Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bij productie fouten kunnen ze uiteraard verantwoordelijk gesteld worden.
Bij verkeerd gebruik niet.
En dan nog moet jij dan kunnen bewijzen dat het een grote nalatigheid is geweest van de fabrikant omdat die hun producten een CE kenmerk hebben waardoor zij aangeven dat dat toestel geproduceerd is geweest volgens de geldende normen en dat zij een kwaliteitscontrole hebben uitgevoerd van zowel de fabrikaten procedures als op de gebruikte materialen en dat dit gewaarborgd is door het CE attest dat ze bijleveren bij dat toestel ….dus begin er maar aan . ;)

Als je echter een toestel hebt gekocht waar er geen CE keurmerk op staat dan nog kan je de fabrikant niet echt vervolgen omdat jij zou moeten weten dat een toestel zonder CE keurmerk niet verkocht maar ook niet gebruikt mag worden in de Europese gemeenschap .

(Zo een toestel dat ge kunt bestellen bij Temu of zelfs Bolcom…)

En dan nog moet jij dan kunnen bewijzen dat het een grote nalatigheid is geweest van de fabrikant omdat die hun producten een CE kenmerk hebben waardoor zij aangeven dat dat toestel geproduceerd is geweest volgens de geldende normen en dat zij een kwaliteitscontrole hebben uitgevoerd van zowel de fabrikaten procedures als op de gebruikte materialen en dat dit gewaarborgd is door het CE attest dat ze bijleveren bij dat toestel ….dus begin er maar aan . ;)

Als je echter een toestel hebt gekocht waar er geen CE keurmerk op staat dan nog kan je de fabrikant niet echt vervolgen omdat jij zou moeten weten dat een toestel zonder CE keurmerk niet verkocht maar ook niet gebruikt mag worden in de Europese gemeenschap .

(Zo een toestel dat ge kunt bestellen bij Temu of zelfs Bolcom…)
Die worden dan ook vaak onderschept in Luik om vernietigd te worden, maar er zal nog wel veel door de mazen van het net glippen.

Die worden dan ook vaak onderschept in Luik om vernietigd te worden, maar er zal nog wel veel door de mazen van het net glippen.
tjah, die chinezen:

ce-china-export-difference.png

in de realiteit is dat niet altijd even simpel te onderscheiden.

Zoon zijn nieuwe tablet is toegekomen, kind natuurlijk superblij maar nu krijgen we dat spel niet geinstalleerd. Google play service update blijft vastlopen. Zal morgenvroeg nog maar es proberen.

Something went wrong, try again later :(

Tzal hem leren om een oude ipad in te ruilen voor een lenovo tab (en het moest lenovo zijn want zijn vriendje in de klas heeft die ook en die is ttttttttttopppppp!)

ligt dus aan zijn child account dat ik via family link heb ingesteld met leeftijdsbeperkingen....

als ik met mijn account aanlog -> no biggie
log in met zijn account, papa moet als parent ook bevestigen en inloggen, hierna krijgt ie update play services en ERROR.

als ik met mijn account aanlog, en dan via parental controls zeg: deze tablet wordt door een kind of tiener gebruikt -> inloggen met zijn account -> error

brol

Laatst bewerkt:
ligt dus aan zijn child account dat ik via family link heb ingesteld met leeftijdsbeperkingen....

als ik met mijn account aanlog -> no biggie
log in met zijn account, papa moet als parent ook bevestigen en inloggen, hierna krijgt ie update play services en ERROR.

als ik met mijn account aanlog, en dan via parental controls zeg: deze tablet wordt door een kind of tiener gebruikt -> inloggen met zijn account -> error

brol
Is dat niet gewoon android. Heb van miserie hier ook de leeftijd verhoogd van de kinderen om die zever niet te hebben.

Een dag te laat mijn boek binnengebracht dus 10eurocent boete. Vraag me toch enigszins af wat er netto van die 10eurocent overblijft boor de bibliotheek na aftrek kosten (transactie, terminal,...)

Is dat niet gewoon android. Heb van miserie hier ook de leeftijd verhoogd van de kinderen om die zever niet te hebben.

Uiteindelijk na alle updates is het gelukt. Moest dus gewoon geduld hebben, inloggen met parent account, dan alles updaten, en vervolgens mezelf weer verwijderen, inloggen met childaccount, bevestigen met mijn parentaccount en dan was het in orde.

Er zat wel zo een speeltuinachtige grafische schil over maar die heb ik rap uitgeschakeld via de familylink.

Zoon content!
Ga voor zoon 2 ook een android tablet kopen, veel meer controle precies.

Helpdesks die enkel te bereiken zijn via mail en niet via telefoon :angry: Ik loop de muren op van Smappee omdat ik een nieuwe split billing wil toevoegen, en elke keer een half antwoord krijg ipv gewoon 5 minuten te bellen en klaar. Ik snap niet dat die klantendienst zo slecht is dat je geen callcenter hebt, da's een gigantisch bedrijf.

In 't zwembad... mijn vrouw staat hare zwembril (van een merk) even wat te verstellen omdat hij niet 100% goed zat.
Komt er zone rando boomer zich moeien, het type dat eigenlijk beter in de snelle baan zou zwemmen maar dat niet doet om in een tragere baan te laten zien hoeveel sneller hij wel niet is: "Als ge da 2 keer moet verstellen is het rommel." "Ik heb er 4 van de dees bij Alibaba besteld voor €3/stuk, die zijn per-fect." "Die rommel da ge hier in de winkel €30-35 voor betaald! Zijn geld niet waard!"...
Mijn vrouw reageerde zo half dat haren bril gewoon niet 100% goed stond en da ze eigenlijk wel content was zonder veel meer.

Paar baantjes later sta ik effe aan de kant... pierke stopt weer, begint direct weer te zagen dat alles hier toch veel te duur is en dat mensen der worden opgelegd en hoe slecht het in Vlaanderen eigenlijk is etc etc. Heb heel kort geantwoord en hij zal wel aan mijn gezicht gezien hebben dat hij mij gerust moest laten met zijn gezaag. Nadien hoor ik dan ook dat hij mijn vrouw nog heeft zitten aanbeteren met ongevraagde tips over haar zwemtechniek etc... écht, vervelende vent.

Ze hadden een woord voor dat soort mensen in Kamp Waes vorig jaar: pedant... :S

Vriendengroep waarmee we normaal 1x/jaar weekendje inplannen maar waar ik steeds minder zin in heb omdat het altijd een getrek en gesleur is om het ingepland te krijgen.
Ik had enkele maanden geleden nog eens een poging gewaagd maar na gebrek aan veel nuttige respons het opgegeven omdat ik m’n energie dan liever stop in plannen met andere vrienden die wat enthousiaster zijn.

Nu zijn de vrouwen van de groep blijkbaar onderling 2 weken geleden iets gaan drinken waarbij “het weekend” ook ter sprake kwam. Mijn vriendin was op die drink niet bij uitgenodigd, maar ok. Kort na de drink kwam dan initiatief van een van de vrouwen met een doodle voor een datum.
Dus ik dacht, ok nu komen we ergens aangezien zij mss zelfs al een soort “voorakkoord” hadden op die drink. Ik vul die doodle snel in volgens planning van m’n vriendin en mij. Andere koppels in de groep: *krekels*, ondertussen 10 dagen 🥱.

Gsm of chromecast hangt men ... Uit...

Sinds een paar weken kan ik soms niet casten van men gsm naar de chromecast.
Eenders welke app ik gebruik (netflix, youtube, disney, amazon, vrtmax,...)
Soms zelfs als ik aan het streamen ben en een andere aflevering wil opzetten reageert het ineens nietmeer.

Mijn vrouw haar gsm werkt wel normaal, dus ligt et aan men gsm?

Soms helpt het om de chromecast te herstarten, soms is het herstarten van men gsm nodig...

Gsm of chromecast hangt men ... Uit...

Sinds een paar weken kan ik soms niet casten van men gsm naar de chromecast.
Eenders welke app ik gebruik (netflix, youtube, disney, amazon, vrtmax,...)
Soms zelfs als ik aan het streamen ben en een andere aflevering wil opzetten reageert het ineens nietmeer.

Mijn vrouw haar gsm werkt wel normaal, dus ligt et aan men gsm?

Soms helpt het om de chromecast te herstarten, soms is het herstarten van men gsm nodig...
Gsm eens heropstarten?

En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u. :wtf:
In onze tijd, toen er nog veel minder ouders met twee moesten werken, was dat al 's avonds na de kantooruren. Nu werkt iedereen met twee en nu kan dat plots allemaal niet meer. Te lastig. Ze worden daar zo moe van in het onderwijs.

Je voelt aan alles dat scholen steeds meer uitgaan van een enorme flexibiliteit bij de werkgevers en werknemers. Alsof dat allemaal vanzelfsprekend is. Alsof dat allemaal bon-ton is geworden. Want omdat het tijdens de Corona-crisis kon, moet het ook kunnen doorgetrokken worden natuurlijk. Je geeft ze een vinger en ze pakken een arm.

Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?

En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook nog een tweede stakingsaanzegging voor donderdag 13/02. :wtf: :wtf: :wtf:

N'importe quoi. Als ze maar niet moeten werken. En wie kan het weer oplossen? De met 2-werkende koppels in de privé die NIET het privilege hebben om d.m.v. dictatoriale vakbonden te pas en te onpas eens te weigeren om te werken om ANDERE privileges te gaan verdedigen zoals een astronomisch pensioen en verlofstelsels waarbij men zich stilaan begint af te vragen of hier überhaupt nog van "werken" kan gesproken worden.

Het is dus letterlijk elke week iets. Après nous, le déluge. 0,0 verantwoordelijkheidsbesef.

tjah, die chinezen:

ce-china-export-difference.png

in de realiteit is dat niet altijd even simpel te onderscheiden.
Dit is een Urban Legend en is al meerdere bewezen niet correct te zijn. En toch blijven mensen en sites dit maar herhalen...
Van wikipedia:
In 2008, a logo very similar to CE marking was alleged to exist and to stand for China Export because some Chinese manufacturers apply it to their products. However, the European Commission says that this is a misconception. The matter was raised at the European Parliament in 2008. The Commission responded that it was unaware of the existence of any "Chinese Export" mark and that, in its view, the misunderstanding had arisen because a producer had failed to respect the precise dimensions and proportions of the mark as prescribed in the legislation. The Commission was also aware of fraudulent misuse of the mark on products that did not comply with the standards, but that this is a separate issue. It had initiated the procedure to register CE marking as a Community collective trademark, and was in discussion with Chinese authorities to ensure compliance with EU legislation. Chinese (and other non-EU) manufacturers are permitted to use the CЄ mark provided that the goods have been manufactured in accordance with the relevant EU directives and regulations.

Nevertheless, and despite the Commission's assurance that it is without foundation, this urban myth continues to propagate on many websites.

Of als je het liever van de Europese Commissie zelf leest, als antwoord op een vraag die exact die afbeelding van hierboven gebruikt:
The Commission is aware that there exists the misconception attributing CE marking the meaning ‘Chinese export’. The Commission is not aware of the existence of a ‘China export mark’ but considers that the mark the Honourable Member refers to constitute the CE marking as foreseen in the European legislation without, however, respecting the dimensions and proportions prescribed therein.

The Commission is aware that CE marking, like any other mark, is misused, e.g. CE marking is affixed to products which do not fulfil the requirements and conditions for its affixing or it is affixed to products for which the affixing is not foreseen. There are also cases where, whilst the product is in compliance with the applicable requirements the CE marking itself does not respect the formal requirements, namely the form of the CE marking or the dimensions and proportions prescribed in the legislation.

Terug
Bovenaan