Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waarom organiseert een school een nieuwjaarsdrink? Het nut ontgaat me een beetje.
Verbinding proberen creëren, zoals hierboven al vermeld is ondertussen.

Ik vind het ergens wel logisch dat zo'n zaken aansluitend zijn op de schooldag. Dat heeft minder impact dan uw kind komen halen om dan 's avonds nog eens terug te keren naar diezelfde school.

Persoonlijk voel ik weinig druk om daar altijd bij te moeten zijn. Mijn vrouw heeft daar meer last van. Wat mij al meer stoort is dat er bij ons een Whatsappgroep is ontstaan door ouders waar niet eens alle kinderen inzitten, maar waarbij die ouders vaak op woensdag en een dag in 't weekend "leuke dingen" doen samen. Genre: "Hey, wij zitten hier gezellig een Bionade te sippen met kind X, Y en Z en hun toffe ouders aan de leuke nieuwe speeltuin in het gras op een tapijtje bestaande uit voor minstens 35% gerecycleerd materiaal. Wie zin heeft, kom maar af! O ja, er zijn gezonde wortelchipjes ook en kind X heeft leuke Loombandjes gemaakt voor Y en Z! 't Is hier kei-ge-zel-lig!"

Ja, ik woon in Gent

die showbizz mensen die zitten te janken over hun huis in LA...

Jeezes toch, als ze eens hun kleingeld uit hun binnenzakken halen, kunnen ze er morgen 3 nieuwe kopen.

Een stelletje stenen, ok toegegeven met emotionele waarde, is voor mij niets in vergelijking met de zovele oorlogsslachtoffers en hongersnoden in Afrika hoor....

Ik ben iemand die van mening is dat een biljoenenbedrijf als Microsoft een soort van maatschappelijke functie heeft (of zou moeten hebben), en dat maximale winstoptimalisatie in een recordjaar misschien niet het hoofddoel dient te zijn als dit kan leiden tot veel menselijk leed.
Een maatschappelijke functie door underperformers (die altijd al een traject/waarschuwingen achter de rug hebben) te houden?
Je leest hier wel wat.

Headcount Microsoft: van 100.000 naar 200.000 op 10 jaar tijd. Winst én jobcreatie én productiviteitsverhoging via hun producten.
Dát is voor een bedrijf de maatschappelijke functie bij uitstek.

Maar goed, dat ben ik. Ik hoop je vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.
Klopt. En sowieso voor een ander topic.
Welcome to the real world :smile:
Zo werkt kapitalisme, daardoor is Microsoft o.a. zo succesvol geworden als ze vandaag zijn. Ze zijn geen OCMW.
Klopt.
De productiviteit en welvaart die Microsoft wereldwijd in economieën gecreëerd heeft de afgelopen 40 jaar is bijna niet te tellen.

Mja, Microsoft heeft ongetwijfeld een maatschappelijke impact maar als privébedrijf in die branche is het niet ongebruikelijk om af en toe een ontslaggolf te doen. Als je daar gaat werken weet je dat dit een risico is. Elk privébedrijf, trouwens. Als je dat risico niet wil ondergaan kan je beter ambtenaar worden.

Ze gaan geen 200.000 man op straat zetten. In artikel staat dat ze gaan 1% van de totale head count gaan afzetten. Totale head count staat in het artikel op 228.000 6 maand terug.

Slecht gelezen, dank voor de correctie.

Welcome to the real world :smile:
Zo werkt kapitalisme, daardoor is Microsoft o.a. zo succesvol geworden als ze vandaag zijn. Ze zijn geen OCMW.

Dank u, maar irrelevante opmerking. Ik mag me daar aan ergeren, he.

Een stelletje stenen, ok toegegeven met emotionele waarde, is voor mij niets in vergelijking met de zovele oorlogsslachtoffers en hongersnoden in Afrika hoor....
Dat zijn meestal geen huizen opgetrokken uit steen hoor, maar gewoon hout. Vandaar dat dat zo goed brandt en daar nog weinig is blijven rechtstaan behalve een (stenen) schoorsteen hier en daar.

Ik weet niet hoe het bij de andere ambtenaren zit maar bij de politie mag ik iedere maand 200€ afdragen voor pensioen politie. En dan zijn ze bezig om aan onze pensioenen te zitten terwijl we er eigenlijk wel iedere maand zelf extra voor worden afgehouden.

Dusja zo astronomisch is het dan plots niet meer en ik hoop dat ik niet doodval voor mijn pensioen of ik ben helemaal geript geweest.
bij mij is het 250€ elke maand.

die showbizz mensen die zitten te janken over hun huis in LA...

Jeezes toch, als ze eens hun kleingeld uit hun binnenzakken halen, kunnen ze er morgen 3 nieuwe kopen.

Wat ik meestal hoor bij mensen die hun huis verliezen, is dat het huis herbouwen niet het probleem is. Daar zijn de verzekeringen voor. Ze zijn hun thuis verloren, en dat is veel erger voor de meesten.

ivm met activiteiten in kleuter en lagere scholen tijdens de schooluren. Ik denk dat het in veel scholen initieel de bedoeling was om ouders meer voeling met de school te laten krijgen.

Er zijn ouders die de school niet kan bereiken, komen niet naar oudercontacten, schoolfeesten enz... Om die ouders toch op een andere manier te bereiken proberen ze ook andere activiteiten te organiseren om die ouders te kunnen bereiken.
Mooi idee, maar als je ze al niet naar oudercontacten of schoolfeesten komen lijkt het mij dat ze zeker niet naar de wandeling/nieuwjaarsdrink/... zullen komen.

Mooi idee, maar als je ze al niet naar oudercontacten of schoolfeesten komen lijkt het mij dat ze zeker niet naar de wandeling/nieuwjaarsdrink/... zullen komen.
Als de doelgroep die je probeert te bereiken huismoeders zijn, die in de avond de zorg voor meerdere kinderen moet dragen is een activiteit tijdens de schooluren denk ik naar timing toe het meest ideaal.

Door dan ook iets aan te bieden, is er een positieve kant van schoolcontact, want laten we eerlijk zijn als iemand van de school u aanspreekt (buiten het geplande oudercontact) is het meestal niet om iets positief te zeggen.

Ik ben mijn eigen ergernis met die constant opwellende neiging om iets te kopen..

- meer lego
- mss dat boek
- meer miniatures
- smart home crap
- verf en toestanden voor die mini's
- random game
- etc etc

Allemaal niet nodig en ik koop het meestal ook niet, maar dat dat constant als een idee naar boven komt als ik me verveel is ergerlijk.

Ik ben mijn eigen ergernis met die constant opwellende neiging om iets te kopen..

- meer lego
- mss dat boek
- meer miniatures
- smart home crap
- random game
- etc etc

Allemaal niet nodig en ik koop het meestal ook niet, maar dat dat constant als een idee naar boven komt als ik me verveel is ergerlijk.
Hoe groot is de backlog games, mini’s en lego ondertussen ?

- meer lego
- mss dat boek
- meer miniatures
- smart home crap
- random game
- etc etc

Ik herken me hier 100% in. Heb ook continu die nood om rond te kijken op webshops of ik toch niets nodig heb. Kopen valt inderdaad wel mee, maar die constante trigger is vreselijk irritant.

Hoe groot is de backlog games, mini’s en lego ondertussen ?
Haha, games is redelijk groot, boeken is overzichtelijk, mini's ook. Lego is niet echt een probleem want dat maak ik wanneer ik het heb en zoals gezegd ik kan mezelf stoppen van te kopen.

Voor mini's is het op dit moment niks tot mijn 2de kill team geschilderd is :p

- meer lego
- mss dat boek
- meer miniatures
- smart home crap
- random game
- etc etc

Ik denk dat we mekaar kunnen helpen hierin, jij koopt alles (tegemoetkoming aan je nood) en je stuurt het door naar mij (dan hoef je je er niet aan te ergeren) win-win

Laatst bewerkt:
Slecht gelezen, dank voor de correctie.

Dank u, maar irrelevante opmerking. Ik mag me daar aan ergeren, he.
Hun en nog paar tech bedrijven hebben teveel mensen aanvaard zeker tijdens COVID en nu is dat terug naar beneden ah gaan. Veel heeft daar ook te maken met vorige legislatie die daar bepaalde zaken heeft gepusht waardoor er echt wel veel inefficiëntie zat bij bepaalde diensten.

Zoiets is volledig normaal en terecht. Als ik kijk naar mijn ex bedrijf die daar ook bij hoort zijn degene die weg moesten de echt wel slechte performaners of nutteloze diensten.

instant overschrijvingen, bij elke bank mogelijk nu, deze week in het nieuws....

hier bij crelan merk ik daar niets van hoor. ik zie nergens die optie? ik dacht dan maar dat het standaard was bij hen? no way.

van crelan naar wise (belgische BE nr) 1 a 2 dagen;
van crelan naar beobank zopas overgeschreven: staat een zandloper er bij, en dat het pas op 13/01 verwerkt wordt (maandag dus)....

Terug
Bovenaan