met een vol karton van dat goedkoop bier …iedereen denkt op dat moment hetzelfde maar daarom is het nog niet waar .

Wonen in een doodlopende straat, echt super smal en plaats voor 1 auto, je kan er niet met twee naast elkaar. Komt hier een vriendengroep met twee auto's hun auto's hier efkes op 10cm van onze ramen zetten (niet gelogen).. Was dan gaan kijken terwijl ze al aan weglopen waren.. Aja we gaan naar de rally, maar tegen twaalf uur zijn we zeker terug, we moeten naar huis...

regio moorslede?

Mijn thuiswerk bureau zit op het 1e verdiep in ons huis. Mijn partner werkt halftijds en wanneer ze thuis is, opent zij alle vensters van de kamers van het verdiep waar ik werk. Ik heb haar al 1000x gezegd om dat niet te doen omdat ik vries van de kou en ik niet meer kan concentreren op mijn werk. Zij doet het elke keer weer met als reden dat het huis verlucht moet worden. Maar zij doet dat niet op het verdiep waar zij zit tv te kijken in de living. Ook al sluit ik achteraf de vensters op mijn verdiep, gaat zij op een bepaald moment in de dag langskomen om naar de badkamer te gaan (die op dezelfde verdiep zit) en dan gaat zij opnieuw alle vensters openzetten ook al heb ik haar gezegd om dat niet te doen. Zij doet het elke. Keer. Weer. Ik ben het spuugzat. Wij leven nog niet zo lang samen, maar dit is toch niet normaal?
Venster van de living openzetten.

Met de vermelding het moet verlucht worden. En maak de afspraak dat ze het verlucht als jij niet thuis bent ;)

Mijn thuiswerk bureau zit op het 1e verdiep in ons huis. Mijn partner werkt halftijds en wanneer ze thuis is, opent zij alle vensters van de kamers van het verdiep waar ik werk. Ik heb haar al 1000x gezegd om dat niet te doen omdat ik vries van de kou en ik niet meer kan concentreren op mijn werk. Zij doet het elke keer weer met als reden dat het huis verlucht moet worden. Maar zij doet dat niet op het verdiep waar zij zit tv te kijken in de living. Ook al sluit ik achteraf de vensters op mijn verdiep, gaat zij op een bepaald moment in de dag langskomen om naar de badkamer te gaan (die op dezelfde verdiep zit) en dan gaat zij opnieuw alle vensters openzetten ook al heb ik haar gezegd om dat niet te doen. Zij doet het elke. Keer. Weer. Ik ben het spuugzat. Wij leven nog niet zo lang samen, maar dit is toch niet normaal?
Als ze zo zot is van verse lucht, zet ze buiten?

Zoals reeds gezegd, zet alles op ´haar´ verdiep open. Klaag ze => afspraken maken.

Openbaar terrein? Pech

Na een geflopt eerste jaar unief direct bewust gekozen voor professionele bachelor. Opleiding was waarschijnlijk onder mijn niveau, maar hierdoor sneller op arbeidsmarkt gekomen en snel meer ervaring op gedaan dat veel belangrijker was dan opleiding
De mentaliteit op de "unif" lag mij niet. Misschien zat ik in de verkeerde klas? :unsure: Want ik kan mij niet voorstellen dat dit de standaard is. Maar ...
(En ik heb daar helaas 4 jaar verloren voor 'niks' - Ik ben ermee gestopt in het 2de jaar na voor het 4de opeenvolgende jaar veel herexamens te hebben).

Als ik hulp nodig had van medestudenten dan werd ik (regelmatig) uitgelachen. Zo van: Hehe ik deel just niks! De Makila is dan straks gebuisd en ik heb dan méér kans er door te zijn. 1x snauwde iemand mij zelfs af met de woorden: Je denkt toch niet dat ik al het harde werk dat ik er heb ingestoken met U ga delen zeker? Fuck off Makila! Terwijl ik eerst wél alles deelde maar na een paar keer een njet te krijgen natuurlijk niet meer.

Ook 1x bedrogen (dat is toch nog altijd mijn persoonlijke mening 30+ jaar later) door een prof zelf. Ik had 4/5 op een toets. Dan kreeg ik een uitbrander dat ik minder uit mijn hoofd moest leren en het meer met mijn eigen woorden moest neerpennen. Tijdens het eerstvolgende examen kregen we dan identiek dezelfde vraag. Ik heb dit dan met mijn eigen woorden pogen neer te pennen. Ik kreeg dan 0/5 want ik had het onvoldoende begrepen. :confused:

1x dan ziek geweest tijdens de eerste les van het nieuwe schooljaar, waardoor ik het studiemateriaal niet had verkregen. NIEMAND wilde die delen. Ik ben dan naar de prof gegaan en die deed gewoon lustig mee: Je had maar in de les moeten zijn! Ik heb alles geprobeerd maar toen het examen er aan kwam had ik dus niks studiemateriaal. Ik vind dat tot op vandaag de dag nog steeds amper te geloven. Maar dit was dus echt.

Ik zeg niet dat ik geen schuld had aan mijn falen. Maar ik ben af en toe toch ferm in het zak gezet en ik was toen nog erg naïef. Ik heb dus voornamelijk negatieve ervaringen van mijn tijd op de unif. :headshake: Gelukkig heb ik die mentaliteit NOOIT mee gemaakt op de werkvloer. Ik neem ontslag moest dit ooit voorvallen. Ik wens zo'n giftige omgeving niet (meer).

---

Opmerking: De mentaliteit op de hogeschool nadien was dan weer net het omgekeerde. Iedereen helpte iedereen. Daar was ik dan ook telkens geslaagd zonder veel problemen.

Laatst bewerkt:
Vriendin flinke verkeersboete van 108 euro. Ik krijg de boete want auto op mijn naam.

Jeeft het zin om de bestuurder te betwisten of gwn betalen?

Vriendin flinke verkeersboete van 108 euro. Ik krijg de boete want auto op mijn naam.

Jeeft het zin om de bestuurder te betwisten of gwn betalen?
dat heeft zin ja. 't is niet de auto die de boete betaalt he. en aangezien ge zelf niet de chauffeur waart...

Je kan toch gewoon aangeven dat je niet de bestuurder was op de bekeuring zelf en dat uw vriendin die dan gewoon kan invullen met haar gegevens dacht ik .

Ik ga er vanuit dat je nog altijd samen bent met uw vriendin omdat ze uwen auto mag gebruiken en je dus akkoord gaat met het gebruik van dat voertuig of is het een echte “vriendin “ (dus geen relatie mee ) ?

In geval van het eerste kan ze dat toch gewoon zelf overmaken en ingeval van dat tweede zou ik dit toch betwisten dan of eerst eens vragen of ze dit wil betalen uit vrije wil . (Kwestie dat ge ze nog wilt houden als vriendin )

dat heeft zin ja. 't is niet de auto die de boete betaalt he. en aangezien ge zelf niet de chauffeur waart...
Als je zelf geen zot strafblad hebt vind ik dat vrij zinloos. De overtreding wordt nu eenmaal gestuurd naar diegene op wiens naam de auto is ingeschreven. Je kan hoogstens aangeven dat er iemand anders reed, maar betalen moet uiteraard nog steeds.
Voor boetes die mijn vriendin met mijn auto krijgt, doe ik zelfs die moeite niet. Zij betaalt en klaar.

Als je zelf geen zot strafblad hebt vind ik dat vrij zinloos. De overtreding wordt nu eenmaal gestuurd naar diegene op wiens naam de auto is ingeschreven. Je kan hoogstens aangeven dat er iemand anders reed, maar betalen moet uiteraard nog steeds.
Voor boetes die mijn vriendin met mijn auto krijgt, doe ik zelfs die moeite niet. Zij betaalt en klaar.
Dat zal toch een minnelijke schikking zijn, dus ik zie ook niet echt wat je wint met dat te betwisten omdat het iemand is waarmee je (vermoed ik) samenwoont.

Dat zal toch een minnelijke schikking zijn, dus ik zie ook niet echt wat je wint met dat te betwisten omdat het iemand is waarmee je (vermoed ik) samenwoont.
Inderdaad. Met die nieuwe regel die ze willen doorvoeren dat je voor 8 (?) kleinere snelheidsovertredingen op x-aantal tijd toch naar de rechter moet, zou het misschien nuttig zijn, maar dan nog. Als ik 1 boete heb per 5 jaar zal het al veel zijn en mijn vriendin komt ook niet boven 1 per jaar. Dus gewoon betalen en je bent er van af.

Morgen zou het glas in onze voordeur eindelijk hersteld worden. Vanmorgen smsje van de firma: glas gebroken bij levering. *zucht*

Terug
Bovenaan