Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Toevallig vorige week mijn oproep tot keuring gekregen, en ik kon vrij vlot een (tijdige) afspraak inboeken (weliswaar pas halfweg volgende maand). Regio Gent trouwens.

Toevallig vorige week mijn oproep tot keuring gekregen, en ik kon vrij vlot een (tijdige) afspraak inboeken (weliswaar pas halfweg volgende maand). Regio Gent trouwens.
straf, toen ik keek een week of 3 geleden, zat alles al vol tot voorbij half maart. en dan was het te laat. (Zelfde regio dus he, ik ben aan den expo gegaan)
maar ik maak de bedenking (en misschien zijn er die daar meer van kennen): ik heb mijn auto indertijd gekocht tijdens het autosalon. geleverd in maart toen. dan ligt het misschien daaraan dat ik het altijd zo druk is bij mij, want tijdens het autosalon worden er altijd veel auto's verkocht?

Grapjas. Als je hier wacht tot je uw groene kaart krijgt, kan je sowieso al geen tijdige afspraak meer maken. Dat zit dan al lang vol.
Dan een maand proberen voor je uw kaart krijgt. Het is 4 jaar en dan opvolgend 1 of 2 jaar exact later dan datum eerste inschrijving van je wagen dat je moet gekeurd zijn. Kan je zelf perfect inschatten dan, kaart komt zo'n 8 weken eerder, of bericht via ebox.
keurcentrum Wondelgem en Eke Nazareth was het 6-8 weken wachten in januari via SBAT online.

Maar het punt is alweer eens te lange wachttijden (online en direct), ik besef dat wel.

Als je snel kan gaan via online booking is het meestal door een 24uur op voorhand cancel van een afspraak die vrijkomt.

Laatst bewerkt:
straf, toen ik keek een week of 3 geleden, zat alles al vol tot voorbij half maart. en dan was het te laat. (Zelfde regio dus he, ik ben aan den expo gegaan)
maar ik maak de bedenking (en misschien zijn er die daar meer van kennen): ik heb mijn auto indertijd gekocht tijdens het autosalon. geleverd in maart toen. dan ligt het misschien daaraan dat ik het altijd zo druk is bij mij, want tijdens het autosalon worden er altijd veel auto's verkocht?
Ik vermoed dat dat wel een medebepalende factor is en daarom in het voorjaar drukker dan pakweg augustus ofzo.

Wat ik al jaren doe is de moment dat ik mijn keuringsbewijs krijg naar de einddatum kijken en 6-8 weken op voorhand een herinnering in de gsm om een afspraak te maken want als je wacht tot je de groene kaart kreeg was je altijd hopeloos te laat.

Dit jaar was ik ook wel gesjareld want blijkbaar is die termijn van de groene kaarten versturen aangepast van 1maand op voorhand naar 2 maand op voorhand, en is dat moment ook gewoon verschoven. Dus de moment dat ik de groene kaart midden december (en dat was al voor het moment dat ik de voorbije jaren mijn afspraak maakte) kreeg voor mijn vrouw haar auto kon ik zelfs al geen afspraak meer maken voor de keuringsdatum midden februari (of ik moest naar Stekene willen gaan). Dan maar direct voor mijn eigen auto die begin april moet gaan op die moment een afspraak gemaakt eind maart. En voor mijn vrouw haar auto zal ik dit jaar ergens eind november herinnerd worden voor al een afspraak vastleggen zodat ik dan tegen februari volgend jaar kan gaan.

Bij mij was het nu toch 2 maand op voorhand, die groen keurkaart. Ik wou hier zeker niet de 'plezante' uithangen.
Reminder 10-12 weken op voorhand in de smart phone is een goed idee. Zeker als je al jaarlijks moet. Kan idd zijn dat januari - maart drukker is door autosalon etc. Ik kon nog 1 week voor mijn half maart deadline gaan in Wondelgem. Niet zo ver van het voor mij nabijere Eke Nazareth die al vol zat tot eind maart in januari.

Laatst bewerkt:
Net een woning gaan bezichtigen, nieuwbouw van 2019.
Momenteel zitten er huurders in die dat huis volledig thrashed hebben (overigens zonder contract, lol). Ongelooflijk dat er zulke mensen bestaan.
Voor ons onmogelijk om door alle schade te kijken en zelfs deftig te kijken want alles stond tot de nok vol.
Wat een doodzonde, huis heeft alles wat we zoeken. De makelaar zakte ook wat in elkaar van schaamte.

Al 2 dagen met een zware mentale crisis. Het is de zwaarste tot nu toe. Maandagavond en nacht was het echt erg. Kon totaal niet slapen, was mij kapot aan het piekeren. Pas daarnet voor het eerst sinds maandagavond een beetje gegeten en gedronken. Gisteren en vandaag continu in de zetel gelegen, wat tv gekeken, voor al de rest veel te futloos.

Voor gisteren mij ziek gemeld opt werk, vandaag is sowieso geen werkdag, maar morgen en vrijdag wel. Ik kan telewerken maar ik kijk er weinig naar uit. Hopelijk gaan beide dagen beetje rap voorbij...

HLN :rolleyes: waarom blijf ik die clickbait toch volgen?

een artikel met als titel:

“Zij zorgde ervoor dat iedereen geregeld een gratis bak bier kon afhalen”: personeel AB InBev Hoegaarden niet te spreken over ontslag van Chris met nét geen 35 jaar dienst​

mijn reactie: verdiend ontslag, want diefstal als ze zomaar vanalles weggeeft dat niet van haar is!!

en in het artikel zelf:

Gert Engels, syndicaal afgevaardigde voor het ABVV, vertelt ons hoe geliefd Chris is bij haar collega’s. “Zij was de enige op het werk die voor iedereen nog alles in orde bracht, zowel voor arbeiders, bedienden en kaders. Je kon bij haar terecht voor doktersafspraken, maar zij verdeelde ook de snoepzakjes voor Sinterklaas en maakte dat iedereen zijn bierbonnen kreeg. Met die bonnen kunnen werknemers bij AB InBev op geregelde tijdstippen een gratis bak Stella, Jupiler of Hoegaarden afhalen

terechte staking dan imho!!

HLN :rolleyes: waarom blijf ik die clickbait toch volgen?

een artikel met als titel:

mijn reactie: verdiend ontslag, want diefstal als ze zomaar vanalles weggeeft dat niet van haar is!!

en in het artikel zelf:

terechte staking dan imho!!
En wat is nu eigenlijk de reden van ontslag?

Voor de zoveelste keer: het internet hier. Ze zijn hier aan het werken in de straat en natuurlijk hebben ze niet opgelet en is de stroom in de hele wijk er uit gekletst. Das natuurlijk nefast voor het internet in huis want telkens dat opstart is het om zeep. Ik kan internet deels gebruiken maar dingen zoals VRT NWS laden niet volledig in, Steam en Spotify hebben geen verbinding... Ondertussen al gebeld met de klantendienst maar ze zien niks.. Modem uiteraard al gereboot, de foutmelding op tv blijft ook A001. Man man, zot worden hier met altijd maar die ellendige heropstart van het internet na een stroomuitval...

Een week congé en ze is al bijna gedaan. Wel wat dingen van mijn to-do lijstje kunnen doen, maar eigenlijk quasi geen tijd gehad voor ontspanning :cry:

Een week congé en ze is al bijna gedaan. Wel wat dingen van mijn to-do lijstje kunnen doen, maar eigenlijk quasi geen tijd gehad voor ontspanning :cry:
Heel herkenbaar. Uitkijken naar weekend of verlof om dan gewoon een to-do lijst af te lopen van allerlei klussen waarvoor je eindelijk eens tijd hebt. Verlof vliegt voorbij en uiteindelijk heb je niets voor jezelf gedaan.

Edit: bovendien kan ik dat ook niet meer. Als ik nu eens, zoals toen ik tiener was, zou opstaan en mezelf verplichten om een ganse dag te gamen bijvoorbeeld voelt dat totaal niet goed aan want ik moet productief bezig zijn. Ik zou er daardoor ook niet van kunnen genieten. Precies of ik ben iets verkeerd aan het doen.

Ik heb dat nu al als ik eens een uur die Playstation aanleg om de 3 weken.

Laatst bewerkt:
Oogartsen = bandwerk en geld cashen

Beter op die prestatiegeneeskunde besparen en dat geld investeren in waar zorg echt nodig is liefste regering. Wachtlijsten wegwerken bvb.
Dat klopt maar ne echt goeie oogarts kan gerust 5 min extra tijd nemen tussendoor (en via de ziekenkas 50 balletjes extra factureren) dan u als klant te laten voelen dat je 'lucht' bent.

Laatst bewerkt:
Al 2 dagen met een zware mentale crisis. Het is de zwaarste tot nu toe. Maandagavond en nacht was het echt erg. Kon totaal niet slapen, was mij kapot aan het piekeren. Pas daarnet voor het eerst sinds maandagavond een beetje gegeten en gedronken. Gisteren en vandaag continu in de zetel gelegen, wat tv gekeken, voor al de rest veel te futloos.

Voor gisteren mij ziek gemeld opt werk, vandaag is sowieso geen werkdag, maar morgen en vrijdag wel. Ik kan telewerken maar ik kijk er weinig naar uit. Hopelijk gaan beide dagen beetje rap voorbij...
Hopelijk voel je je intussen beter en indien niet, praat met een vertrouwenspersoon of ga zeker op zoek naar hulp. :hug:

De politiek die weer aant zeggen is dat de situatie in brussel 'onaanvaardbaar'is en ze gaan dit en dat doen en blablabla. Die drugscommissaris op VTM van hetzelfde.

Niks gaat er gebeuren.

Terug
Bovenaan