Ik werd filosofisch van mijn Autocorrect vanmorgen.

De filosofische discussie gaat om het eeuwige dilemma:
- Is het in het leven van belang om u te onderscheiden van de massa zodat je slimmer kan zijn dan de rest en/of een unicorn wordt op bepaalde vlakken?
- Of doe je beter gewoon mee met de massa omdat het beleid (politiek, bedrijven, policy's) zich toch steeds richt op de grote massa waardoor het eerder een nadeel is om u te onderscheiden? Het beleid zal toch geen rekening houden met jou.
Ik dacht altijd dat redenering 1 het slimste is. Maar ik ben daar al veel in teleurgesteld geweest. En daar is vanmorgen nog een laagje aan toegevoegd, uit onverwachte hoek. Met name door de Autocorrect op mijn iPhone.
Ik onderscheid mij namelijk van de grote massa door als één van de weinigen steeds een poging te doen om correct te schrijven. Ja, ook in sms'en en whatsapp-berichten. Ja, ook wanneer er " 's morgens" of " 's avonds" moet geschreven worden. Apostrof vóór de s, spatie "avonds".
Nu, wat doet mijn iPhone sinds de laatste update? Die gaat er blijkbaar al
standaard vanuit dat niemand die apostrof schrijft. Dus vanaf dat hij ergens "s avonds" detecteert, zet hij er nog een apostrof voor.
Zelfs wanneer er al eentje staat.
Als ik dus correct " 's avonds" schrijf, dan zet hij er automatisch nog een extra apostrof voor en wordt dit dus " ' 's avonds". Twee apostroffen.
Het zoveelste bewijs: De maatschappij nivelleert verder bergafwaarts, steeds meer richting het niveau van de idioten, de luieriken of beiden tegelijkertijd.