Pieterjan94
Well-known member
Dude wtf“Waaronder ook mannen”.
Waarom mannen stereotyperen? Moeten mannen eerder tussenkomen dan vrouwen of hoe moet ik dit lezen ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dude wtf“Waaronder ook mannen”.
Waarom mannen stereotyperen? Moeten mannen eerder tussenkomen dan vrouwen of hoe moet ik dit lezen ?
Wederom, waar vraag ik dat???Waarom vraag je dan of Spanjaarden negro/negra mogen gebruiken? Wij mogen toch ook zwarte gebruiken?
Dude wtf
Maar als er meerdere verschillende woorden bestaan voor iets, waarom dan het polariserende/stigmatiserende kiezen? Dialect of niet, gewoonte of niet.
En jouw taalargument gaat niet op. Er zal geen ander woord voor zwart zijn in het Spaans voor zover ik weet (ik ben niet spaanstalig), maar het N-woord heeft in het Nederlands en het Engels maar 1 betekenis en de samenleving is ondertussen zo verder geëvolueerd dat we dat woord niet meer gebruiken. Zo zijn er nog veel woorden.
Er zijn natuurlijk mensen langs beide kanten die lange tenen hebben en über-gevoelig zijn voor het gebruik van sommige woorden of dat ze sommige woorden niet meer mogen gebruiken.
In het Portugees betekenen de woorden preto en negro beide zwart. Als ik mijn Braziliaanse kennis mag geloven is preto het denigrerende woord om te gebruiken als het gaat over huidskleur.Dus uw logica is dat als er geen ander woord bestaat je dus wel polariserende taal mag gebruiken?
Sommige woorden zijn toch gewoon dialect?
Talen zijn voor mij uiteindelijk ook een dialect van elkaar.
Bijvoorbeeld: “Negro” is zwart in het Spaans. Mogen Spanjaarden dan ook het “n-woord” niet gebruiken om voor hen een kleur aan te duiden?
Leg je bovenstaande post dan beter uit hé. Wat is de relevantie dat sommige woorden dialect zijn? Is dat voor neger(innetetten) volgens jou het geval? Waarom, als dat zo zou zijn, link je dat aan een officiële taal waarin negro het mannelijk adjectief is voor zwart? En vooral, waarom zouden Spaanstaligen dat woord niet mogen gebruiken omdat er ergens het woord negerinnetetten van een menukaart verdwijnt in Halle?Wederom, waar vraag ik dat???
Wat is dat tegenwoordig eigenlijk? Het is nu niet duidelijk of ze uit Aalst zelf kwamen of van elders, maar als je met messen en een hamer naar een kermis trekt waar veel kinderen aanwezig zijn, dan is al het normbesef toch weg?Aalst - De politie heeft donderdag, op de Dag van het Kind op de Aalsterse Winterfoor, vijf personen aangehouden en twee messen en een hamer in beslag genomen na een gevecht. Via screening van sociale media ontdekte de politie dat er jongeren kwade bedoelingen hadden op de carnavalskermis. De politie zette extra patrouilles in en extra mankracht om de camerabeelden te monitoren.

Die apotheek weet ook niet wat een andere apotheek in stock liggen heeft. Ikzelf heb de laatste jaren al paar keer problemen gehad om aan mijn eigen medicatie te komen. Apotheek ziet dat hij het zelf niet in stock is, kijkt dan naar zijn groothandels wat leverbaar is en hoelang dat duurt eer het wel geleverd kan worden. Als hem dan ziet dat zijn ( bij die van mij zijn dat er 3) groothandels dat medicijn niet kunnen leveren, dan gaat die er denk ik ook eerder van uit dat er een algemeen probleem in productie, bevoorrading ofzo, is en een ander dat ook niet meer gaat liggen hebben.Naar apotheek voor medicatie: niet meer in huis en niet meer leverbaar tot eind maart. Advies: ga naar de dokter. ( Medicatie zonder voorschrift)
Pardal gaat naar apotheek 2 en wandelt met de medicatie buiten.
Ik snap echt wel dat ge commercieel wilt denken en niet doorverwijst naar de concurrentie, maar het gaat over medicatie. Ge kunt beter uw klant doorverwijzen naar een andere apotheek als ge het niet op korte tijd in huis kunt hebben.
Inderdaad ze weten niet wat in stock is bij een ander.Die apotheek weet ook niet wat een andere apotheek in stock liggen heeft. Ikzelf heb de laatste jaren al paar keer problemen gehad om aan mijn eigen medicatie te komen. Apotheek ziet dat hij het zelf niet in stock is, kijkt dan naar zijn groothandels wat leverbaar is en hoelang dat duurt eer het wel geleverd kan worden. Als hem dan ziet dat zijn ( bij die van mij zijn dat er 3) groothandels dat medicijn niet kunnen leveren, dan gaat die er denk ik ook eerder van uit dat er een algemeen probleem in productie, bevoorrading ofzo, is en een ander dat ook niet meer gaat liggen hebben.
sorry hoor, maar ge hebt nu eigenlijk gedaan wat elke normale mens zou doen, en ge zijt lastig dat die eerste apotheek dat niet gezegd heeft? en daarom gaat ge die nu boycotten?Inderdaad ze weten niet wat in stock is bij een ander.
Maar ze kunnen wel adviseren om bij een collega te gaan kijken om te zien of zij wel nog voorraad hebben.
Dat maakt nu dat ik minder geneigd ben nog naar die apotheek te gaan.
Nee ik heb een ergernis dat men mij niet doorverwijst naar een andere apotheek, aangezien zij het niet meer in stock hebben en er niet op een korte tijd kunnen aangeraden.sorry hoor, maar ge hebt nu eigenlijk gedaan wat elke normale mens zou doen, en ge zijt lastig dat die eerste apotheek dat niet gezegd heeft? en daarom gaat ge die nu boycotten?
beetje flauw, tbh.