Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Lijkt me nog zo gek niet.
Of stukje terugbetaling. Zou een interessant model kunnen zijn.

Of een premie verlaging.
En wie veel “schade” heeft een premieverhoging.
Dan krijg je gewoon een veel hogere verzekering. Meer dan het gevoel is dat dan niet. Lijkt me ook geen goed systeem om mensen die ziek zijn (kanker bijvoorbeeld) nog meer te gaan belasten met betalingen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat de zorgverzekering in België duur is he?

Dan krijg je gewoon een veel hogere verzekering. Meer dan het gevoel is dat dan niet. Lijkt me ook geen goed systeem om mensen die ziek zijn (kanker bijvoorbeeld) nog meer te gaan belasten met betalingen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat de zorgverzekering in België duur is he?

Neen op zich, ik besef ook wel, dat is nog geen 30 cent per dag. We eten daar geen boterham minder om.
Maar ergens zou een bedrijf als de CM de keuze moeten kunnen bieden tussen bv een “gold” of een “silver” of “bronze”.

Ik hoef die voordelen niet. Ik weet ook dat daar een solidariteitsmechanisme achter zit( je zal maar kanker hebben of bedlegerig zijn), maar ik vind dat dat dat nog een verschil is met bv die oordoppen of geboortecheques etc.
Dat men iets doet voor als je ziek bent: oké en ik wil daar zeker aan bijdragen (ik kan ook ziek worden), maar een bedrijf als CM moet zich toch niet bezighouden met reisorganisatie te spelen etc.

Neen op zich, ik besef ook wel, dat is nog geen 30 cent per dag. We eten daar geen boterham minder om.
Maar ergens zou een bedrijf als de CM de keuze moeten kunnen bieden tussen bv een “gold” of een “silver” of “bronze”.

Ik hoef die voordelen niet. Ik weet ook dat daar een solidariteitsmechanisme achter zit( je zal maar kanker hebben of bedlegerig zijn), maar ik vind dat dat dat nog een verschil is met bv die oordoppen of geboortecheques etc.
Dat men iets doet voor als je ziek bent: oké en ik wil daar zeker aan bijdragen (ik kan ook ziek worden), maar een bedrijf als CM moet zich toch niet bezighouden met reisorganisatie te spelen etc.
Tgoh, ja, ergens wel akkoord, maar geen idee of dat zoveel doet aan de premie eerlijk gezegd.

Ah dat wist ik niet !

Dat zijn zo van die facturen waar je je geen vragen bij stelt.
Is er dan ergens soort van normale mutualiteit die alleen de basis doet?

Als ik die voordelen lees, dan blaast dat alleen maar de factuur op.
En welk verdienmodel zit daar achter?
Ja en die noemt het HZIV, is van de overheid, volledig gratis en daar krijg je net hetzelfde van terug van den doktoor alsof je bij het CM aangesloten bent. Uiteindelijk betaal je bij het CM en andere mutualiteiten alleen maar voor die aanvullende (en vaak overbodige) diensten. De basis van de verplichte ziekteverzekering is immers gratis.

Zoals @Zubrowka zegt dan is het naar de HZIV voor de basis die iedereen heeft. Of je kijkt naar de extra's die je persoonlijk wel nodig hebt om te kiezen. Die paar voorbeelden die je heeft zijn er ook maar een paar. Er zijn er nog massa's meer en afhankelijk van mutualiteit tot mutualiteit en waarschijnlijk is er ergens wel een mutualiteit die een voordeel geeft dat voor jou wel van toepassing kan zijn. Mijn ouders bijvoorbeeld zijn goed 30jaar terug van neutraal ziekenfonds naar CM overgestapt omdat CM op dat moment een pak meer terugbetaalde dan de andere ziekenfondsen voor orthodontie toen ik een beugel nodig had. En ik weet dat ze intussen denk ik nog 2 maal overgestapt zijn omdat ze bij een ander meer voordeel konden halen.

En die reizen (of zeker kortingen erop via samenwerkingen met bedrijven als CP of Landal) geven ze ook allemaal he. Dat is ook historisch gegroeid vanuit vakbonden/werknemersorganisaties die allemaal wel op de een of andere manier verbonden zijn met mutualiteiten.

Zo net te horen gekregen dat een broer van mijn grootvader is overleden, net 80 geworden. Een van de grootste charmeurs dat ik in mijn leven heb mogen ontmoeten. Is helaas de laatste jaren zwaar afgetakeld door Parkinson. Dat was toch een van de personen waarvan ik dacht dat die 100 ging worden.

RIP nonkel gouden tand!

Rookhinder door schouw van buur op 10meter afstand. Als de wind slecht staat zoals nu echt zo een walm over u...ik was net het afval ah doen.

Wnn gaat dat eens wetttelijk aangepakt worden. Algemeen stookverbod in bebouwde kom aub? We zijn 2025.

...maar een bedrijf als CM moet zich toch niet bezighouden met reisorganisatie te spelen etc.
Uw ledenbijdrage wordt ook niet gebruikt voor intersoc of kazou. Die zijn wel verbonden met CM maar die hebben qua organisatie zich al veel meer moeten loskoppelen dan vroeger.
Uw ledenbijdrag wordt wel gebruikt voor dingen te vergoeden bovenop de door het riziv terugbetaald ziektekosten, zoals extra's ivm implantaten, bril, terugbetaling psycholoog maar inderdaad ook geboortepremie (en dan is het aan u om te zien bij welk ziekenfonds dat het beste aansluit bij uw noden, of om naar de hulpkas te gaan die geen ledenbijdrage vraagt en enkel de riziv-vergoedingen doet)

De gold silver bronze optie zijn dan de mogelijke uitbreidingen, bij CM bv medikoplan, hospitaalplan of hospitaalplan plus

Gisteren voor het eerst naar de "lotto arena" geweest in Antwerpen voor een concert.

ofwel wordt ik te oud, maar echt geamuseerd heb ik me daar toch niet (meer).
we waren een uurtje voor het concert daar, doen ze die deuren pas een kwartier voor tijd open.. In de kou, dan maar naar de overkant geweest, de "backstage". 4 euro voor een pint, 9 euro voor een hamburger, jawadde :crazy:
Ik snap dat niet, uit commerciëel oogpunt zou dat sportpaleis toch veel meer kunnen verdienen als ze iets vroeger open doen?
En waarom heeft zo'n groot gebouw geen eigen parking? Veel voetbalstadions krijgen geen licentie als ze geen parkeerplaats kunnen bieden...

Want commerciëel ingesteld, dat zijn ze wel !
7 euro voor een locker AUB (5 euro voor een piepklein bank kluis formaat lockertje) 7 EURO ja, om uw jas weg te steken. :rolleyes: ongelofelijk.
(in de AB bijvoorbeeld is dat met een sleuteltje, steek je daar 1 euro in, whats wrong with that?)
Dus ik en mijn vrouw proppen onze dingen samen in 1 grote, moet je een code aanmaken.... ik wist dat er mizerie ging zijn en ja hoor...
Tijdens de pauze een gigantische meute naar die wc's, het half uur tijd dat je had, had je bijna voor de helft nodig, om nog maar aan de wc te geraken.

En dan de locker.... Ik verlaat het concert een kwartier voor tijd, om niet opnieuw geconfronteerd te worden met een meute van jewelste, ik kom aan de locker, ik geef mijn code in, die wordt geaccepteerd, maar de deur gaat niet open !!

Ik al in volle paniek om de bus vroeger te nemen naar de randparking, om weer die meute en verkeersopstopping te voorkomen, ren ik naar de security, de security verwijst me daar de INFO balie, de infobalie terug naar een locker verantwoordelijke, die in een hoekje op haar gsm zat te spelen, (kreeg ze een uitbrander van de info dame, dat ze haar werkpost niet mocht verlaten)....

Uiteindelijk met haar smartphone heel gedoe om dat kastje alsnog open te krijgen, wat het probleem was weet ik nog steeds niet maar soit....

En die harde drankbekers. waarom hard? omdat ze recycleerbaar zijn. Ja maar waarom vraag je dan geen 10 euro per beker voor borg?
Want nu heb je nog steeds van die idioten die lege bierbekers gooien, en harde bekers komen dan ook....hard aan denk ik?
Nu heb je dus nog steeds een bezaaide vloer vol bekers, omdat het statiegeld te laag is, voor tamme eikels.

Nee ik heb me eigenlijk niet geamuseerd. Kan het zijn omdat ik Bullet for my valentine nu al 7 of 8 keer heb gezien? of dat het publiek tijdens de show enorm tam was (de bovenste zitjes waren quasi nog allemaal vrij, dus ergens kon het dus nog vééél drukker geweest zijn),
kwam het omdat ik tijdens de laatste show van Trivium een kwartier voor tijd al ben vertrokken uit vrees voor de horde mensen.....
Of was het omdat het op een zondag avond was, en nog zo'n eind naar de randparking, en nog +1u naar huis rijden....?

spijtig nogtans, want was een 20 year anniversary tournee, van 2 CD's die ik als jeugdige adolescent grijs heb gespeeld, had me dus zeker verwacht aan een dosis leuke nostalgie en sentiment. Maar om de een of andere manier toch met een klote gevoel vertrokken.

en ja, ik ga toch ook liever naar de AB, Trix of Vorst om één of andere manier...

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het eigenlijk een ergernis is, maar na 10 dagen niet 100% voelen is deze nacht de buikgriep dan toch ne keer doorgebroken. Elke 30' op de wc. Komt het er niet uit langs voor, dan komt het eruit langs achter. Maagpijn om kapot van te vallen, dorst alsof het 40 graden binnen is (geen koorts tjans) en ook nog eens heel de tijd kou hebben. :sop:

Gisteren voor het eerst naar de "lotto arena" geweest in Antwerpen voor een concert.

ofwel wordt ik te oud, maar echt geamuseerd heb ik me daar toch niet (meer).
we waren een uurtje voor het concert daar, doen ze die deuren pas een kwartier voor tijd open.. In de kou, dan maar naar de overkant geweest, de "backstage". 4 euro voor een pint, 9 euro voor een hamburger, jawadde :crazy:
Ik snap dat niet, uit commerciëel oogpunt zou dat sportpaleis toch veel meer kunnen verdienen als ze iets vroeger open doen?
En waarom heeft zo'n groot gebouw geen eigen parking? Veel voetbalstadions krijgen geen licentie als ze geen parkeerplaats kunnen bieden...

Want commerciëel ingesteld, dat zijn ze wel !
7 euro voor een locker AUB (5 euro voor een piepklein bank kluis formaat lockertje) 7 EURO ja, om uw jas weg te steken. :rolleyes: ongelofelijk.
(in de AB bijvoorbeeld is dat met een sleuteltje, steek je daar 1 euro in, whats wrong with that?)
Dus ik en mijn vrouw proppen onze dingen samen in 1 grote, krijg je een code.... ik wist dat er mizerie ging zijn en ja hoor...
Tijdens de pauze een gigantische meute naar die wc's, het half uur tijd dat je had, had je bijna voor de helft nodig, om nog maar aan de wc te geraken.

En dan de locker.... Ik verlaat het concert een kwartier voor tijd, om niet opnieuw geconfronteerd te worden met een meute van jewelste, ik kom aan de locker, ik geef mijn code in, die wordt geaccepteerd, maar de deur gaat niet open !!

Ik al in volle paniek om de bus vroeger te nemen naar de P+R , om weer die meute en verkeersopstopping te voorkomen, ren ik naar de security, de security verwijst me daar de INFO balie, de infobalie terug naar een locker verantwoordelijke, die in een hoekje op haar gsm zat te spelen, (kreeg ze een uitbrander van de info dame, dat ze haar werkpost niet mocht verlaten)....

Uiteindelijk met haar smartphone heel gedoe om dat kastje alsnog open te krijgen, wat het probleem was weet ik nog steeds niet maar soit....

Nee ik heb me eigenlijk niet geamuseerd. Kan het zijn omdat ik Bullet for my valentine nu al 7 of 8 keer heb gezien? of dat het publiek tijdens de show enorm tam was (de bovenste zitjes waren quasi nog allemaal vrij, dus ergens kon het dus nog vééél drukker geweest zijn),
kwam het omdat ik tijdens de laatste show van Trivium een kwartier voor tijd al ben vertrokken uit vrees voor de horde mensen.....
Of was het omdat het op een zondag avond was, en nog zo'n eind naar de p+r en naar huis rijden....?

spijtig nogtans, want was een 20 year anniversary tournee, van 2 CD's die ik als jeugdige adolescant grijs heb gespeeld, had me dus zeker verwacht aan een dosis leuke nostalgie en sentiment. Maar om de een of andere manier toch met een klote gevoel vertrokken.

en ja, ik ga toch ook liever naar de AB, Trix of Vorst om één of andere manier...
Wat betreft de parking is de reden heel simpel, da spel is initieel gebouwd in de jaren 30 van de vorige eeuw. Toen was het hebben van parking nog geen voorwaarde.

Wat betreft de parking is de reden heel simpel, da spel is initieel gebouwd in de jaren 30 van de vorige eeuw. Toen was het hebben van parking nog geen voorwaarde.
Kan ik nog inkomen.
Ik zal wel een oude zeurkous zijn misschien, maar de maandag nog moeten werken, en eerst nog naar een P+R moeten, en dan nog meer dan een uur rijden naar huis....
En om de file's dan enigzinds wat te vermijden moesten we dan een kwartier vroeger vertrekken, om zo de bus vroeger te kunnen nemen ...

Je kunt nu wel zeggen: doe gelijk iedereen en ga weg als het concert gedaan is, maar dan loop je het risico's:

1) we stonden heel vooraan de zaal, dus eer je aan de lockers dan bent......
2) file's aan de lockers
3) file's aan de uitgang (1 set deuren!!)
4) file's aan de metro/bus plaats (en hopen dat je op de bus of metro kan, want ja iedereen wil er in)
5) file om de p+r te verlaten
6) nog het strafste van al: na de p+r moesten we opnieuw aan dat sportpaleis passeren dus weer een hoop mensen die daar dan al wandelend rode lichten negeert. dus zelfs bij groen licht sta je daar gewoon vast aan dat kruispunt.

en je betaalt dan al een smak geld voor een ticket, en je moet dan om al die stront en mizerie te vermijden, nog es een kwartier vroeger vertrekken.

In de AB in brussel heb je dat toch allemaal niet hoor, daar ga ik steevast halverwege het laatste liedje naar de lockers, sta ik 30 seconden later al buiten, en wandel naar het centraal station. geen gedoe.

Kan ik nog inkomen.
Ik zal wel een oude zeurkous zijn misschien, maar de maandag nog moeten werken, en eerst nog naar een P+R moeten, en dan nog meer dan een uur rijden naar huis....
En om de file's dan enigzinds wat te vermijden moesten we dan een kwartier vroeger vertrekken, om zo de bus vroeger te kunnen nemen ...

Je kunt nu wel zeggen: doe gelijk iedereen en ga weg als het concert gedaan is, maar dan loop je het risico's:

1) we stonden heel vooraan de zaal, dus eer je aan de lockers dan bent......
2) file's aan de lockers
3) file's aan de uitgang (1 set deuren!!)
4) file's aan de metro/bus plaats (en hopen dat je op de bus of metro kan, want ja iedereen wil er in)
5) file om de p+r te verlaten
6) nog het strafste van al: na de p+r moesten we opnieuw aan dat sportpaleis passeren dus weer een hoop mensen die daar dan al wandelend rode lichten negeert. dus zelfs bij groen licht sta je daar gewoon vast aan dat kruispunt.

en je betaalt dan al een smak geld voor een ticket, en je moet dan om al die stront en mizerie te vermijden, nog es een kwartier vroeger vertrekken.

In de AB in brussel heb je dat toch allemaal niet hoor, daar ga ik steevast halverwege het laatste liedje naar de lockers, sta ik 30 seconden later al buiten, en wandel naar het centraal station. geen gedoe.
Was de parking aan Spoor Oost niet open? Dat is echt op nog geen kwartier stappen en met wat geluk ben je snel weg.

Was de parking aan Spoor Oost niet open? Dat is echt op nog geen kwartier stappen en met wat geluk ben je snel weg.
EDIT: @Green Mamba nee die was niet open !
Had die ook eerst gekozen, maar voor dropkick murphy's enkele dagen eerder was die wél open.... :crazy::baard:

maar we zijn eerst weest gaan eten in NOK THAI, aan de Ter Heydelaan, en heb gewoon de auto daar laten staan eigenlijk omdat het zondag was, dus mocht daar gratis blijven staan, en dan de bus 19 genomen (via de bosuil, stadion van RAFC) .
Op zich wel een ideaal scenario, zo heb ik die p+r shizzle kunnen vermijden, en was slechts 5 minuutjes.

Maar zoals gezegd, moesten we alsnog (om op de E17 te geraken), richting sportpaleis passeren, en tegen dan was het concert wel al gedaan, en ongelofelijk hoeveel zatlappen daar niet in horde's de rode lichten negeren en gewoon de baan op hollen.

Laatst bewerkt:
Ik weet daar niet veel zijn,
maar we zijn eerst weest gaan eten in NOK THAI, aan de Ter Heydelaan, en heb gewoon de auto daar laten staan eigenlijk omdat het zondag was, dus mocht daar gratis blijven staan, en dan de bus 19 genomen (via de bosuil) .
Op zich wel een ideaal scenario, zo heb ik die p+r shizzle kunnen vermijden, en was slechts 5 minuutjes.

Maar zoals gezegd, moesten we alsnog (om op de E17 te geraken), richting sportpaleis passeren, en tegen dan was het concert wel al gedaan, en ongelofelijk hoeveel zatlappen daar niet in horde's de rode lichten negeren en gewoon de baan op hollen.
Voor volgende keer dan :)

Mensen die een rood licht negeren? Moet je maar eens een dagje op de Meir of eender andere winkelstraat staan.

Is het in Vorst niet dezelfde shit met parkeren? Vroeger kon je u nog gratis zetten aan het stadhuis van Vorst als je op tijd was maar dat valt intussen ook al jaren onder de parkeerzone evenementen met overpriced tarieven.

Sportpaleis en Vorst probeer ik maximaal te vermijden omwille van al die parkeerzever. Het moeten al topgroepen zijn om mij daar nog te krijgen.

Is het in Vorst niet dezelfde shit met parkeren? Vroeger kon je u nog gratis zetten aan het stadhuis van Vorst als je op tijd was maar dat valt intussen ook al jaren onder de parkeerzone evenementen met overpriced tarieven.

Sportpaleis en Vorst probeer ik maximaal te vermijden omwille van al die parkeerzever. Het moeten al topgroepen zijn om mij daar nog te krijgen.
eerlijk gezegd: ik vermoed van wel. (2 jaar terug Parkway Drive)

Maar vorige keer zijn we met de camionette geweest, en fietsen er achteraan in gestoken, en geparkeerd aan de op en afrit van de autosnelweg, en 10 minuutjes gefietst. (en een oude versleten jas aan gedaan, en dan in de fietszak gestoken bij aankomst. Kon me nie veel schelen als die zou er uit gepikt worden). -> geen locker nodig.

Volgende keer doe ik het terug zo denk ik. Alhoewel, ik denk dat ik concerten wat ga beginnen afbouwen. Ben niet meer zo into metalcore als vroeger, en andere muziekgenre's doen me eigenlijk ook vrij weinig.

ge hebt volk dat al begint aan te schuiven de moment dat ze personeel zien aan de gate. dat kan iemand van de cleaning zijn die vuilbakskes komt leeg maken, bij bepaalde mensen geeft dat de klik: "boarding gaat beginnen!"

ook al staat er zelfs nog geen vliegtuig.
Ik begrijp ook helemaal niet waarom mensen zo snel mogelijk in dat vliegtuig willen zijn; het staat op voorhand vast op welke stoel ge gaat zitten en ze wachten toch tot de laatste opgestapt is voor het vertrekt. Dan wacht ik liever tot op het laatste moment aan de gate met veel beenruimte en airco dan langer in die vliegtuigstoel te zitten in een veel te warm vliegtuig 🤔

Ik begrijp ook helemaal niet waarom mensen zo snel mogelijk in dat vliegtuig willen zijn; het staat op voorhand vast op welke stoel ge gaat zitten en ze wachten toch tot de laatste opgestapt is voor het vertrekt. Dan wacht ik liever tot op het laatste moment aan de gate met veel beenruimte en airco dan langer in die vliegtuigstoel te zitten in een veel te warm vliegtuig 🤔
Ja maar ik snap het wel:

handbagage ruimte is beperkt, en als je als laatste instapt, en alles zit vol, dan pakken ze uw handbagage af, en steken het onderaan in het "ruim", en dan moet je bij aankomst aan die rolband wachten, tot uw koffer er uit rolt.

verder ook: bij overboekingen, dus als uw vlucht overboekt is, en ze vinden niet genoeg vrijwilligers die de volgende vlucht wil nemen, nemen ze vaak de laatste mensen van de rij, en die worden dan verplicht.

Dus ja, ik probeer toch ook vaak als een van de eerste helft van de vlieger, mee te zijn hoor bij het boarden.

Terug
Bovenaan