Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nog eens de tijd gevonden om "gezellig" uiteten te gaan.

Een tafel verder zat een koppel met een labrador die de hele tijd zat te braken.
Serieus, ik vind labradors zalige beesten, maar neem dat niet mee op restaurant.
Het beestje kan toch wel een paar uurkes thuisblijven neem ik aan.

De tafel langs mij zaten twee senioren te eten. Madam zat de hele tijd met hare gsm op luidspreker te telefoneren alsof ze er helemaal alleen zat.
En dan zeggen ze iets over de jeugd :)

Is de griep harder dan anders? Lang geleden dat ik nog eens zo ziek was.

Ja is ook wel stevig dit jaar naar het schijnt.
Zelf ook mogen ondervinden. Met keelpijn gaan werken en een paar uur later lag ik doodziek in bed. Zo ziek ben ik idd ook nog niet vaak geweest.

Laatst bewerkt:
Laptopke een jaar oud (Lenovo): Toetsen beginnen te haperen of doen niks meer

Inleveren --> Buiten garantie met ne foto van lichte schade aan het scherm.
Niks tegen kunnen inbrengen ..
Ok bon, tegen mijn zin 130€ betaald --> Toetsenbord gerepareerd.

3 maand later weer dezelfde problemen.
Inleveren --> Buiten garantie met ne foto van diezelfde lichte schade aan het scherm.
Heu ja gasten dat was van de vorige keer hé! :wallbash:

Is dit mijn indruk of is een Lenovo laptop qua toetsenbord gewoon heel fragiel (of zelfs brol)?
Dit is al de 2de Lenovo laptop waarmee ik issues heb met de toetsen en met een ander merk heb ik dit nog nooit voor gehad.

Nog eens de tijd gevonden om "gezellig" uiteten te gaan.

Een tafel verder zat een koppel met een labrador die de hele tijd zat te braken.
Serieus, ik vind labradors zalige beesten, maar neem dat niet mee op restaurant.
Het beestje kan toch wel een paar uurkes thuisblijven neem ik aan.

De tafel langs mij zaten twee senioren te eten. Madam zat de hele tijd met hare gsm op luidspreker te telefoneren alsof ze er helemaal alleen zat.
En dan zeggen ze iets over de jeugd :)

Ja is ook wel stevig dit jaar naar het schijnt.
Zelf ook mogen ondervinden. Met keelpijn gaan werken en een paar uur later lag ik doodziek in bed. Zo ziek ben ik idd ook nog niet vaak geweest.
Wie gaat er nu met zijn hond op restaurant?
Echt nog nooit gedacht van “hey , op restaurant lekker gezellig, we kunnen onzen hond meepakken “

2 dagen plat in de zetel door de griep (t weekend) maandag proberen te werken.. en ben toen om 11u naar huis gegaan. Dinsdag ook halve dag gewerkt en gisteren volledige dag (geen vervanging). Vandaag dagje uitrusten.

Vandaag voel ik me redelijk maar nog steeds die zwakte, moe (wl al beter dan gisteren) en die hoest.

Maandag had de jongste ook de griep en sinds vannacht de oudste nu ook. Een epidemie bij mij thuis.

Is de griep harder dan anders? Lang geleden dat ik nog eens zo ziek was.

Ze waren er volledig naast met hun vaccin. Vroeger ook al eens griep gehad met griepvaccin en was 2 a 3 dagen lichtjes ziek. Nu had ik echt wel de griep.

Als ik op wat ik van mijn moeder hoor moet voortgaan, helaas wel. 11 doden op 30 dagen bij haar in het rusthuis, vrij extreem voor griep. Dat is +/- 1 op 8,5 van de bewoners die overleden zijn binnen de 30 dagen.

Wie gaat er nu met zijn hond op restaurant?
Echt nog nooit gedacht van “hey , op restaurant lekker gezellig, we kunnen onzen hond meepakken “
Zou ge denken he. Toch al een paar keer voorgehad.
Tijdje terug ook koppel met 2 van die stinkende Maltezers die de hele tijd aan het blaffen waren.
Daar zijn toen wel veel mensen hun beklag over gaan doen.
Ik snap ook niet dat je zoiets toelaat als zaakvoerder.

Foodsharing concepten die meer en meer verschijnen.
Geen idee wie daar fan van is. Ik heb liever mijn eigen bord eten.

Ikke niet.
Maar het helpt natuurlijk niet dat ik geen gemakkelijke eter ben. Meestal met zo'n foodshare concept zijn er dan vb 10 gerechten. 5 ervan lust ik. 2 ervan eet ik graag. En het eindresultaat is dan dat ik met honger van tafel ga want ik kon er maar 1tje eten van 5 ipv 1tje van alle 10 en die die ik graag at daar was het vechten om er 1 te pakken te krijgen.

Geef mij mijn eigen bord en blijf met uw tengels van mijn bord.
Was zeer normaal toen ik in Japan was, dat foodsharing concept. Vind en vond het maar niets.

Werd ook als hip gezien. En zeer zeker niet goedkoper dan gewoon een deftig bord met eten te krijgen.
1 keer dachten een paar maten dat dit een goed idee was om dat in België in mijn aanwezigheid te organiseren. Ze stelden zich vragen waarom ik vlak na het eten naar een frituur gereden was... (in Japan was de saving grace de banto box ipv de frituur)

Als het niet is dat de gemiddelde BG-er stukken meer verdient dan de gemiddelde mens, is het evenzeer zo dat hij/zij zich ook intellectueel verheven voelt boven het domme klootjesvolk dat op facebook zit.
De post hieronder is geen ergernis naar jou toe maar is iets dat nu echt gebeurd is en van mijne lever moet.
(Ter info: Ik heb zelf bijna 300 FB vrienden)

Eerlijk? Oprecht? Dat iemand Trump of Poetin of whatever verafgod is eigenlijk voor mij persoonlijk niet het belangrijkste. Ik kan iemand voor zo'n figuren waarschuwen maar als die mens dat negeert: Hij of zij doet maar hé. In praktijk probeer ik echter voornamelijk vrienden en kennissen te vrijwaren van zich in het 'zak' te zetten / gescamd worden enzovoorts .. dat vind ik nog een gradatie belangrijker.

Ik ben bijvoorbeeld bevriend met iemand die ik reeds ken sinds 2008. En die mens heeft weinig geld maar hij is zo iemand die verblind is door geld, daar erg naïef in is en zijn lesje NOOIT geleerd heeft. Zo ene die in de ene na de andere scam trapt en ondanks alles toch opnieuw er in trapt. Nochtans is het een heel intelligente persoon (Met grote onderscheiding afgestudeerd)

Ik waarschuw hem aldus 17+ jaar van NIET naïef te wezen en ik probeer hem steeds bij te staan met goeie raad. Maar hij weet het 'altijd' beter.

Ah wel. Hij is (toevallig) deze week uit zijn huis gezet en hij heeft letterlijk 'niks' meer. :confused: Hij was goedgelovig, heeft zich ondanks een oneindig aantal waarschuwingen van mijzelf en anderen zich in het zak laten zetten door mensen die niet het beste met hem voor hebben. Hij zag de euro tekens al voor zijn gezicht verschijnen en hij gaf daar de voorkeur aan ipv te luisteren naar zijn echte vrienden. En ja nu smeekt die vriend om geld en hij is nu kwaad dat ik maar 10 euro wilde geven. (maar meer geven lost niks op).

Nu is het dus zo erg dat hij effectief blut is en alles kwijt en hij kan zijn rekeningen niet meer betalen. En ja daar heb ik hard zeer van. Je kan nu die mens afschieten van: Idioot, domme kloot. Waar zat je met je verstand? Maar ja daar is hij nu niks mee hé. (Maar het is moeilijk om dat innerlijk nu niet te denken) Zucht.

Het spreekwoord geldt hier in ieder geval: Wie niet luisteren wil zal het (vroeg of laat) voelen. Hopelijk heeft hij zijn lesje nu geleerd maar ik vrees ervoor.

Laatst bewerkt:
Nu is het dus zo erg dat hij effectief blut is en alles kwijt en hij kan zijn rekeningen niet meer betalen. En ja daar heb ik hard zeer van. Je kan nu die mens afschieten van: Idioot, domme kloot. Waar zat je met je verstand? Maar ja daar is hij nu niks mee hé. (Maar het is moeilijk om dat innerlijk nu niet te denken) Zucht.

Het spreekwoord geldt hier in ieder geval: Wie niet luisteren wil zal het (vroeg of laat) voelen. Hopelijk heeft hij zijn lesje nu geleerd maar ik vrees ervoor.
Moeten wij dan als maatschappij zo'n mensen blijven verder helpen? Zo iemand kan in feite niet 100% zelfstandig leven en moet maar onder gerechtelijke bescherming gaan na wilsonbekwaamheid en met een bewindvoerder leven die z'n geld beheert.

Edit: Dit is de enige manier, in een legale context, om die mens zelf correct te berschermen van zichzelf.
Wilsonbekwaam trachten te verklaren en bewindvoerder aanstellen, hetzij familie, vrienden of een professioneel.

Zo is m'n ma ook bewindvoerder voor haar nonkel & tante in de 80, als back-up bewindvoerder m'n stiefvader en dan ik & m'n zus.
Aangezien ze op hun leeftijd gewoon het besef niet hebben van de implicaties van hun beslissingen en ook de waarde niet meer kennen van een €.

Als ge een 'echte' vriend zijt, dan informeert ge al eens en neem je contact op met z'n familie om een eventuele oplossing te vinden, i.p.v. niks te doen en 10€ te geven.

Laatst bewerkt:
Ja en je geeft ook aan waarom:
Inderdaad, maar meer dan die mens wilsonbekwaam te laten verklaren door een vrederechter en het aanstellen van een bewindvoerder door die laatste of een notaris hoeft dit toch niet te kosten voor de maatschappij?
Tenzij die persoon op pensioenleeftijd is kan die nog altijd gaan werken en z'n brood verdienen of in sommige gevallen rekenen op steun van familie (voor bv. een woonplaats e.d.), en als niemand meer te maken wil hebben met die persoon dan moet 'm inderdaad maar naar het OCMW gaan. Allemaal onder toezicht van een bewindvoerder die beslist wat er met dat geld gebeurt.

Ik zie gedeeltelijk niet niet in waarom de maatschappij moet betalen voor iemand die zichzelf een stok tussen de benen steekt en dat blijft doen.

Inderdaad, maar meer dan die mens wilsonbekwaam te laten verklaren door een vrederechter en het aanstellen van een bewindvoerder door die laatste of een notaris hoeft dit toch niet te kosten voor de maatschappij?
Tenzij die persoon op pensioenleeftijd is kan die nog altijd gaan werken en z'n brood verdienen of in sommige gevallen rekenen op steun van familie (voor bv. een woonplaats e.d.), en als niemand meer te maken wil hebben met die persoon dan moet 'm inderdaad maar naar het OCMW gaan. Allemaal onder toezicht van een bewindvoerder die beslist wat er met dat geld gebeurt.

Ik zie gedeeltelijk niet niet in waarom de maatschappij moet betalen voor iemand die zichzelf een stok tussen de benen steekt en dat blijft doen.
Waarom zou iemand nog willen gaan werken als hij gedwongen wordt om in bewindvoering te gaan, als die maar 100EUR per week.

Als ge een 'echte' vriend zijt, dan informeert ge al eens en neem je contact op met z'n familie om een eventuele oplossing te vinden, i.p.v. niks te doen en 10€ te geven.
Die 10€ is zodat hij de week doorkomt met wat voedsel en drank. Maar ik ben niet van gisteren. Hij koopt daar sigaretten van of zo.
Maar goed, de keuze is aan hem.

En ja dat proberen we wel maar ja mee werken doet hij natuurlijk niet en tot deze week wisten we ook nog niet dat het nu echt zo erg was (geworden). Bovendien woont hij in de VS (het is dus niet België). Ik doe mijn best maar voor mij is dat niet mogelijk dit zelf allemaal te regelen. I do what I can. :headshake:

Krijg weer op facebook veel reclame te zien van zo een spelletje met balletjes die in een driehoek naar beneden botsen (ge weet wel zo een variant op een gokspel dat ze in China spelen dacht ik )
Ze beloven veel winst …tot je speelt natuurlijk . ;)

Al die BV's die ineens weer dikke vriendjes met BDP willen zijn...:puke:

Waarom zou iemand nog willen gaan werken als hij gedwongen wordt om in bewindvoering te gaan, als die maar 100EUR per week.
Dit is in mijn ogen wel een zieke mentaliteit. Die mens krijgt meer dan 100 euro per week om te werken. Maar gezien hij vol hangt van de slechte keuzes heeft hij slechts nog 100 euro per week over. Keuzes hebben gevolgen en je mag als volwassene nu ook wel eens je verantwoordelijkheid nemen wanneer je slechte keuzes gemaakt hebt ipv dat af te wentelen op de maatschappij. Het is door zulke sujetten dat de sociale zekerheid onder druk komt te staan en dat het draagvlak voor hulp voor wie het nodig heeft afbrokkelt.

Dit is in mijn ogen wel een zieke mentaliteit. Die mens krijgt meer dan 100 euro per week om te werken.
Akkoord, maar als de bewindvoerder bepaalt dat hij maar 100 EUR de week krijgt. Ziet hij dat anders
Maar gezien hij vol hangt van de slechte keuzes heeft hij slechts nog 100 euro per week over. Keuzes hebben gevolgen en je mag als volwassene nu ook wel eens je verantwoordelijkheid nemen wanneer je slechte keuzes gemaakt hebt ipv dat af te wentelen op de maatschappij.
Dat klopt alleen maar als ge ervanuit gaat dat ge beschikt over een gezond en goed stel hersenen. En mijn uitgangspunt is dat dit meer niet dan wel is, en voor een groot stuk gefaciliteerd door de maatschappij.
Het is door zulke sujetten dat de sociale zekerheid onder druk komt te staan en dat het draagvlak voor hulp voor wie het nodig heeft afbrokkelt.
Nee de sociale druk komt voor onder druk te staan door politici die mensen tegen elkaar opzet om aandacht af te leiden van hun eigen slecht beleid.

Terug
Bovenaan