Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn vrouw hare e-reader heeft dat ook ooit gehad. Batterij besteld op AliExpress, beetje prutswerk en alles werkte terug zoals nieuw.
Ik zie inderdaad dat ze dat op AliExpress verkopen, alleen is mijn man niet zo handig en ik al helemaal niet 🙈 Ook heb ik zoveel tijd en geduld niet. Ik ben gewend om iedere avond nog wat te lezen in bed.
Ik heb gisteren dus nog een nieuwe e-reader besteld én deze morgen is ie al geleverd 🙂
Ergernis was wel dat het formaat e-boek van de bibliotheek eerst nog via een omweggetje naar een compatibel formaat voor de kobo moet omgezet worden.

Geen thuiswerk meer vanaf Maart. :(
De rest van mijn team zit aan de kant van het land of andere landen. :unsure: Verplicht om alleen op kantoor te gaan zitten. Kutbedrijf.

Gedaan met:

-dweilen tijdens de werkuren
-slapen tot 10u
- gras afrijden tijdens de werkuren
- kinderen tijdens de werkuren van en naar school brengen
- ….

;-)

vorige maand beetje veel mobiele data verbruikt op mijn werk-gsm, die ik ook als privé-verbruik aangegven heb ('t was Dakar, en HBO Max laat die samenvattingen niet downloaden. hoe moet ik dat anders volgen op de trein?).

soit, ze sturen dus van de interne telecom dienst een mail dat het wat veel is, en wat werk ik doe als ik zo veel verbruik, want als privé-verbruik hebben zij uitgerekend dat ge van uw onbeperkt abonnement maar 10Gb nodig hebt (terwijl als ge wat word-documentjes moet doorsturen en uw GSM daarvoor als hotspot gebruikt hebt ge toch wel 60gb nodig).

in welke oertijd leven die eigenlijk? normaal privé gebruik, da's voor mij: muziek streamen, beetje reddit en beetje instagram. dan zit ik al aan 20Gb, gewoon tijdens mijn woon- werk-verkeer.

allez, ik snap dat het in januari ferm overdreven was van mijne kant, maar allez, 10G is peanuts voor een moderne smartphone gebruiker, toch?

allez, ik snap dat het in januari ferm overdreven was van mijne kant, maar allez, 10G is peanuts voor een moderne smartphone gebruiker, toch?
Wellicht hun punt dat ze niet het moderne gebruik steunen. Kan me niet inbeelden dat veel 40+ vol muziek streamen en insta bekijken op de trein.

Incoming thread : hoeveel G verbruik jij?

vorige maand beetje veel mobiele data verbruikt op mijn werk-gsm, die ik ook als privé-verbruik aangegven heb ('t was Dakar, en HBO Max laat die samenvattingen niet downloaden. hoe moet ik dat anders volgen op de trein?).

soit, ze sturen dus van de interne telecom dienst een mail dat het wat veel is, en wat werk ik doe als ik zo veel verbruik, want als privé-verbruik hebben zij uitgerekend dat ge van uw onbeperkt abonnement maar 10Gb nodig hebt (terwijl als ge wat word-documentjes moet doorsturen en uw GSM daarvoor als hotspot gebruikt hebt ge toch wel 60gb nodig).

in welke oertijd leven die eigenlijk? normaal privé gebruik, da's voor mij: muziek streamen, beetje reddit en beetje instagram. dan zit ik al aan 20Gb, gewoon tijdens mijn woon- werk-verkeer.

Als ze nog het nog eens komen vragen dan kijk je toch gewoon wetkgerelateerde youtube videos op de trein. Ze kunnen mss zien wanneer je verbruikt, maar niet wat je doet.

Zout (in beperkte hoeveelheden) wel dacht ik. Idem met alcohol. Vermoedelijk studies gesponsord door de wijn-undustrie, maar dat terzijde.

Ik bedoelde het in brede zin, zeker op het vlak van voeding heb je zo studies die elkaar afwisselen in ja/nee. In het verleden had je ook de discussie rond chloorvrij gebleekt papier, wat recenter het gebruik van palmolie,...
Goh, vaak is er dan ook enige nuance rond zaken. Zout heb je uiteraard nodig, maar niet in de bakken dat wij dat binnenkrijgen. Daarom ook de raad van het WHO om niet nog meer zelf toe te voegen aan je dieet. Van alcohol is al lang de consensus dat elke hoeveelheid schadelijk is.

Dat de eindgebruiker die HLN leest die nuances niet doorkrijgt of begrijpt kan best, maar een verplichting hangt daar nooit aan vast.
Zeker, op tijd en stond een artikeltje over een oud vrouwtje van +100 die dat naar eigen zeggen geworden is door elke dag een portootje te drinken. En zonder pesticiden komt er weinig voedsel op de bordjes. Zonder eten ben je zeker dat je sterft!
Ja, als je de brolrubriek van de brolgazet op gelijke voet zet met de WHO misschien. User error.

Discussie in de WhatsApp groep van een sportclub en er is iemand die consistent y tipt ipv ij. Ge wordt daar gewoon al geïrriteerd van, waardoor haar punt er eindelijk niet meer toe doet.

Mijn overbuur - die niet heel technisch is aangelegd en geen kinderen heeft - heeft van Proximus een nieuwe decoder ontvangen omdat de Netflix-ondersteuning op de oude ten einde komt. Nu had ze mij gevraagd om deze te komen installeren. Nu is dat systeem zo achterlijk dat je via een telefoonnummer moet bellen om eerst de oude te deactiveren ... na 1 uur in wacht naar dit nummer gezegd dat ik vrijdag rond 11u nog eens terugkom om het nogmaals te proberen. Ten eerste vraag ik mij af waarom je zoiets niet zelf kan doen via een link/QR-code met een check op serienummer/modelcode/klantennummer/rijksregisternummer (en als het wel kan, please enlighten me, maar het zou dan wel op die brief mogen staan) en ten tweede kan ik daar geen begrip voor opbrengen dat de wachttijd 1 uur en hoger is als dit de enige manier is die ze vermelden om dit proces uit te voeren via een specifiek nummer, ook al snap ik dat velen bellen op zaterdag. Dat ze dan op zen minst zeggen hoeveel wachtenden er voor jou zijn, hoe moeilijk kan het zijn voor een technologiebedrijf zoals Proximus. Zelf mijn ultragoedkope provider Yoin heeft een vlottere service dan dit. /end rant 😬

Canvas, telkens een interessante docu plaatsen na een Davis Cup, die uiteraard altijd uitloopt, en geen tweede vertoning, buiten dan binnen een week op arte, in het Frans dus, FFS, elke keer hetzelfde...

Terug
Bovenaan