Je ergernissen van vandaag - Deel 2

het is de schuld van de sossen!
het is de schuld van de walen!
het is de schuld van het gewest!
het is de schuld van de burgemeesters!
het is de schuld van de federalen!
hoezo we lossen het probleem op deze manier niet op?

Er zal zeker gezocht worden naar een oplossing. Het zal eerder de vraag zijn of hij snel genoeg zal helpen en ze hem snel genoeg kunnen toepassen.

De politiek die weer aant zeggen is dat de situatie in brussel 'onaanvaardbaar'is en ze gaan dit en dat doen en blablabla. Die drugscommissaris op VTM van hetzelfde.

Niks gaat er gebeuren.

Er gaan zaken veranderen. Het effect gaat beperkt zijn, en niet onmiddellijk, dat spreekt voor zich. Maar hetgeen ze stelden dat ze gingen doen, geeft een verschil.
Heck, het heeft een verschil gegeven in Antwerpen.
Het lost alles niet op, aangezien je aan het dweilen bent met de kraan open. Het is niet alsof je gewoon kan zeggen, alle verdachten krijgen een kogel door hun kop en door. We moeten nog altijd de wetgeving volgen en mensen het voordeel van de twijfel geven. Wat verandering traag maakt, maar aan de andere kant zou ik niet zo happy zijn als ik onschuldig ben en ik ineens een kogel door mijn kop krijg omdat men per ongeluk dacht dat ik er bij betrokken was.

Voor de rest heeft die drugscommissaris er al voor gezorgd dat er verbeteringen zijn (al moet die zich ook aan de wet houden).
Desondanks, zal het slechter worden voor het beter wordt. Des te harder je stribbelt tegen een partij, des te harder slaat die terug om zichzelf te beschermen. Maar niets doen is geen alternatief. Dat maakt het evengoed niet een betere oplossing.

Fatalistisch gaan zeggen van er gaat niks gebeuren is misschien leuk. Maar er gebeurt veel.
Het is gewoon niet altijd zo zichtbaar, en dat zou het ook niet moeten zijn.

Er gaan zaken veranderen. Het effect gaat beperkt zijn, en niet onmiddellijk, dat spreekt voor zich. Maar hetgeen ze stelden dat ze gingen doen, geeft een verschil.
Het lost alles niet op, aangezien je aan het dweilen bent met de kraan open. Het is niet alsof je gewoon kan zeggen, alle verdachten krijgen een kogel door hun kop en door. We moeten nog altijd de wetgeving volgen en mensen het voordeel van de twijfel geven. Wat verandering traag maakt, maar aan de andere kant zou ik niet zo happy zijn als ik onschuldig ben en ik ineens een kogel door mijn kop krijg omdat men per ongeluk dacht dat ik er bij betrokken was.

Voor de rest heeft die drugscommissaris er al voor gezorgd dat er verbeteringen zijn (al moet die zich ook aan de wet houden).
Desondanks, zal het slechter worden voor het beter wordt. Des te harder je stribbelt tegen een partij, des te harder slaat die terug om zichzelf te beschermen. Maar niets doen is geen alternatief. Dat maakt het evengoed niet een betere oplossing.

Fatalistisch gaan zeggen van er gaat niks gebeuren is misschien leuk. Maar er gebeurt veel.
Het is gewoon niet altijd zo zichtbaar, en dat zou het ook niet moeten zijn.
Akkoord, maar we moeten wel gaan leven met een realiteit dat deze dingen niet meer weggaan uit onze samenleving.

En ik verwacht evenzeer toestanden met de aankomende haven in Genk, wat voor mij dan wel heel dicht bij huis is.

Met dat verschil dat er in Antwerpen geen actieve sabotage is om ook maar een millimeter van verandering onmogelijk te maken, wat je in Brussel wel hebt met de PS (en MR heeft zeker ook boter op het hoofd met hun burgemeesters).

Als ze afroepen dat families met kinderen onder de 2 jaar eerst mogen boarden, maar toch alle families met kinderen ouder dan 2 jaar ook staan te drummen.

Leren luisteren is moeilijk precies.

Heb ik eindelijk nog eens tijd om te gamen omdat het een rustig weekend is, ligt het playstation netwerk eruit :headshake:.
Geen last van op de PC. :cool:

Nu, gisteren lag internet hier enkele uren uit door dat Fluvius door de kabels had gezeten met hun graafmachine. Geen probleem, dan speel ik wel een game, maar met aangezien al je save games tegenwoordig in de cloud staan, kan dat dus ook niet. Op pc opslaan doe ik tegenwoordig ook niet meer voor praktische redenen, maar toch wel een groot nadeel aan al die vooruitgang.

Als ze afroepen dat families met kinderen onder de 2 jaar eerst mogen boarden, maar toch alle families met kinderen ouder dan 2 jaar ook staan te drummen.

Leren luisteren is moeilijk precies.
ge hebt volk dat al begint aan te schuiven de moment dat ze personeel zien aan de gate. dat kan iemand van de cleaning zijn die vuilbakskes komt leeg maken, bij bepaalde mensen geeft dat de klik: "boarding gaat beginnen!"

ook al staat er zelfs nog geen vliegtuig.

CM ledenbijdrage betaald daarnet. Wéér eens opgeslagen! 117 eur, ik vind dat toch al veel geld voor wat eigenlijk?

Ik vraag die veroordelen toch niet? Want al die foliekes moeten betaald worden…

Vernieuwde voordelen in 2025
* Geboortevoordeel*: Gezinsuitbreiding? Elke ouder kiest bij geboorte van hun kindje voor een
bedrag van 170 euro. Of een Dreambaby-geschenkkaart van 180 euro met daarbovenop een
bedrag van 40 euro.
* Wondzorg*: Bij Goed krijgt u 30% korting op actieve verbandmiddelen.
* Oordoppen op maat*: Luide muziek of een snurkende partner? Krijg een terugbetaling tot 30 euro
per kalenderjaar.
Benieuwd naar de andere voordelen? Bekijk het volledige aanbod op www.cm.

???

CM ledenbijdrage betaald daarnet. Wéér eens opgeslagen! 117 eur, ik vind dat toch al veel geld voor wat eigenlijk?

* Geboortevoordeel*: Gezinsuitbreiding? Elke ouder kiest bij geboorte van hun kindje voor een
bedrag van 170 euro. Of een Dreambaby-geschenkkaart van 180 euro met daarbovenop een
bedrag van 40 euro.
* Oordoppen op maat*: Luide muziek of een snurkende partner? Krijg een terugbetaling tot 30 euro
per kalenderjaar.

???
Er is natuurlijk niemand die je verplicht dat te betalen of überhaupt bij een mutualiteit aangesloten te zijn. 🤷🏻

Er is natuurlijk niemand die je verplicht dat te betalen of überhaupt bij een mutualiteit aangesloten te zijn. 🤷🏻

Ah dat wist ik niet !

Dat zijn zo van die facturen waar je je geen vragen bij stelt.
Is er dan ergens soort van normale mutualiteit die alleen de basis doet?

Als ik die voordelen lees, dan blaast dat alleen maar de factuur op.
En welk verdienmodel zit daar achter?

bedrag van 40 euro.
per kalenderjaar.

???
Ik vind de CM belachelijk goedkoop, maar dat komt misschien omdat ik in Nederland werk? :unsure:

Euh, aansluiten bij een mutualiteit is bij mijn weten wel verplicht.
Akkoord. Ik had het meer op een met kosten.
Ah dat wist ik niet !

Dat zijn zo van die facturen waar je je geen vragen bij stelt.
Is er dan ergens soort van normale mutualiteit die alleen de basis doet?

Als ik die voordelen lees, dan blaast dat alleen maar de factuur op.
En welk verdienmodel zit daar achter?
Bestaat er ook een gratis ziekenfonds?

Wie zich niet wil aansluiten bij een ziekenfonds, moet zich verplicht inschrijven bij de Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (HZIV). Zo ben je in orde met de ziektekostenverzekering. Aansluiten bij de Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering is gratis.

Een geboortecheque van 170 eur? Of erger nog, als je kiest voor eentje van Dreambaby is dit 180 plus 40 eur? Dit lijkt toch wel echt op een commerciële koehandel.

Ik zit te wachten op een mutualiteit die alleen doet wat ze moet doen , zonder die onzin.
Of eentje die uw ledengeld terugstort als je er geen gebruik van maakt.

Terug
Bovenaan