Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ongelofelijk hypocriete juffrouw met een superioriteitsgevoel. Lijkt mij een vermoeiend mens te zijn.
Crostin en Dalilla zijn er ook als de kipjes bij om wat olie op 't vuur te gooien.

Mijn ergernis hierdoor: stop met janken over vanalles. 't Zijn negerinnetetten / mellowcakes. Punt aan de lijn. Al dat soft gedoe, gvd. Kijk waar het ons brengt. De planeet staat quasi in lichterlaaie en die trutten zijn wat aan 't zagen over f*cking chocomelk.

Als je anno 2025 nog dat woord gebruikt om mellowcakes te omschrijven, dan ben je wereldvreemd of contrair, en moet je niet komen verongelijkt doen als er mensen terecht kritiek hebben op uw woordgebruik. Dat heeft niks met olie op het vuur gooien of truttigheid te maken, sommige woorden gebruik je gewoon niet meer als je ook maar een beetje niveau hebt. Woorden dragen gewicht.

Als je anno 2025 nog dat woord gebruikt om mellowcakes te omschrijven, dan ben je wereldvreemd of contrair, en moet je niet komen verongelijkt doen als er mensen terecht kritiek hebben op uw woordgebruik. Dat heeft niks met olie op het vuur gooien of truttigheid te maken, sommige woorden gebruik je gewoon niet meer als je ook maar een beetje niveau hebt. Woorden dragen gewicht.
Sommige woorden zijn toch gewoon dialect?

Talen zijn voor mij uiteindelijk ook een dialect van elkaar.
Bijvoorbeeld: “Negro” is zwart in het Spaans. Mogen Spanjaarden dan ook het “n-woord” niet gebruiken om voor hen een kleur aan te duiden?

Noem mij dan maar wereldvreemd en smeer het dan ook maar heel breed uit over social media met naam en toenaam.

Hoe kan je zelfs tot die conclusie komen door enkel dat feit. Dat is polariserend.

Welk recht heeft zij zelfs om die zaak zomaar schade te berokkenen. Van mij zou ze een klacht aan haar heen hebben.

Laatst bewerkt:

Bijvoorbeeld: “Negro” is zwart in het Spaans. Mogen Spanjaarden dan ook het “n-woord” niet gebruiken om voor hen een kleur aan te duiden?
Maar als er meerdere verschillende woorden bestaan voor iets, waarom dan het polariserende/stigmatiserende kiezen? Dialect of niet, gewoonte of niet.

En jouw taalargument gaat niet op. Er zal geen ander woord voor zwart zijn in het Spaans voor zover ik weet (ik ben niet spaanstalig), maar het N-woord heeft in het Nederlands en het Engels maar 1 betekenis en de samenleving is ondertussen zo verder geëvolueerd dat we dat woord niet meer gebruiken. Zo zijn er nog veel woorden.

Er zijn natuurlijk mensen langs beide kanten die lange tenen hebben en über-gevoelig zijn voor het gebruik van sommige woorden of dat ze sommige woorden niet meer mogen gebruiken.

Ik weet ook goed genoeg hoe we melowcakes vroeger noemden in de volksmond, maar ik zou bvb niet in Starbucks Brussel hardop die verwoording willen/durven gebruiken als het zo op een menu stond. :unsure:

Dergelijke reacties posten op social media werkt in mijn ogen allemaal polariserend omdat Twitter/Instagram/reddit/facebook meestal echokamers waar veel onberedeneerd gepapegaaid wordt.

Een simpel voorbeeld: Urbanus-strips stonden vroeger vol met dergelijke "speciale" woordkeuzes en uitdrukkingen. Moeten we die strips allemaal verbranden of doen dat het niet gebeurd is? Nee. Moeten we geschoffeerd zijn als een uitgeverij zegt dat Urbanus de term "Melocakes" moet gebruiken ipv zwartemadammenprammen? Nee, taal evolueert

Langs de kant van Woke: luide roepers
Andere kant, Trumps en Musks: luid roepen

Gadverdamme waar is de moderaatheid naartoe in deze f*k*n wereld. Maar wat wil je als beide zijden elkaar constant opstoken.

Wauw, vandaag een bericht van mijn huurders dat ze hun huur deze maand niet kunnen betalen.

Van mijn hart een steen maken of 1x begrip tonen..

hoe lang zitten ze er al in, en hoeveel betalingen hebben ze al gemist?

ge kunt ook altijd een huisbezoek doen, en dan zelf kijken of die er als een "goeie huisvader" woont, en zo beslissen.
als die mensen ter goeder trouw zijn, is't voor hun ook niet tof dat ze niet kunen betalen

als't Flodders zijn, kunt ge wel uw conclusies trekken ook.

Laatst bewerkt:
Wauw, vandaag een bericht van mijn huurders dat ze hun huur deze maand niet kunnen betalen.

Van mijn hart een steen maken of 1x begrip tonen..

Wat is van uw hart ne steen maken?
Ik denk niet dat je die gelijk op straat kunt zetten.
Dus ik zou wel stap 1 ondernemen. Want als ze de maand nadien ook ni kunnen betalen

Ik ken er niets van, maar een kennis van mij heeft toch lang problemen gehad met slechte huurderd. Dus ff gegoogled

Wat als je huurder niet betaalt? – 7 cruciale stappen
Stap 1: Aangetekende ingebrekestelling.
Stap 2: Aangetekend voorstel afbetalingsplan.
Stap 3: Contacteer huurbemiddeling.
Stap 4: Contacteer de vrederechter.
Stap 5: Contacteer de deurwaarder.
Stap 6: Laat het huurcontract officieel ontbinden.

Dus ze hebben nog tijd genoeg om tot een oplossing te komen denk ik.
Dus ik zou niet afwachte

Maar als er meerdere verschillende woorden bestaan voor iets, waarom dan het polariserende/stigmatiserende kiezen? Dialect of niet, gewoonte of niet.

En jouw taalargument gaat niet op. Er zal geen ander woord voor zwart zijn in het Spaans voor zover ik weet (ik ben niet spaanstalig), maar het N-woord heeft in het Nederlands en het Engels maar 1 betekenis en de samenleving is ondertussen zo verder geëvolueerd dat we dat woord niet meer gebruiken. Zo zijn er nog veel woorden.

Er zijn natuurlijk mensen langs beide kanten die lange tenen hebben en über-gevoelig zijn voor het gebruik van sommige woorden of dat ze sommige woorden niet meer mogen gebruiken.
Dus uw logica is dat als er geen ander woord bestaat je dus wel polariserende taal mag gebruiken?

Van uw hart een steen maken en buiten ermee.... miserie begint pas..
Spijtig maar helaas.
Tja.. zijn lieve mensen maar idd das 800 euro da van de rekening gaat zonder toevoeging.

Ik geef ze een termijn en dan begint het circus. Had beter die verzekering genomen van de immo

Tja.. zijn lieve mensen maar idd das 800 euro da van de rekening gaat zonder toevoeging.

Ik geef ze een termijn en dan begint het circus. Had beter die verzekering genomen van de immo
Vraag aan hun of ze akkoord gaan dat je hun gegevens doorgeeft aan het OCMW of ze binnen de 7 dagen contact met het OCMW opnemen om tot een oplossing te komen.

Dan kan je aantonen dat je wilt meewerken en oplossingen zoekt en de bal terug in het kamp van de huurder legt.

Als ik mijn niet vergis kan je dat aanpassen in de BIOS, of toch bij die van mij (model van 2020). Ik ergerde mij daar ook enorm aan,
Het heeft een paar dagen geduurd wegens weinig tijd om dit te proberen, maar inderdaad: in de BIOS van mijn Lenovo laptop zit bij Keyboard een item om CTRL en Fn te wisselen van plaats. Zonet even geprobeerd, en nu werkt dat weer zalig (met een klein Dymo klevertje op die twee toesten, voor als iemand anders die laptop gebruikt).

TOP, bedankt @Kiekebanus (y)

Ongelofelijk hypocriete juffrouw met een superioriteitsgevoel. Lijkt mij een vermoeiend mens te zijn.
Crostin en Dalilla zijn er ook als de kipjes bij om wat olie op 't vuur te gooien.

Mijn ergernis hierdoor: stop met janken over vanalles. 't Zijn negerinnetetten / mellowcakes. Punt aan de lijn. Al dat soft gedoe, gvd. Kijk waar het ons brengt. De planeet staat quasi in lichterlaaie en die trutten zijn wat aan 't zagen over f*cking chocomelk.
Maar, vanop een afstand: taal verandert gewoon, en hoe ouder wij worden hoe minder we "mee" zijn. Vroeger was het misschien normaal zwarten "neger" te noemen, maar ondertussen ken ik toch niemand meer van mijn leeftijd (en ik ga ook naar de 40) die dat doet. Het is te zeggen, tenzij dat ook met de bedoeling om te schofferen/schockeren.

Je kan dat gezaag vinden om daarover te vallen, maar zeg nu eerlijk, als je een horecazaak runt...wil je dan niet gewoon zo veel mogelijk klanten? Dus ja, ik wil best geloven dat die mevrouw er geen probleem in ziet, maar dat valt bij mij een beetje samen met de reden waarom zoveel horecazaken failliet draaien...een groot licht moet je er niet voor zijn.

Dus uw logica is dat als er geen ander woord bestaat je dus wel polariserende taal mag gebruiken?
Ik vind haar logica meer logica bevatten dan "voor mij zijn talen dialecten van elkaar en in het Spaans is zwart negro dus in het Nederlands waar zwart zwart is kan ik toch ook neger zeggen" hoor :unsure: Ik ken geen dialect waar ze over een neger auto spreken als dat een zwarte wagen is.

Laatst bewerkt:
Je kan die alleen maar innen als je je e-id ook mee hebt, dus daar is hij niets mee. Ik denk dat @marcel de beste oplossing biedt.
Huurder mee naar de winkel nemen.

Eens fluiten, huurder haalt netjes zijn e-id boven.

Eens streng kijken, dan doet die ook telkens de deur voor u open.
Zelfs de autodeur.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan