Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gast wil precies niks schriftelijk afspreken maar enkel via telefoon maar ik zou graag natuurlijk ook een paper trail willen om miserie achteraf te voorkomen.
-hij doet een aantal voorstellen van schilders om het te laten doen maar als ik dan eventjes vraag om geduld omdat ik het ook met mijn broer moet bespreken begint hij weer af te blaffen dat we niet mogen treuzelen. Huur was deze maand ook 2-3 dagen later betaald en hij ging al een procedure opstarten bij de rechtbank en was me al van leugens aan het betichten.
Lees even mijn ervaringen. https://www.beyondgaming.be/threads/huurhuis-appartement-verlaten-zonder-waarborg.25057/

Moraal van het verhaal , zorg dat je alles via mail of aangetekend schrijven doet.

Zoals @Sond ook zei

Gemakkelijker en ben niet zeker of het veel duurder zal geweest zijn
Wij hebben een individuele rondreis geboekt naar Peru met Cosmic travel.
Jaren ervaring en een eigen netwerk daar.

Enkele voorbeelden:
- Onze excursies waren altijd in het Engels.
Ik heb met Hollanders gesproken die het terplaatse hebben geregeld, die hadden bv een venezolaan als begeleider op een excursie. Geen woord Engels en zij geen woord Spaans

- De weg naar ons hotel in de colca canyon was onderbroken. Bus(je) kon er niet door, km omrijden. Onze organisatie was op de hoogte hiervan en er stond een lokale peruviaan ons op te wachten om ons alsnog te brengen.
De Italianen op onze bus werden op hetzelfde punt afgezet en konden hun plan trekken

- bij het terugkomen nog 1 overnachting in Lima. 1 valies was niet aangekomen uit de Amazone. Op de luchthaven in Lima niemand die kon/wou helpen natuurlijk. Standaard antwoorden. Contactpersoon gebeld en die heeft alles voor ons geregeld en valies nog gekregen voor we de luchthaven verlieten.

- komt van een 12uur durende nachtbus. Weinig geslapen. Er staat er ene op u te wachten om u naar uw hotel te brengen. Geen gedoe met vervoer zoeken

- zij konden ook inschatten hoelang een excursie zou duren dus wisten perfect welke nachtbus we konden halen zonder overbodig tijdsverlies of gejaag

Tzal iets meer kosten misschien, maar again. Voor goeie service betaal ik graag wat bij
"iets" meer als een eufemisme voor dubbel zo veel... de problemen die je opnoemt zij ook niet onoverkomelijk en vrijwel triviaal.

Aan de dochter cinema beloofd morgen, want deze had hier nog een bongo bon liggen. Gekregen met Kerst, jeuj. Bon geactiveerd op de NL-site, want het was blijkbaar een NL-bon. Niet over nagedacht en codes opgevraagd om te activeren bij Kinepolis.

Blijkt dat nu enkel te werken bij Kinepolis NL en kan die bon niet meer omgeruild worden. 🤷‍♂️ Oh well. Mailtje gestuurd, maar dat zal vast zonder succes zijn. Bonneke voor de vuilbak waarschijnlijk.

Als kers op de taart hebben ze bij Bongo een AI-helpdesk. :woohoo:

I know, maar hij beweert momenteel dat er wel een is maar wilt me geen kopie bezorgen en roept dan maar dat we onze eigen administratie op orde moeten hebben, ik kan daar niet zo heel veel tegenin brengen want ik weet effectief niet wat er indertijd is gebeurd. Het klinkt in ieder geval wel als blufpoker van zijn kant uit. Ik zie niet in wat hij te winnen heeft met me die niet te bezorgen.
Dit wordt altijd in duplicaat of zelfs 3 versies (soms immo erbij) opgemaakt bij uw intrede normaal. Dus i call BS! Mailen en mails bijhouden, of aangetekend schrijven, idd.

ps. waarschijnlijk nog zo'n huisbaas die u wil melken bij uittrede en zijn onderhouds- of normale slijtage kosten (groten)deels op u wil afschrijven.

Laatst bewerkt:
Ik kom hiermee aan de kassa van de Delhaize.
istock_savooikool.jpg

Vraagt die achter de kassa: is dit brocoli????
(Geen jobstudent, maar dan nog)
"Zuurkool."

"iets" meer als een eufemisme voor dubbel zo veel... de problemen die je opnoemt zij ook niet onoverkomelijk en vrijwel triviaal.
Dat is toch puur persoonlijk?
Een aantal van de opgenoemde zaken zou ik al niet meer triviaal noemen trouwens, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.

Naar mijn ervaring is het effenaf een €100-150 extra, en dat heb ik wel over om minder zorgen te hebben als ik de eerste keer naar een land ga waar ik totaal niet mee bekend ben.
Als je dezelfde hotels en dezelfde wagen neemt natuurlijk he. Ik kan ook €1000 onder de prijs gaan als ik zelf hostels boek en een offerte laat maken voor de Hilton.

Dat neemt trouwens niet weg dat ik niet eerst mijn huiswerk zal gemaakt hebben om te weten wat ik precies wil zien en hoeveel dat ongeveer kan kosten alvorens ik een reisbureau binnenstap.

Zo, moest efkes anoniem m'n beklag kunnen doen :)
Ik weet het. In praktijk doe je onderstaande niet maar eigenlijk zou je dan als mens het volgende moeten doen (echter denken <> doen)
(zie spoiler)

Anyways zo'n mensen ergeren mij enorm.

Bel hem op en zeg hem: Laatste waarschuwing. Blijf je dreigen en mij afblaffen dan doe ik 200% dwars en krijg je geen cent. Dan vechten we het uit voor de rechtbank. Blijf je vriendelijk dan regelen we wel iets. En hang dan de telefoon op en neem zijn telefoons de eerste 5x niet meer op, neem dan op en als hij u asap afblaft: ASAP terug ophangen en weer 5x niet meer opnemen.

Amazon(BE). :sop: De Suikoden remasters besteld in januari en natuurlijk is het launchdag zonder enige shippinginfo. Xbox-versie kan binnen een dag verzonden worden, Switch is tijdelijk uitverkocht en ps5 kan binnen 1-2 dagen verzonden worden.

Firstworldproblems enzo, maar Amazon doet dit zo vaak dat ze schijnbaar teveel pre-orders aannemen en dat ge "uiteindelijk" uw game wel zult ontvangen. :sarcastic:

Ik weet het. In praktijk doe je onderstaande niet maar eigenlijk zou je dan als mens het volgende moeten doen (echter denken <> doen)
(zie spoiler)

Anyways zo'n mensen ergeren mij enorm.

Bel hem op en zeg hem: Laatste waarschuwing. Blijf je dreigen en mij afblaffen dan doe ik 200% dwars en krijg je geen cent. Dan vechten we het uit voor de rechtbank. Blijf je vriendelijk dan regelen we wel iets. En hang dan de telefoon op en neem zijn telefoons de eerste 5x niet meer op, neem dan op en als hij u asap afblaft: ASAP terug ophangen en weer 5x niet meer opnemen.
Mja bezorgt me momenteel vrij veel stress. Hebben ondertussen een volledig uitgeschreven deftig voorstel op mail gezet naar hem, ik verwacht eigenlijk niet dat hij gaat antwoorden want op sms'en of whatsapp berichten heeft hij ook steeds mijn vragen ontweken. Enkel telefonisch kon er gecommuniceerd worden.

Eerste burenruzie incoming.

Net verhuisd, mooie halfopen woning, rustige buurt. Tijdens onze verhuis kwamen we de buurvrouw al tegen, een single vrouw van in de 50. In plaats van te vragen wie we waren, begon ze gewoon te klagen over de vorige eigenaars, over hoe asociaal de buurt is, hoe onvriendelijk iedereen is, en hoe ze er niet graag woont. We waren meteen al op ons hoede, want ze leek ook niet van de snuggerste.

Ze heeft blijkbaar drie kefhondjes, die ze de ganse dag alleen buiten laat. Haar tuin is volledig ingesloten, geen gras, enkel steentjes. En toch zitten twee van de drie beestjes de ganse dag door onophoudelijk te keffen. Non-stop. In de winter hadden we er nog geen last van, maar nu de zon begint uit te zitten en we naar buiten kunnen, werkt het al danig op onze zenuwen.

Dan maar geprobeerd om -heel vriendelijk - eens te gaan vragen of ze er iets kan aan doen. Direct de deur in ons gezicht gekregen en uitgescholden geweest voor "dierenhaters". Ondertussen blijven ze maar keffen. Ik zie dus weinig alternatief dan op den duur de politie of een bemiddelaar te mogen bellen, met het risico dat het escaleert, en bij zo iemand zal het waarschijnlijk toch niet veel uithalen.

Zulke mensen vinden zichzelf dan een dierenliefhebber, terwijl ze nooit eens met die honden gaat wandelen, ze alle drie de ganse dag alleen buiten zitten, en duidelijk doodnerveus zijn want ze stoppen niet met blaffen. Die honden zijn miserabel en het kan haar niks schelen. Ik zal nooit begrijpen hoe wereldvreemd en egoïstisch mensen kunnen zijn.

Net verhuisd, mooie halfopen woning, rustige buurt. Tijdens onze verhuis kwamen we de buurvrouw al tegen, een single vrouw van in de 50. In plaats van te vragen wie we waren, begon ze gewoon te klagen over de vorige eigenaars, over hoe asociaal de buurt is, hoe onvriendelijk iedereen is, en hoe ze er niet graag woont. We waren meteen al op ons hoede, want ze leek ook niet van de snuggerste.

Ze heeft blijkbaar drie kefhondjes, die ze de ganse dag alleen buiten laat. Haar tuin is volledig ingesloten, geen gras, enkel steentjes. En toch zitten twee van de drie beestjes de ganse dag door onophoudelijk te keffen. Non-stop. In de winter hadden we er nog geen last van, maar nu de zon begint uit te zitten en we naar buiten kunnen, werkt het al danig op onze zenuwen.

Dan maar geprobeerd om -heel vriendelijk - eens te gaan vragen of ze er iets kan aan doen. Direct de deur in ons gezicht gekregen en uitgescholden geweest voor "dierenhaters". Ondertussen blijven ze maar keffen. Ik zie dus weinig alternatief dan op den duur de politie of een bemiddelaar te mogen bellen, met het risico dat het escaleert, en bij zo iemand zal het waarschijnlijk toch niet veel uithalen.

Zulke mensen vinden zichzelf dan een dierenliefhebber, terwijl ze nooit eens met die honden gaat wandelen, ze alle drie de ganse dag alleen buiten zitten, en duidelijk doodnerveus zijn want ze stoppen niet met blaffen. Die honden zijn miserabel en het kan haar niks schelen. Ik zal nooit begrijpen hoe wereldvreemd en egoïstisch mensen kunnen zijn.
Haha, komt mij bekend voor.

Hier ook zo iemand, 2 keffers, die een godganse dag buiten liggen keffen, zelfs 's nachts valt het soms voor.
Ik ben daar overlaatst gaan bellen, om te vragen of ze eens met die kef...hondjes zou willen gaan wandelen, of eens aan iemand vragen, want die beesten lijken mij niet echt gelukkig op deze manier.

Paar uur later, in de whatsapp groep van de buurt, "amai er kwam hier daarstraks iemand bellen, om te zagen over mijn hondjes, wat een verzuurde wereld hé, vroeger was het allemaal beter" *crickets...totaal geen antwoord van niemand in die groep.

Ik heb mij moeten inhouden om er iets op te antwoorden, maar ik mocht niet van de vriendin.

Ze is ook werkloos, en leeft netjes van uw belastinggeld?

Na al mijn stress en paniek perikelen van de laatste maanden is het al pakken beter, maar de laatste weken toch terug wat dipjes gehad. En ik merk dat zo´n zaken direct invloed hebben op mijn maag waardoor ik met moeite iets binnen krijg.

Nu al dagen last van slapte, simpelweg door veel te weinig te eten, maar als ik ik wil dooreten moet ik na 5 happen al beginnen ´stoempen´ en ben ik erna enorm misselijk.

En zo krijg ik dus stress van symptomen die ik krijg door... stress :angry:

Huis gekocht.

Na 1 dag springt de zekering van de frigo en vinden we een kabel die amper ineen steekt.
Frigo kapot en nu staat de oven constant onder stroom.

Notaris zegt dat we niks kunnen doen want de elektrische keuring is van voor de akte.

Fuckers

Vrouw staat in het lager onderwijs. Nu krokusvakantie. Die is al elke dag urenlang bezig geweest met voorbereidingen voor de komende weken. En nog lang niet klaar. Ze kan het ook laten voor wat het is, maar daar gaat die gegarandeerd spijt van hebben als ze er pas later aan begint.

Terug
Bovenaan